Polecane posty

AgroDudi99    0

Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek26    1

Skoro masz rozrusznik szybkoobrotowy, to masz raczej przymały akumulator i alternator może też już nie być w najlepszym stanie.
Piszesz poza tym co włączasz. A sprawdzałeś przy czym pojawia się OFF? Czy przy konkretnej rzeczy (np. halogenach)? czy jak włączysz opór rzeczy? Może gdzieś kabel masuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

największy spadek napięcia zauważyłem przy włączeniu wentylatora, dzisiaj zmierzyłem napięcie alternatora wynosi 14.52V, na akumulatorze 12.83V
Akumulator 90ah 720a, założyłem większy 120ah i jest podobnie, dodam, że mam pękniętą klemę plusową, jutro zmienię i napiszę tutaj czy coś to zmieniło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek26    1

Klema to jedno - do wymiany. W pełni naładowany akumulator ma mniej więcej 12-13V, alternator też ok. Inną sprawą jest to, że im więcej odbiorników, tym napięcie spada, a wentylator akurat mocno ciągnie czy to w ciągnikach czy samochodach. 

Odnośnie odpalania, sprawdź w rozruszniku cewkę i bendiks (jaki stan ząbków), spróbuj rozrusznik "zakręcić" na krótko, nie z kluczyka.

Poza tym, instalacja elektryczna oryginalna? Może ktoś grzebał i wsadził Ci przewody o grubości włosa....
Kolejna sprawa, czy jak już włączysz wszystko co się da (halogeny, radio, itp) i załączy się wentylator, to halogeny przygasają? Słabiej świecą? Czy tylko jedyny objaw to błąd na wyświetlaczu?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

ostatnio wymieniłem bendiks, wysunęła się tuleja i robiła zwarcie, na krótko raz odpala, raz nie, nie może zazębić (silnik elektryczny wchodzi na obroty i nic więcej się nie dzieje), wieniec koła zamachowego jest w dobrym stanie, instalacja elektryczna od nowości jest nikt raczej tam nie grzebał, po załączeniu kilku odbiorników prądu przygasają światła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek26    1

Skoro cewka daje prąd i słyszysz pracę rozrusznika to pewnie bendiks się nie wysuwa do końca, sprawdź to.
Druga sprawa, to to że normalne jest ze im więcej rzeczy walczysz tym gorzej pracuje. W domach jak masz słaba instalacje i walczysz np. Czajnik elektryczny to potrafią żarówki przygasać. Tu jest to samo. Za mało prądu, za dużo odbiorników włączonych. Jaki oryginalnie tam akumulator siedzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

Ciężko mi powiedzieć jaki powinien być tam akumulator, nigdzie nie ma podanych danych, kupiłem go z nowym akumulatorem centra 90ah 720a, po wsadzeniu rocznego akumulatora 120ah z drugiego ciągnika jest to samo...
Czyli z tego wynika, że muszę pomyśleć o halogenach led oraz może dodatkową masę podpiąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

przecież tam musisz mieć multum kostek które mogły zaśniedzieć... szukać, czyścić. Odepnij masę od traktora.. wyczyść, zabezpiecz.

Tak samo zasilanie stacyjki.. zrób nowe przynajmniej na próbę.... działało to musi działać dalej a nie że będziesz halogeny naraz wywalał.

Fabryczny alternator zapewne ma wystarczająco mocy aby pociągnąć wszystko i bez znaczenia jaki wielki tam akumulator siedzi... Standard to zapewne 120Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

kostki czyszczone były, pryskane specjalnym sprejem, masę oczuszczę na dniach, zasilanie stacyjki jest z grubego przewodu, nie ma potrzeby zmieniać, halogeny i tak są do zmiany... do pracy w nocy 100x lepsze są ledowe, dzisiaj wymieniłem pękniętą klemę (stara dobrze się trzymała) i trochę sie poprawiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

Panowie problem rozwiązany, znalazłem w internecie co prawda od innego modelu schemat instalacji elektrycznej, brakowało jednego kabla idące z alternatora prosto na + do akumulatora, po założeniu przewodu wszystko działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj