Maciekkkk

Koło pasowe pomocy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Maciekkkk    0

Nie mogę ściągnąć koła pasowego, odkrecilem śrubę i próbowałem ściągnąć ściągaczem, lecz ani drgnie, próbowałem też podgrzewać, nic nie pomogło, ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2421

od czego te kolo pasowe a moze jakis klin trzyma a jak nie to tylko grzanie pomoze i dobry sciagacz


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Połam, pokrusz, potnij i jakoś sie pozbedziesz problemu z tym kołem jak od ursusa to kupisz nowe drogie części nie są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

Pewnie koła na wale, a ono trochę kosztuję. Porządny ściagacz i walnąć młotkiem 2-3 k. Śruby w ściagaczu muszą być twarde, sam kiedyś bawiłem się z  3 dni ściągacz miałem flanszowy ale śruby zwykłe zakładałem, jak ząłożyłem 10,9 to od razu zeszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    49

zrób zdjęcie tego koła , lepiej będzie doradzic

Edytowano przez adrian3005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Podgrzewasz koło a nie wał i schodzi, a jak nie chce to źle grzejesz cudów nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

W starym typie,   nie ma co szukać szczęścia  ze ściągaczami łapiącymi za koło po obwodzie - można co najwyżej koło powyszczerbiać.  (no, chyba że słabo siedzi, to puści :) )   Nie jestem pewien jak w silnikach nowego typu ( pewnie wygląda to identycznie), ale w starym typie (c385- 1204), w kole  pasowym  są nagwintowane otwory pod ściągacz.

 

 Dorobienie takiego ściągacza,  jeśli potrafi się   jako tako spawać oraz posiadając spawarkę,  szlifierkę kątową i trochę złomu,  to kwestia 5 min. ;)    potrzebna  jest  do tego nakrętka  (np M16)  + śruba i dwa kawałki np: kątownika.      Do dwóch przeciwległych ścian nakrętki (  w którą będzie wkręcona główna śruba ściągacza) trzeba przyspawać kątowniki (lub inne żelastwo) .  W szczeliny pomiędzy kątownikami,   wsadza się śruby  + odpowiednie podkładki i wkręca się je w koło.  

 

Dodam, że  taki ściągacz (pomimo, że nieco upierdliwy w  używaniu)  jest  bardzo uniwersalny - pasuje na  każdy rozstaw otworów  i  rozmiar gwintów w kołach/ oprawach łożysk / piastach/ itp. :) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj