Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z WOM w 912/914


275 odpowiedzi na ten temat

#41 Share TomCase

TomCase

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 09 luty 2010 - 19:05

Problem z WOM w 912/914 Zrob wlasnie tak jak mowil @marcin8410. A mozna wiedziec dokladnie kto ma taki problem? Bo jestem z tych okolic i moze sie znamy?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM w 912/914 Dzisiaj, 05:22
  •  

#42 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 09 luty 2010 - 19:23

Problem z WOM w 912/914 ja w 385 mam taki sam problem jak włacze ta wajchą pod siedzeniem to tą pod kierownicą go nie rozłacze stale się kreci ;[nie patrzyłem pod obciązeniem czyli maszyną ale tak to go zatrzymać nie idzie mogę go jakimś kołkiem przydusić i nic kreci się nadal, dzwignia działa

#43 Share bastek2210

bastek2210

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie
  • Zainteresowania:ROLNICTWOI

Napisany 09 luty 2010 - 19:41

Problem z WOM w 912/914 Ja jestem z okolic Sztabina woj. Podlaskie

#44 Share TomCase

TomCase

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 09 luty 2010 - 19:47

Problem z WOM w 912/914 Napisz na gg do mnie moze sie znamy.

#45 Share bastek2210

bastek2210

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie
  • Zainteresowania:ROLNICTWOI

Napisany 09 luty 2010 - 19:47

Problem z WOM w 912/914 "Filipoo" ja słyszałem że tak jak jest włączony przekaźnik to go nie zatrzymasz. Musisz podczepic jakąś maszynę ale u mnie to nie pomaga kręci się nawet przy rozrzutnikiem z obornikiem

#46 Share slawek3220

slawek3220

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 313 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mąkolice
  • Zainteresowania:sport, motoryzacja no i oczywiście rolnictwo

Napisany 09 luty 2010 - 20:00

Problem z WOM w 912/914 kolega miał podobnie wiem że go rozpoławiał a przyczyną była mikropomka;
" No to po małym " - powiedział rolnik wyciągając jaja z sieczkarni.

Ursus C-360 i C330M - mój sprzęt.

#47 Share lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 09 luty 2010 - 20:07

Problem z WOM w 912/914 A ta usterka wystąpiła podczas użytkowania go w twoim gospodarstwie czy odkąd masz ten traktor bo to też istotne. widziałem patent gość na szybko załączył rozdzielacz w skrzyni i założył pokrywę a ten czepień to tak dla picu był złożony że z góry wszystko ok wyglądało, traktor był na handel.

#48 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 09 luty 2010 - 20:16

Problem z WOM w 912/914 ja go tak kupiłem z tym problemem...  a kolega??  bastek2210  bo u ciebie nie idzie go właczyć i wyłaczyć a u mnie nie idze go wyłaczyć to rozdzielacz musiał się zaciąć??

#49 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 09 luty 2010 - 20:39

Problem z WOM w 912/914 ja też mam ten problem.. rozłączam i załączam WOM po zgaszeniu silnika dźwignią pod siedzeniem i w przypadku załączenia, to po zapaleniu silnika startuje po czasie także podejrzewam zacięcie rozdzielacza pod pokrywą skrzyni a dodam że prędzej działało OK.

#50 Share RobertKowalewo

RobertKowalewo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kowalewo Opactwo k.Słupcy
  • Zainteresowania:motocykle,rolnictwo,sport,fotografia, historia

Napisany 09 luty 2010 - 20:51

Problem z WOM w 912/914 Także mam podobny problem w swojej 902, koledzy z AF wskazali, ze może to być mikropomka. Dokładnie nie wiem, ponieważ jeszcze tego nie robiłem i chyba robić w najbliższym czasie nie będę. Mam bierny agregat, więc nie koliduje. Jeśli to, to koszt może sięgnąć 400zł.
ArturKowalewo

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM w 912/914 Dzisiaj, 05:22
  •  

#51 Share Filipoo

Filipoo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wronki
  • Zainteresowania:mechanizacja, rolnictwo, praca w lesie

Napisany 09 luty 2010 - 22:04

Problem z WOM w 912/914 hmm to  mikropompke rozłancza się tą dzwignią pod kierownica czy tylko ta pod siedzeniem??u mnie po właczeniu pod siedzeniem działa cały czas to wydaje mi sie ze pompka jest dobra kurcze nie mam katalogu od 385 ;[

#52 Share TomCase

TomCase

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 11 luty 2010 - 17:32

Problem z WOM w 912/914 Tzn mikropompka jest tak naprawde od wlanczania zolwia/ zajaca. A od przekaznika jest inna oddzielna pompka wiem bo niedawno robilismy remont w 912 i mechanik mi mowil ze sa dwie oddzielne pompki od przekaznika i od zolwia/ zajaca. Zeby wymienic pompke od przekaznika to trzeba traktor rozpulowic a jezeli do mikropompki od zolwia/ zajaca to trzeba rozpulowic go na trzy czesci bo ona jest na obudowie ale z drugiej strony w skrzyni posredniej. Kupa roboty bylo w rozbieraniu. :D A koszt mikropomki zolw/ zajac 280zl. A od przekaznika jest drozsza podobno.

#53 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 11 luty 2010 - 18:18

Problem z WOM w 912/914 Ja gdy kupiłem swojego 904 też miałem podobnie ale tylko dlatego, że tarcze są jeszcze mało zużyte a olej był zimny i gęsty. Gdy się rozgrzał to działało lepiej. Ja to miałem tak, ze po włączeniu pod siedzeniem wałek stale się kręcił mimo, ze był wyłączony przy kierownicy, nie szło go zatrzymać żadnym kołkiem a;e po włączeniu dźwigni obracał się bez problemu. Podczep go np pod kosiarkę i zobaczysz, czy z włączoną dźwignią będzie się dalej obracał, jeśli nie to dobrze. Jeśli piszesz, że kręci nawet z rozrzutnikiem to mogą być zużyte tłoczki hamulcowe od WOM lub gdzieś spada ciśnienie i nie dają rady rozłączyć

Poszukaj i przeczytaj inne tematy o WOM w tych ursusach. Był już opisywany taki sam problem.
Znalazłem za Ciebie:
http://www.agrofoto....re&fromsearch=1

#54 Share zenon385

zenon385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 223 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 11 luty 2010 - 20:04

Problem z WOM w 912/914 Mi jak kupiłem to też tak było a le jeśli wyciążnie się Wom to przy nim są tarcze i mialem jedną za dużo i to była ta przyczyna że sie nie zatrzymywał.a teraz jak jest ok to tylko jak jest zimny olej to wtedy troszkę wolniej się wyłacza

#55 Share daro74

daro74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 11 luty 2010 - 21:27

Problem z WOM w 912/914

Tzn mikropompka jest tak naprawde od wlanczania zolwia/ zajaca. A od przekaznika jest inna oddzielna pompka wiem bo niedawno robilismy remont w 912 i mechanik mi mowil ze sa dwie oddzielne pompki od przekaznika i od zolwia/ zajaca. Zeby wymienic pompke od przekaznika to trzeba traktor rozpulowic a jezeli do mikropompki od zolwia/ zajaca to trzeba rozpulowic go na trzy czesci bo ona jest na obudowie ale z drugiej strony w skrzyni posredniej. Kupa roboty bylo w rozbieraniu. :D A koszt mikropomki zolw/ zajac 280zl. A od przekaznika jest drozsza podobno.

ten mechanik co robił ten traktor raczej nie ma o tym pojęcia skoro tak wam powiedział

#56 Share TomCase

TomCase

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 11 luty 2010 - 21:47

Problem z WOM w 912/914 @daro74 a dlaczego tak myslisz? Co jest nie tak w tym co powiedzial?

#57 Share bastek2210

bastek2210

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie
  • Zainteresowania:ROLNICTWOI

Napisany 15 luty 2010 - 18:08

Problem z WOM w 912/914 A wyłączanie i włączanie tego przekaźnika ma jakieś powiązanie z słabym podnoszeniem podnośnika. Bo było tak że nie chciał podnosić mi podnośnik ale gdy odkręciłem jedną śrubę z przewodem to dało z niego powietrze a potem olej i od razu zaczął podnosić podnośnik i czy to ma coś do siebie z tym przekaźnikiem??

#58 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 15 luty 2010 - 19:28

Problem z WOM w 912/914 TomCase - Zień mechanika ^^

W tym ciągniku owszem może być jeszcze jedna pompa olejowa ale ona odpowiada za podnośnik jest pompa wspomagającą – jest to pompa tłoczkowa.

Trzeba wyjąć wom z obudowy tylnego mostu i sprawdzić co jest nie tak, mogą być 2 sprawy
Nie działający hamulec womu – ale w takim przypadku nie powinien kręcić pod obciążeniem.
Pogięte tarczki womu – może tak się zdarzyć że pod wpływem temp tarczki się wykrzywiają i wtedy będzie ciągnął pomimo wyłączenia i to bardzo mocno.

#59 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 15 luty 2010 - 20:18

Problem z WOM w 912/914 tak, może tak być..
ale przed rozkręceniem sprawdź czy można przekręcić wałkiem WOM bez uruchamiania silnika. jeśli się kręci to wyklucza nieprawidłowość w tarczach.


jedna pompa jest odpowiedzialna za uruchomienie ZAJĄCA ; WOM ; hamulec WOM.
a w ciągnikach z przednim napędem dodatkowo załączanie go i blokowanie mechanizmu różnicowego w nim!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM w 912/914 Dzisiaj, 05:22
  •  

#60 Share daro74

daro74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 15 luty 2010 - 22:25

Problem z WOM w 912/914 mikropompka daje olej na wzmacniacz momentu, wom, oraz przedni napęd, a także blokadę przedniego mostu jeśli taka występuje cały olej trafia do rozdzielacza pod pokrywa skrzyni ciś robocze ok 12 atm. nadmiar trafia na chłodnicę oleju oraz smaruje niektóre elementy np atak w tylnym moście.pompy w obudowie sprzęgła po prawej układ wspomagania kierowniczego, po lewej podnośnik w starszych wersjach po środku pompa wspomagająca do podnośnika tłoczkowa napędzana mimośrodowo( główne żródło wycieków )

jeśli nie chcesz błądzić przy naprawie WOM-u spraw sobie zegar do mierzenia ciś oleju, taki do ok 20 atm, musisz dorobić redukcję pod kątem 90 stopni następnie z tyłu ciągnika po prawej stronie masz 2 przewody wom górny zasilanie dolny hamulec, zakładasz zegar na górny przewód ( uważaj ażeby przy odkręcaniu nie wykręcała się redukcja z obudowy mostu ) zapalasz traktor i włączasz dzwignie przy kierownicy na dół, zanim wyskoczysz z traktorka powinno tam być w granicach 10-12 atm ważna jest też szybkość uzyskania ciś, gdy trwa to zbyt długo WOM reaguje za wolno.Jeśli masz taki ciś to znaczy, że mikro i rozdzielacz są ok a wina tkwi w tylnim zespole tarcz ciernych.Jenak ten element można dość tanio naprawić.

Podobne tematy wom ursus obroty wylaczajacy walek u914