jelonek2012

KALIBRACJA SPRZĘGŁA W CLAAS AXION 810

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jelonek2012    0

Witam, mam pytanie... Jak skalibrować sprzęgło w CLAAS AXION 810 ?  Problem ogólnie polega na tym, że włączyłem bieg "C" i słychać było zgrzyt, ciągnik chwilę jeszcze jeździł po czym nie łapał żadnego biegu  (słychać było tylko zgrzyt w skrzyni) . Sprowadziłem go pod dom holując. naprawił się sam... Dowiedziałem się, że muszę skalibrować sprzęgło, tyle że w tym modelu nie ma sprzęgła na panelu od biegów. mam ten ciągnik około 2 tyg i trochę nie bardzo wiem co zrobić. bardzo proszę Was o pomoc tym bardziej , że mam zaufanie bo już raz ( w przypadku John Deera) mi pomogliście. Z góry WIELKIE DZIĘKI  . 511 496 117  POZDRAWIAM  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1949

Jest tu człowiek co wie o Clasach dużo i wypowiadał się w temacie o pompie i moim zdaniem coś Ci podpowie. Możesz nie mieć jednak warunków lub narzędzi do tej pracy...
Kustosz jemu jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 claas jak i mf mają te same skrzynie ZF gima, przełożenie 3ciego zakresu na 1połóce dla 4/4 i 3ciego zakresu na 4połóce 4/6 są czysto mechaniczne i w takie wpada ciągnik w trybie awaryjnym( niby powinien ), czyli bez zbędnego gadania masz 4 przełożenia mechaniczne dzielone na 4 lub 6 przełożeń mechaniczno hydraulicznych, kalibracja sprzęgieł ok ale pod warunkiem że pozamieniasz cewki włączania sprzęgieł miejscami, bo są sterowane PWM i się zacierają - to nie naprawi ale przedłuży możliwość użytkowania, (częsta przypadłość zjawiska kawitacji!!! w skrzyniach DSG WV i BMW :) prawie zawsze, ), ale mi to by wyglądało na zerowanie skrzyni czyli coś nie halo z czujnikami pozycji mechanicznych przełożeń skrzyni, przejścia możesz mieć ok  ale sprawdził bym oporność na poszczególnych zakresach, na początek, jeśli jest ok to uszczelnienia tłoków wyciskania wodzików i amortyzatory gazowe stabilizacji ciśnień sterowania, skrzynia zf miała w sobie myk z ciekawymi nakrętkami na wodzikach które sterowały czujnikami i lubiły się luzować błędny sygnał i pozamiatane, czujniki masz osadzone parami pionowo na skrzyni, czyli za silnikiem masz modół skrzyni elektor mechanicznej i następnie mechanicznej i tam ich szukaj zaraz przy łączeniu skrzyń, 
PS, cewka powinna mieć około 4-8 ohm 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Przełożenie zawsze jest mechaniczne, bo w tych skrzyniach nie ma modułu hydrostatycznego. Jeśli skrzynia ma 4 połówki to na każdym biegu i 3 połówce przełożenie jest bez użycia hydrauliki i elektryki. To samo jest jeśli ma 6 połówek to na każdym biegu i 4 połówce. Jest taki przypadek, że jeśli chcesz ruszyć z miejsca to zawsze największym przełożeniem będzie 1 półbieg ostatniego zakresu (D1). Nie wiem jak te nakrętki które wciskają czujniki mogą ci się luzować skoro są one zablokowane taką specjalną śrubą? One kręcą się leciutko na tłoku i dlatego są blokowane. A tak dla uściślenia to te nakrętki ustawia się pod kątem regulacji synchronizatora, a nie czujników. Czujniki są osadzone parami poziomo, a nie pionowa jak kolega wyżej pisze. Dolna para to bieg A-B górna to C-D. Tłok (czyt. wodzik czy jak kto tam sobie nazywa) pracuje w poziomie. Działają one tak, że jeśli dany bieg jest załączony, to jest on wciśnięty i nie ma przejścia w układzie. Cewka powinna mieć książkowo 10 ohm +/- jakieś 0,2 max 0,5 ale to już może szwankować. Przy 8 to nie ma prawa działać, możesz taką zezłomować.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

kustosz ciekawa lektura, mechaniczne przełożenie będziesz miał gdy sprzęgła połówek będą spięte sprężynami tłoków a nie ciśnieniem które by na nie wywierało więc masz 3 w 4 przełożeniach które nie są czysto mechaniczne, nakrętka nie musi odpaść wystarczy że złapie delikatny luz i tracisz sygnał na czujniku zakresu, a z tym książkowym 10Ohm to się żadko kiedy spotykam a te po 4 6 czy 8 ohm chodzą do dziś :D 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Tak ale te przełożenie bez elektryki i hydrauliki (jak ty mówisz mechaniczne) jest na 3 półbiegu zakresu A, 3 półbiegu zakresu B i 3 półbiegu zakresu C, a na D to już pisałem, ale też występuje na 3 półbiegu. Moduł Quadroshift czy Hexashift jest niezależny od modułu całych zakresów ABCD, czyli na każdym zakresie jest powtarzalność stosunku przełożenia półbiegów. Nie wiem jak ta nakrętka jest w stanie złapać luz. Widziałeś to w ogóle kiedyś, jest ona taka gwiazdkowa i między ząbki przekładasz śrubę po długości do kontrowania więc to nie ma prawa się ruszyć. Moduł wysyła na te cewki 1,2A, a jeśli cewka ma oporność już tylko 8 ohm zapotrzebowanie wzrasta do 1,5A i może być problem z pracą, a gdzie tu spadek do 4, tu to już bajki piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

nakrętka może złapać luz,tak widziałem to jak skrzynia głupiała a czujniki były ok, powiedz mi jak zmierzyłeś oporność cewki w monecie zasilania ?:) bajka polega na tym że to działa , cewki 4 czy 6 ohm pracowały jak trzeba może książkowo to za mało ale większość tych elementów w deutz valtra czy inny maszynach miała podobne parametry, jak wiesz więcej to pomóż koledze zakładającemu temat 
pyta o kalibracje więc zamiast uczyć mnie poprostu pomóż mu :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Pisał na PW ale nie odpowiedział. Kiedy napisałem o pomiarze cewki w czasie zasilania? Gdybyś napisał, że w innych markach to może i bym nic nie pisał, bo po prostu z nimi nie pracuję, ale temat dotyczy claas'a  tu ci gwarantuje, że tu nie ma prawa bytu. To co wybiły się na tych ząbkach czy na gwincie, bo innej możliwości nie ma, no chyba, że ktoś źle ustawi w taki sposób, że przesuwka synchronizatora ciągle pręży na tuleje sprzęgającą synchronizatora i wtedy może być problem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

 claas jak i mf mają te same skrzynie ZF gima,

 

Czy napewno sa to skrzynie ZF ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

ZF jest bezstopien w Claas, MF ma chyba Vario, natomiast stopniówki są GIMA tu i tu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

O to chodziło. MF ani claas chyba nigdy nie montował stopniowych ZF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

sory mój błąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj