DominikPaweFilipczak

Jak podkręcić ciśnienie oleju zetor 8011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Stefano1    40

Żeby podnieść ciśnienie oleju, to  najprościej podłożyć podkładkę pod zawór przelewowy  pompy olejowej  :)   Nieszczelności w układzie smarowania silnika (magistrala, wał-panewki itd),  wpływają co najwyżej na skoki  ciśnienia w układzie, względem zimnego, a rozgrzanego silnika.  Za górną granicę ciśnienia oleju w silniku, odpowiada wspomniany zawór.  

 

Pompę olejową, w warunkach garażowych, da się sprawdzić tylko organoeptycznie    :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się za bardzo na tym za bardzo gdzie znajduje się dokładnie ten zawór i jak on wygląda? I jak tam podłożyc te podkładke tzn gdzie?

Edytowano przez DominikPaweFilipczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekm66    26

przy pracy 2,5-3 atm to dobre ciśnienie... wbrew pozorom zbyt wysokie ciśnienie też nie służy silnikowi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

no nie powinno być niższe niż 2. Tylko napisał, że to na pełnym gazie a to jak pamiętam przy 1200 powinno być... Natomiast poniżej 0,6 zaświeci kontrolkę.
Możliwe, że coś pomieszałem. Pompa oleju tu jest trybikowa więc można ją obmierzyć. Do tego trzeba zwalić michę a wtedy i tak sprawdzisz panewki. Duże ciśnienie zwiększa wymianę smaru jest to jednak niepotrzebny wzrost oporów w silniku. Wzrost poza max może być szkodliwy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Nie znam się za bardzo na tym za bardzo gdzie znajduje się dokładnie ten zawór i jak on wygląda? I jak tam podłożyc te podkładke tzn gdzie?

 

Pierwsze lepsze, co mi podpowiedział wujek google. 

 007.jpg

 

 

Na przykładzie pompy od c385- zawór jest zintegrowany z pompą oleju. Tłoczek zaworu (24), jest dociskany w gniazdo w pokrywie (4) za pomocą sprężyny  (23),  zablokowanej talerzykiem (22) i zawleczką (25). Podkładki dokłada się pomiędzy sprężynę  (23) a talerzyk (22)

 

Rozbieżności ciśnienia masz spore, ale powinien żyć :)  Jeśli panewki i wał nie są przeorane, to bym podkładeczkę pod zawór podłożył i śmigał dalej.   Nie na samym wale korbowym, szczelność układu smarowania silnika się kończy :)

 

 

 

Edit- sory, schemat jest od  30'tki (umysł już zmęczony od reperowania Bizona i obrazków człowiek nie rozróżnia :) )  ,  aczkolwiek  budowa w c385 jest niemal identyczna. W nowym typie,  zawór ma osobny korpus. 

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Jak masz 4 ciśnienie na wolnych a po rozgrzaniu 2 i mniej to masz wał do szlifu i jakbyś złoto wlał to ciśnienia nie podniesiesz. Czeka cię remont i nic nie kombinuj bo szkoda twojej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jednym z mniej inwazyjnych sposobów jest wymiana filtra odśrodkowego (tzw . bączka ) ,który potrzebuje oleju do prawidłowego działania , na filtry puszkowe .

Spróbuj zaślepić dysze w wirniku filtra i sprawdź czy wzrosło po rozgrzaniu ciśnienie . Jak będzie przyzwoite to nie śpiesz się z remontem tylko kup przystawkę pod filtry puszkowe -zakładam,że coś takiego istnieje

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będę nic robił jedzie na remont do mechanika ale dzięki za pomoc
Przystawka jest już założona i to samo jest trzeba jechać do mechanika i niech patrzy co go boli dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

tylko daj dobremu mechanikowi bo różnie to bywa z "fachurami" :D  wszystko powymieniają a na koniec rozłożą ręce


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

Panowie, proszę mnie sprostować jeśli żle zrobiłem. Podłożyłem podkładkę(10groszy) w zaworze ciśnienia oleju przy pompie olejowej między zabezpieczenie(ten mały kołeczek), a talerzyk. Ciągnik to Ursus 1012. Może tak być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj