bizonsuperzo56

Wymiana pasa młocarni bizon Z056

Polecane posty

WITAM przymierzam się do wymiany pasa młocarni bo mam już nie za tęgi a mam jeszcze parę ha do skoszenia  jaki byście mi polecili ??? co myślicie o Sanok czerwony ząbkowany czy lepiej  pełny ?? powiem szczerze ze jeszcze nie zakładałem tego ząbkowanego i chce poznać wasze opinie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tym zastosowaniu akurat jest bez znaczenia czy ząbkowany czy nie, bo koła mają stosunkowo dużą średnicę. Ja na żółtym Stomil-u skosiłem 1000 ha zanim pękł, czerwony powinien wytrzymać dłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    50

zakładaj polski żółty za 200 zł i masz po problemie . ps sprawdź łożyska od odrzutnika słomy i inne pasy bo dużo roboty dwa razy rozbierać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

pytam was porostu bo słyszałem ze ten ząbkowany ma lepsza przyczepność a czy to prawda to nie wiem bo zawsze zakładałem te standardowe ...i doradzam się was ...

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Katalogowo moment przenosi ten sam, a teoretycznie powierzchnię ma mniejszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scoffer    1156

Zajechałem w życiu kilka pasów . Od 3 lat mam czerwony ząbkowany . Nie zdarzyło mi się na nim zapchać młocarni , a na innych owszem .

Nie wiem czy to kwestia przypadku , ale jeśli nawet , wydatek dodatkowych 100 zł jest nie aż tak istotny .

Gdyby zaś miał on wpływ na mniejszą częstotliwość zapychania młocarni , to jest to najlepiej zainwestowane 100 zl.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież napisałem, że przyczepność ma mniejszą, ze względu na mniejszą powierzchnię styku z kołami. Ale moment przenosi taki sam, więc bez znaczenia jest jaki zamontujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przyczepność zależy też od (a może głównie)  mieszanki gumowej a nie tylko powierzchni styku. To raz, po drugie pas ząbkowany ma dłuższą żywotność od zwykłego, jak zakładałeś  "zawsze te standardowe" to znaczy że ich już kilka zużyłeś i może warto założyć o dłuższej żywotności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandg    21

Ten czerwony jest dobry do pierwszego złapania młocarni a jak już złapie to sto razy szybciej się pali od żółtego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Znajomemu założyłem ten ząbkowany wq tym roku ciagnie o wiele lepiej niż na zwykłym ale to i tak nie ma polotu do optibela co założyłem do fortschritta. A 2 sprawa koła pasowe jeżeli będzie porypane to żaden pas nie wytrzyma. Przykład jak w 2x Fortschritt 514 ok 100 ha do skoszenia w jednym 2 pasy rocznie lecą a w innym raz na 4 lata do wymiany? No to też widać ma coś do siebie, ale pas wentylowany wg mnie dłuzej wytrzyma   


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

No... jest taka teoria że ząbki robią dodatkowy wiatr. Akurat się z tym nie zgadzam, bo ząbki mają inny cel, mianowicie zabezpieczają pas przed pękaniem/łamaniem, przez co zwiększa się żywotność.

Co do optibelta (co prawda robią różne gatunki pasów) to ja akurat miałem z bardzo miękkiej mieszanki który miał bardzo dobrą przyczepność ale niestety szybko się zdarł, co prawda winne były koła (chropowate) na wariatorze motowideł. Fakt jest taki że im twardszy pas to szybciej łapie poślizg ale dłużej potrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    2

 

http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/monthly_06_2012/post-15661-0-97267500-1340950071.jpg

 

Co powiecie o takim patencie - mnie sie wydaje to rozwiązanie całkiem niezłe - ja koszę zboża w granicach prędkości bębna od 910 - 950 obr/min i jest ok. W praktyce przy młuceniu różnych rodzajów zbóż to ustawień prędkości bębna nie zmieniam, chyba że na rzepak. Przenica lubi się łupić w upalne dni - nie powiem, ale można rozplanować że w godzinach największego upału młucimy np jeczmień - no ale wiadomo nie zawsze jest tak jak sie chce.

Poniekąd w moim przypadku rozwiązanie powinno się sprawdzić

 

Pytanie takie - jaki zakład wykonuje takie rozwiązanie, i czy ma ktoś zdjęcia jak to wszysto wygląda w pełnej gotowości do żniw - wiadomo - odrzutnik z tej strony nie tylko młocarnię napędza

 

Jestem z Wiekopolski - okolice Konina

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik32    2

Mam pytanie czy  przy wymianie pasa napędu młocarni wystarczy tylko  popuścić  koło pasowe i pas się włoży ,czy trzeba całe koło z łożyskami wyjąć???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agromichu
      Jakie akumulatory polecacie do bizona z056? Potrzebuje dobrych bo najtańsze 5 lat wytrzymały ;/
    • Przez rafto
      Witam, jakie zakładacie opony do swoich wózków od hedera ? Zakładał ktoś opony pełne od wózka widłowego ? Poszerzał ktoś rozstaw kół ?
    • Przez mejtun
      Dzień dobry, 
      Jest tu ktoś kto wymieniał tą ( nie wiem czy dobrze to nazywam) półkę za podsiewaczem do której przykręcany jest grzebień na kilka śrub? 
      Jak się do tego zabrać? Półka przykręcona jest pod mocowaniem podsiewacza ale jak ją stamtąd wyjąć? Muszę wywalać sito górne z dolnym? Może ktoś mnie pokieruje?   
       


    • Przez jackowski11
      witam,
       
      jak zabrać sie do wymiany gumowego fartucha na łączeniu obudowy wentylatora z tylnym mostem?
      Poniżej zaznaczone czerwoną strzałką - z katalogu
       

       
      Pytanie nr.2.
      Czy istnieje jakiś patent na smarowanie łożysk wytrząsaczy bez ich demontażu/wymiany?
    • Przez BoNes
      Cześć jestem tu nowy.
      Wujek niedawno kupił Bizona Z056 z rozwalona cala instalacja elektryczna, niema w ogóle świateł i żadne czujniki nie działają,
      szukałem w internecie schematu instalacji elektrycznej ale znalazłem tylko do Bizona Z058 i z stad moje pytanie , czy ten schemat rożni się bardzo od modeli Z056 ? jeśli tak to w jakich miejscach, i czy warto robić nowa instalacje czy kupić gotowa ?
      Pozdrawiam.
      Słyszałem ze można zrobić ja na podstawie ursusa serii C-3xx, próbował ktoś ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj