Gość

Problem z WOM w 912/914

Polecane posty

ursus1991    10

to jaki powinien byc ten luz. Bo u mnie przy obciazeniu zatrzymuje sie wom i zgrzyta.. chce dołozyc jedna tarczkę, tylko nie wiem czy tą cierna z ząbkami czy tą blaszkę co przekłada sie miedzy tarczkami. Te blaszki są cieńsze, i jak ja załoze to na styk wejdzie ten pierscien zabespieczający, a jak dołoze terczkę to musze dopchać porządnie tr tsrczki zeby te zabespieczenie weszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

Zmierzyłem ten luz na regenerowanym koszu w sklepie i jest 1,5mm. Po niedzieli u mnie kosz idzie jeszcze raz na warsztat, według mechanika podejrzana jest różnica między ciśnieniem na pompie a tym w rurce. Prawdopodobnie jest jakaś nieszczelność w koszu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Moim zdaniem troche za duży masz tam luz a ciśnienie powinno być 15 atmosfer

 

Ciekawe jak długo pompa wytrzyma bo ciśnienie nominalne pompy to 1 MPa (10 atmosfer) zawór przelewowy ustawiany jest na ok. 0,9 MPa.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek912    7

ursus1991 a zaglądałeś do rozdzielacza pod pokrywą skrzyni? jest tam taki zawór który lubi się zaciąć ja swój problem rozwiązałem już mechanicy stwierdzili że układ się zapowietrza więc rozpołowiliśmy go znów i przyczyną był chyba wąż który jest pomiędzy mikropompką a tą rurką on ma chyba z 7cm i przez 2 miesiące tak skruszał że ledwo trzymał się całości i przez niego chyba łapał powietrze a przy okazij wymieniłem też mikropomke i po problemie na szczescie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam, gdzie Ci Kolega powyżej napisał, przykręcony pod pokrywą skrzyni - w rozdzielaczu. Zawór jest tak duży, że nie sposób go nie zauważyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek912    7

Odkręcasz pokrywe w podłodze i masz ją już na widoku odkręcasz wajchy od biegów kilka rurek pare śrubek i do góry ją i msz ja wyjętą wraz z rozdzielaczem w którym jest ten zawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

W poniedziałek wymieniłem z tyłu wszystkie uszczelniacze, te manzetowe i te pierscienie z zamkami, i tulejkę co wchodzi do niej wałek z tymi pierścieniami. I teraz jest o niebo lepiej już tak nie staje i jak włącza sie pod obciążeniem to nie chrobocze tak, ale jeszcze na wolnych obrotach nie chce krecic pod obciążeniem, no i jak olej sie rozgrzeje to musze miec te 1500-1600obr przy preasie zeby sie nie zatrzymał. I nie wiem dlaczego jak mam odłaczony wałek przekaznika i wom jest wyłączony przy kierownicy to wom dalej sie kreci. Załozyłem wszystkie nowe tłoczki chamulca. Musze sprawdzic ten zawór jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Raptus902    128

Mam taki problem

Ponieważ wom nie chce mi działać pod obciążeniem!

Gdy chodzi na luźno ręką go nie idzie zatrzymać!

Ciągnik jest u mechanika i tarczki itp. wszystko jak on mówi jest w porządku

Dodam że traktor nie miał min oleju dolałem i dalej jest to samo!

Czy może do być wina mikropompki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Po pierwsze trzeba sprawdzić ciśnienie mikropompki. Wkręć manometr w miejsce czujnika pod podłogą i jeśli jest dobra to powinna mieć 13-14 atm a jak ma do 9 atm to jeszcze ujdzie ale na ciepłym oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

W mojej to się zapalała kontrolka przy 1700 obrotach na ciepłym a kontrolka zapala się jak spadnie poniżej 5 atm. Dobra rada jak go rozjedziesz to zajrzyj do wzmacniacza bo tam też może gubić ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

Masz trzy możliwości 1- mikropompa, 2- rozdzielacz, 3- kosz sprzęgłowy WOM-u. Sam walczyłem ponad tydzień z tym usrojstwem w środku żniw. Wymianę mikropompki zostaw na sam koniec ponieważ jest przy tym najwięcej roboty. Po pierwsze wkręć manometr w miejsce czujnika w skrzyni pośredniej pod podłogą powinno być 10bar, później wepnij się w górną rurkę która zasila WOM przy tylnym moście, powinno być takie samo, jeżeli nie jest można przypuszczać nieszczelność kosza. Ważne żeby nie zakorkować tej rurki manometrem ponieważ rozwali mikropompkę, manometr musi być wpięty przez trójnik. U mnie na czujniku było 11bar a na rurce 3bary, okazało się że w koszu za tarczkami przedarta była uszczelka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego jeżeli wszystko jest sprawne to siłownik w koszu "korkuje" rurki i jakoś nie rozwala mikropompki od tego aby temu zapobiec jest zawór przy rozdzielaczu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze trzeba sprawdzić ciśnienie mikropompki. Wkręć manometr w miejsce czujnika pod podłogą i jeśli jest dobra to powinna mieć 13-14 atm a jak ma do 9 atm to jeszcze ujdzie ale na ciepłym oleju.

Kolega przesadza z prawidłowym ciśnieniem w tym układzie, tam powinno być 10 do 11 atm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Kolega nie przesadza ! Mam nową mikropompke zrobiony wzmacniacz i założony manometr w miejsce wskaźnika paliwa . Na zimnym jak i na gorącym oleju pokazuje od 13 do 14 atm przy 500 obrotach. Ale jak ma do 9 atm to też może być.

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko kolega nie sprawdził jeszcze zaworu przelewowego w rozdzielaczu.

To, że masz takie ciśnienie nie jest oznaką prawidłowości. Przeczytaj sobie instrukcję obsługi lub napraw i przekonasz się, że powinno być tyle ile podałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Raptus902    128

Słuchajcie ale jaja!

Sprawdziliśmy tą mikropompkę i wszystko jest dobrze!

I problem jest taki że w Ursusie 902 nie mam przyśpieszacza jest zaspawany czy coś!

I tam gdzieś koło tej pompki znaleźliśmy taki jakby ułamek od spawu i jakieś śrubki chyba coś odleciało co to może być????

W ogóle nie podaje oleju to tyłu ciągnika może jakiś rurka przewód poszedł!!!???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowaczek96    3

U mnie ten przez ciebie zwany przyśpieszacz się spiłował opiłki z olejem poszły i pozatykały co nie co wykręć filtr oleju i zobaczy czy ich tam nie ma. Widać ktoś mu ten przyśpieszacz naprawił niekonwencjonalnie ale Polacy umieją ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolega nie przesadza ! Mam nową mikropompke zrobiony wzmacniacz i założony manometr w miejsce wskaźnika paliwa . Na zimnym jak i na gorącym oleju pokazuje od 13 do 14 atm przy 500 obrotach. Ale jak ma do 9 atm to też może być.

 

 

Tylko szkoda że nominalne ciśnienie pompy to 1 MPa.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Mam pytanie: czy zmiana prędkości wałka z 540 na 1000 to fizycznie trudna rzecz? Mam na myśli opór jaki stawia przekładnia podczas wkładania wałka w skrzynie pośrednią? U mnie wchodzi do pewnego momentu i jakieś 2cm przed całkowitym schowaniem pojawia się opór- wbijałem średnim młotkiem tak lekko ale nie widać chęci ustąpienia. Ktoś może opisać jak to jest u niego w maszynie? Może jakiś filmik? Chodzi o Ursusa 1224.

 

Marek

gg: 4799727

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Powiem szczerze nie używamy tych 1000obr/min ale może zakręć starterem bo może kły w przesuwce nie pasują .

Masz oryginalną pokrywkę z tą sprężyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Korzystam z tych wyższych obrotów wałka i muszę przyznać, że sprężyna rozłączająca sprzęgło kłowe jest naprawdę mocna. Młotkiem nie ma co stukać, wystarczy dobrze dokręcić wsadzony tam wałek 540 i dokręcić wspomnianą pokrywką ze sprężyna o której kolega wyżej wspomniał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak jak koledzy piszą musisz mieć krótki wałek wom. Jego koniec powinien być zaślepiony, bo w przypadku wałka z drobnym wielowypustem (lub jak mówią amatorzy frezem) posiada on od czoła otwór. Wkładasz wałek w skrzynię dokręcasz do oporu podkładkę ze sprężyną i kręcisz kilka sekund rozrusznikiem aż zaskoczy. Możesz też wcześniej jak poczujesz większy opór przy dokręcaniu. Młotkiem możesz co najwyżej gwoździa wbić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie posiadam oryginalnej osłony i sprężyny. Czy to jest jeszcze do dostania ? Może ktoś z kolegów na forum miałby taki zestaw na zbyciu? W katalogu części znalazłem to jako 0080.108.090 pokrywa kompletna.

 

Marek

gg:4799727

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Nieznany1235
      Jak nazywają się te dwa wałki idą do napedzania linki obrotów. I gdzie mogę je znaleźć proszę o link do sklepu. 

    • Przez chrap17
      Witam. Ostatnio zakupilem prase sipma z569/1, lecz w komplecie nie dostalem walka wom. Wiem ze musi być on z sprzeglem(sruba zrywalna) i chcialem do innego walka dolozyc widłaka z zabezpieczeniem lecz nie wiem ile ma wynosic siła  tego zabezpieczenia Nm. Jezeli ktos moglby sprawdzic na swoim wałku to bym był bardzo wdzieczny.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj