Zaloguj się, aby obserwować  
Tyger

TUR - czy rzeczywiście skraca żywot ciągnika?

Polecane posty

Tyger    2

Witam!

Obejrzałem troche ciągników z turami które majajuż swoje lata i niezauważyłem zeby w znaczący sposób tur wyrządzał krzywdę, więc czy faktycznie przednia oś leci szybciej, co leciu szybciej, czy tylko krzyżaki, czy układ kierowniczy hydrostatyczny z orbitrolem jest wrażliwy na tura, oraz czy do każdej pracy musi byc przeciwaga zapinana, pytam o ciągniki 80km jak proximy, pronary, tzw składaki i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Po wyglądzie nie widać czy jest oś zużyta czy nie...

Awarie najczęściej wynikają z przepracowania/zmęczenia materiału w pracy pod dużym obciążeniem.

Równierz orbitrol dostaje troche w cztery litery, bo podczas wykonywania skrętu w miejscu z np. pełną łyszką ziemi, na koła działa większa siła, która powoduje większe tarcie opon o podłoże. Przekłada się to na większe opory w układzie kierowniczym ciągnika co skraca jego żywotność.

 

Dla zwiększenia wytrzymałości ciągnika, stosuje się w ładowaczach amortyzacje ramienia, dzięki czemu siła ciężaru nie przenosi się na ciągnik, tylko zostaje słumiona przez amortyzator, co przyczynia się do dłuższej żywotności np. osi ciągnika :P

 

Przeciwwaga z tyłu zawsze się przydaje, gdyż odciąża oś przednią, dzięki czemu nie jest narażona ona na tak duże przęciążenia, jak w przypadku ciągnika bez przeciwwaki czy amortyzacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    19

jeśli tur to na pewno jazda w przód i tył czyli skrzynia

pompa krzyżaki pompa od wspomagania opony może gdzieś korpus obudowy silnika być nad pęknięty. Wsio wiec trzeba patrzeć na stan techniczny jak najbardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor5321    1

ja nie mam tura ale

udźwig ma 500 kilo a podnosi ponad 600

widoczne te obciążenia są dla dobra ciągnika

ale zużycie opon jest na pewno większe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerMaciek
      Witam serdecznie
      Kupiłem Tura Prima ale bez mocowań, mocowania - czyli tą ramę którą przykręca się do ciągnika chcę wyspawać sam
      Mam Massey Ferguson 675 z napędem ale nigdzie nie potrafię znaleźć żadnych schematów jak te łapy do osadzenia tura mają wyglądać, gdzie się przykręca itd..
      Może ktoś z ma taki model ciągnika albo podobny i zechciałby zrobić parę dobrej jakości fotek?
       

    • Przez zetor6211
      Mam taki ładowacz. Chciałem podpiąć krokodyla ale coś jest nie tak. Ulistnić na 4 guziki. Ale najpierw pytanie czy to podpięcie jest wszystko okej i po co są te 2 kostki. 3 kostki są podpięte a 2 są luźno. 


    • Przez MKHarikeen
      Witam,
      Mam problem ze znalezieniem nazwy tego typu mocowania:


      Mam taki rodzaj, posiadam łyżkę i szukam do niego wideł. Nie jest to mocowanie typu SM ani EURO
       

    • Przez waldekwaldek
      Cześć. Mam problem z ładowaczem Mailleux mx 80. Jak pociągnę yoistyk  do końca do się blokuje przepływ oleju i nie podnosi. Musze tak na minimalny przepływ oleju pociągnąć to powoli podnosi. Jak się zablokuje i nie podnosi to muszę opuścić i dopiero zacząć podnosić. 
      Gdzie jest przyczyna ? W rozdzielaczu wymienione zostały oringi i nic się nie zminiło. 
       
      Z góry dziękuję za pomoc 
       
    • Przez MiłoszKr
      Witam, ma ktoś może dane techniczne ładowaczy mx t10 lub t410 albo t12 i t412. Interesuje mnie dokładnie szerokość mocowań na haki. Jeśli ktoś ma taki ładowacz i jest w stanie zmierzyć i podesłać informacje to byłbym wdzięczny.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj