Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z WOM w 912/914


275 odpowiedzi na ten temat

#201 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 luty 2014 - 20:46

Problem z WOM w 912/914 Musiałeś zakładać tego dubla? Przecież wystarczyło poszukać odpowiedzi w istniejących już tematach.
http://www.agrofoto....z-wom-w-912914/
http://www.agrofoto....m 914__st__240

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM w 912/914 Dzisiaj, 07:25
  •  

#202 Share in2dex

in2dex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WOS

Napisany 28 luty 2014 - 09:40

Problem z WOM w 912/914 Jak sie dobrać do sprzęgła WOM?
To nie forum magii i czarów:)

#203 Share in2dex

in2dex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 341 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WOS

Napisany 28 luty 2014 - 09:41

Problem z WOM w 912/914 Nie widzę tam odpowiedzi na moje pytanie, nikt nie napisał jak dobrac sie do hamulca wom i jestem w ciemnym zaumku nadal
To nie forum magii i czarów:)

#204 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 28 luty 2014 - 09:52

Problem z WOM w 912/914 Tam gdzie końcówka WOM tam też znajduje się sprzęgło okrągła obudowa zanim zaczniesz rozbieranie musisz zmierzyć ciśnienie idące na hamulec WOM jedna rurka załącza WOM druga hamulec która to która nie pamiętam , ale chodzi o to żeby wyeliminować uszkodzenie rozdzielacza, jak zdemontujesz sprzęgło szukaj okrągłych tłoczków bodajże dwóch to są hamulce, a co do nieszczęsnej dźwigni, to ona nie służy do załączania walka tylko do zmiany obrotów zależnych i nie zależnych od jazdy, a do jej włączania jest konieczne wyłączone sprzęgło WOM bo inaczej jeden zgrzyt z tego wychodzi na chama wejdzie ale to nie jest rozwiązanie.
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#205 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 28 luty 2014 - 10:53

Problem z WOM w 912/914 Dodam tylko że dzwignia pod siedzeniem ma 3 położenia, jest jeszcze położenie N-neutralne i gdy nie używa się WOM ( np; orka) to należy włączyć N.
Tłoczki są 4 i nie ma na nich uszczelnienia przez co zawsze przeciska się przez nie minimalna ilość oleju, częstą przypadłością przez to jest że razem z olejem wciskają się mikro opiłki i blokują tłoczki- efekt hamulec nie sprawny.

#206 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 28 luty 2014 - 19:07

Problem z WOM w 912/914 tłoczków być może jest cztery nie wiem tego bo nie naprawiam tych ursusów, natomiast wyłączanie WOM na N jest totalnie nie potrzebne skoro sprzęgło nie pracuje to i tak nic to nie zmienia bo to jest mokre sprzęgło
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#207 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2014 - 19:46

Problem z WOM w 912/914 Wielotarczowe mokre ;) A ten typ sprzęgła zawsze przenosi pewien niewielki moment obrotowy i po to hamulec bla bal bla... już o tym pisałem ;) Wniosek - po wyłączeniu WOM dźwignią przy kierownicy, sprzęgło nadal pracuje i drze tarczki ;) Po wyłączeniu dźwignią pod siedzeniem, sprzęgło hydrauliczne nie pracuje.

#208 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 01 marzec 2014 - 08:25

Problem z WOM w 912/914 Spuszczasz olej ze skrzyni, odkręcasz wszystkie śruby wokół korpusu sprzęgła i wyciągasz. Wychodzi bez problemu. Później jak wymontujesz to potrzebujesz już tylko dość duże szczypce do pierścienie Saggera. Potrzeba jeszcze drugiej osoby lub prasy do łożysk naciskającej na sprężyny.

#209 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 01 marzec 2014 - 11:58

Problem z WOM w 912/914 Kolega za pomniał dodać, że jak masz zaczep nowego typu , to musisz odkręcić całą tą adaptacje aby dobrać się do sprzęgła wom.. :) jeśli nie chcesz spuszczać oleju , a masz jakieś strome podjazdy czy coś w tym stylu to cofnij tyłem tak aby był jak najwyżej.. ;)

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#210 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 01 marzec 2014 - 18:41

Problem z WOM w 912/914

- po wyłączeniu WOM dźwignią przy kierownicy, sprzęgło nadal pracuje i drze tarczki ;) Po wyłączeniu dźwignią pod siedzeniem, sprzęgło hydrauliczne nie pracuje.

Dokładnie o to mi chodziło, teoretycznie nie trzeba wyłączać ale po co ma się kręcić jak nie musi? Po coś pozycja N jest.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM w 912/914 Dzisiaj, 07:25
  •  

#211 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 07 marzec 2014 - 09:03

Problem z WOM w 912/914 Problem z WOM nadal nie rozwiązany. Przy ciężkiej robocie jak mieszanie w paszowozie wałek czasem się zatrzymuje. Czasem o włączeniu wałka przy załadowanym wozie na szybkim biegu nie ma mowy o ruszeniu. Byłem już gotów kupić rozdzielacz, ale dowiedziałem się od kolesia, którego ojciec pracuje od lat gospodarstwie po byłym PGR, żeby odłączyć wzmacniacz momentu. Twierdzi, że olej idzie na wzmacniacz i brakuje go na WOM. Czy istnieje taka możliwość? Nie pamiętam dobrze ale jedynym odbiornikiem oleju we wzmacniaczu jest cylinderek(tłoczek) do naciągania taśmy. To przez niego ciągnik traciłby olej?
Nie chcę odkręcać niepotrzebnie podłogi, więc wrzucam tylko takiej zdjęcie. Który z tych przewodów, oznaczonych cyframi 1, 2 i 3(najcieńszy niewidoczny na zdjęciu) zasila wzmacniacz momentu?
Dodany obrazek

#212 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2014 - 20:35

Problem z WOM w 912/914 Są 2 odbiorniki (sprzęgło i tłoczek luzujący taśmę) i na obydwa olej idzie na zającu. Na żółwiu rozdzielacz odcina przepływ oleju. Przewody które zaznaczyłeś na zdjęciu, są wpięte pod powrót oleju z rozdzielacza. Krótko mówiąc- jeśli chcesz sprawdzić czy ojciec twojego kolegi ma rację, to przełącz wzmacniacz na żółwia. ;)

#213 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 07 marzec 2014 - 22:32

Problem z WOM w 912/914 Mam to rozumieć, że jak przełączę na żółwia to wałek nie będzie się już zatrzymywał jeśli teoria jest prawdziwa? Żółw jakby co jest sprawny. Jutro pewnie to sprawdzę. A czy istnieje jakaś inna możliwość odłączenia wzmacniacza?

#214 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2014 - 06:29

Problem z WOM w 912/914 Tak, wg. tej teorii nie powinien się zatrzymywać. Bo chcąc wykluczyć przecieki na wzmacniaczu, to tylko dźwignia na żółwia, albo zaślepienie rurki od zająca w skrzyni pośredniej.

Edytowany przez Stefano1, 08 marzec 2014 - 06:29.


#215 Share wpsowa692

wpsowa692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krośniewice

Napisany 08 marzec 2014 - 20:07

Problem z WOM w 912/914 Hmm ta rurka to jest tylko od pokrywy wzmacniacza do cylinderka luzowania tasmy hamulca , trza by pokrywę zdjąć i tam coś wsadzić miedzy blok skrzyni a pokrywę wzmacniacza .
Nie wiem czy nie prościej byłoby zwalić pokrywę skrzyni ta z lewarkami i tam są dwa otwory jeden do zasilania wzmacniacza a drugi chyba od smarowania igiełek etc.
A teoria jak najbardziej prawdziwa u mnie w 1224 jak trochę porobi ze olej w skrzyni woda to prasy nie właczy na zającu trzeba na żółwia przełaczyć to zaraz ruszy potem juz problemu niema nawet jak ma ciężko , zresztą wyłączanie napędu wom w prasie nie zalecane bo przy starcie częściowo załadowanej prasy bebechy w skrzyni posredniej dostają w pipę że żal słuchać

#216 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 08 marzec 2014 - 22:05

Problem z WOM w 912/914 Sprawdziłem to dzisiaj i ciężko coś stwierdzić. Miałem załadowany wóz, ale nie do końca pocięte. Wyłączyłem wałek i włączyłem jeszcze raz od razu z żółwiem i ruszył. Wyłączyłem, żeby sprawdzić jeszcze raz włączyłem wom i już nie drgnął. Przestawiłem wóz na wolny bieg i także nie ruszył, ale po dwu czy trzy krotnym poruszeniu dźwignią zaczął kręcić normalnie. Później jak już znów pocięło trochę przestawiłem wóz na szybszy bieg i włączyłem wałek to nic nie ruszył a jak przestawiłem na żółwia to zaczął niby bardzo powoli się obracać, ale nie ruszył. Dopiero jak poszedł gaz w podłogę i wrzuciłem żółwia i włączyłem wom to ruszył. Spodziewałem się lepszej reakcji po przełączeniu na żółwia a była niemal niezauważalna. Praca w wozie nie jest także miarodajna i raz ma większe obciążenie a raz większe. Już pisałem w tym temacie, że w czasie wałowania łąki po dłuższej pracy wskazówka manometru zaczęła szaleć. Ciśnienie skakało z 8 do 12 bar, czy to stałem czy jechałem a także z włączonym womem.
Muszę eliminować kolejno to co mogłoby być przyczyną. Sprzęgło z tyłu naprawione, pompa ciśnienie trzyma(12bar), wzmacniacz i napęd działają. Pewnie skończy się na tym, że wymienię rozdzielacz, bo może zawór fiksuje. Jak to nie pomoże to pozostaje rozciąganie i tam szukanie przyczyny, ale to już grubsza kasa, bo i sprzęgło do wymiany i bęben wzmacniacza ma trochę luzu no i tulej napędowa womu do wymiany.

#217 Share Apacz13

Apacz13

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnyśląsk ,Świdnica
  • Zainteresowania:Sport,rolnictwo

Napisany 11 marzec 2014 - 17:47

Problem z WOM w 912/914 Panowie mianowicie mam taki problem . Na jesieni już miąłem problem z WOM mianowicie chodził lecz pewnego dnia nie chciał się załączyć ,ale po pewnym czasie ruszył.Dzisiaj sytuacja podłączam rozrzutnik wałem chodzi 2 minuty i staje i już nie rusza. Jaka może byc przyczyna ? :(

PS. Przedni napęd chodzi ok
Wzmacniacz zaspawany

#218 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 13 marzec 2014 - 07:34

Problem z WOM w 912/914 Czytałeś ten temat czy tylko ostatnie 5 postów. Każdy Ci napisze sprawdź ciśnienie na mikropompie, zajrzyj do sprzęgła womu i może dołóż tarczkę i wymień oringi i uszczelki manżetowe. Sprawdź stan oleju i filtr.

Edytowany przez Thomas2135, 26 kwiecień 2014 - 05:52.


#219 Share szymon09875

szymon09875

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 288 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piła
  • Zainteresowania:Motoryzacja, technika rolnicza

Napisany 16 marzec 2014 - 11:51

Problem z WOM w 912/914 U mnie jest to samo jak mam włączony dźwignią obok siedzenia i wyłącze hydraulicznie to jak ma lekko to cały czas sie kreci ale np w rozsiewaczu wystarczy że zmniejsze obroty do ok 400-500 i wtedy sie zatrzymuje i juz sam sie nie włączy ale jak sprawdzałem w annie to hamuje od razu.
"Bo ziemia bez ludzi dziczeje"

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM w 912/914 Dzisiaj, 07:25
  •  

#220 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 26 kwiecień 2014 - 05:54

Problem z WOM w 912/914 Przepraszam, że post pod postem, ale chcę podbić temat, bo po edytowaniu jest niezauważany.
Koledzy znów odgrzewam temat.
Rozdzielacza jeszcze nie wymieniłem, bo ciągnik ciągle z wozem pracuje. Zauważyłem nowy objaw o którym pisałem, tj skoki ciśnienia. Dokładniej to chodzi o to, że po rozgrzaniu oleju ciśnienie na manometrze skacze od 6-8 do 12 bar. Skacze jednak tylko przy włączonym napędzie w różnym zakresie obrotów. Po wyłączeniu napędu ciśnienie wraca w miarę do normy. Wałek WOM jest wyłączony. Mogę wrzucić filmik.
Co to może oznaczać? Czy gdzieś w przystawce po załączeniu napędu ucieka olej czy pompa wytwarza odpowiednie ciśnienie jednak wydajność już zbyt mała?

Podobne tematy wom ursus obroty wylaczajacy walek u914