Skocz do zawartości

Zdjęcie

intercooler


29 odpowiedzi na ten temat

#21 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 19 luty 2009 - 20:49

intercooler głownie chodzi o tlen,bo im jego zawartość większa to spalanie lepsze,A jak jest z gaszeniam rozgrzanego silmika z turbina? jak wy to robicie?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
intercooler Dzisiaj, 11:51
  •  

#22 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 19 luty 2009 - 20:54

intercooler Nie wolno gasić rozgrzanego silnika - to pewnie wiesz. Ja ustawiam niskie obroty i z minutke się chłodzi, może troche więcej.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#23 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2009 - 20:56

intercooler Troche pomylileś się co do lepszego spalania (jak jest za dużo tlenu w stosunku do paliwa zanieczyszczasz środowisko- powstają nadpalone tlenki i NOx). Większa ilość tlenu w komorze spalania poprawia moc czyli silnik wolnnossący o danej pojemności generuje daną moc a jak damy więcej tlenu możemy wtrysnąć więcej paliwa i uzyskamy przy tej samej pojemności silnika większą moc

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
intercooler Dzisiaj, 11:51
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#24 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2009 - 21:58

intercooler lepsze spalanie chyba w sensie wiekszej sprawnosci, a nie skladu, ilosci i jakosci spalin, chociaz to oczywiscie tez jest wazne :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#25 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 19 luty 2009 - 23:32

intercooler Ja odnośnie nomenklatury chciałem wtrącić... Grupa VAG to jakaś wyrocznia czy tylko bicie konia przed propagandą polskiej edycji auto bilda? Niestety skrót TDI może oznaczać też Turbo Diesel Intercooler bez żadnego bezpośredniego wtrysku, ot choćby taki motor Nissana RD28TI jest diesel, ma turbo, intercooler i wtrysk pośredni a zwany jest powszechnie 2.8TDI :) Wiem że VAG zastrzegł sobie te trzy magiczne litery i od pewnego czasu inni producenci wymyślają sobie oryginalne oznaczenia...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
intercooler Dzisiaj, 11:51
  •  

#26 Share Arkadiusz

Arkadiusz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 21 luty 2012 - 11:35

intercooler

Intercooler- jak sama nazwa wskazuje ma to na celu chłodzenie - cooler
Ewidentnie silniki z intercoolerm są mocniejsze. Łatwo to zauważyc np. w samochodach volkswagena gdzie silnik TDI jest lepszy od TD,


Intercooler (chłodnica powietrza doładowanego) nie zwiększa bezpośrednio mocy silnika, lecz dzięki niej możemy uzyskać większe ciśnienie sprężania powietrza dzięki czemu można zadać większą dawkę paliwa, co za tym idzie że z mniejszej pojemności skokowej można otrzymać więcej mocy, TD -silnik diesla turbo doładowany TDI to turbodoładowany silnik diesla z wtryskiem bezpośrednim, (turbocharger direct injectiom) wcale nie musi mieć intercoolera,

#27 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 844 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 21 luty 2012 - 20:20

intercooler dokładnie tak, TDI jest zastrzerzone przez VAG, stąd PSA nazwało "Swoje TDI na common railu" - HDI
czy Wtrysk bezposredni jest lepszy? napewno ma Swoje zalety jak i wady, podobnie zwykłe TD, które oznacza najczęściej wtrysk to jakiejś komory pośredniej w głowicy

#28 Share jankris

jankris

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 637 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 21 luty 2012 - 21:53

intercooler Większość silników opiera się na jednostce bazowej wzbogacanej o dodatki (turbina,intercooler) i większą dawkę paliwa.

Czy ktoś z was domontowywał intercooler do ciągnika z turbiną?

#29 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 luty 2012 - 22:16

intercooler

dokładnie tak, TDI jest zastrzerzone przez VAG, stąd PSA nazwało "Swoje TDI na common railu" - HDI
czy Wtrysk bezposredni jest lepszy? napewno ma Swoje zalety jak i wady, podobnie zwykłe TD, które oznacza najczęściej wtrysk to jakiejś komory pośredniej w głowicy

Wtrysk bezpośredni ma tylko jedną wadę- twarda praca. Wprowadzenie dawki pilotażowej zlikwidowało tą niedogodność i od tej pory wtrysk pośredni odszedł do lamusa.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
intercooler Dzisiaj, 11:51
  •  

#30 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 18:12

intercooler

Intercooler (chłodnica powietrza doładowanego) nie zwiększa bezpośrednio mocy silnika, lecz dzięki niej możemy uzyskać większe ciśnienie sprężania powietrza dzięki czemu można zadać większą dawkę paliwa, co za tym idzie że z mniejszej pojemności skokowej można otrzymać więcej mocy, TD -silnik diesla turbo doładowany TDI to turbodoładowany silnik diesla z wtryskiem bezpośrednim, (turbocharger direct injectiom) wcale nie musi mieć intercoolera,


Czy ty widzisz z którego roku odkopałeś temat?
A z którego roku odkopałeś ten post?
Nie wiem co to miało na celu(pochwalić się)? Jak byś dokładnie czytał ten temat to byś zobaczył, że koledzy poprawili mój błąd, więc nie rozumiem po co jeszcze raz o tym piszesz.
Ja już dobrze wiem jaka to jest różnica nie trzeba mi dwa razy powtarzać.
Pozdrawiam


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »