Skocz do zawartości

Zdjęcie

Uciąg MF


44 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Henryk85

Henryk85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów

Napisany 14 lipiec 2016 - 22:41

Uciąg MF Takie pytanie...czy zawsze podczas prac polowych używacie przedniego napędu?
Zauważyłam że czwórkę obrotowa mój ciągnie bez przodu równie dobrze.
Na większości filmów na YouTube widzę że blokadę podczas orki większość ma.
Takie pytanie z innej beczki.
Jak to ma się na spalanie i trwałość.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uciąg MF Dzisiaj, 06:59
  •  

#2 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2016 - 23:02

Uciąg MF Przód to prawidłowa asekuracja. Blokad używamy do ratunku. Ja blokuję tylko wtedy jak mam przejechać przez bagienko na moim polu.

#3 Share sznajdik

sznajdik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 952 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BBI
  • Zainteresowania:mechanika konstruowanie rolnictwo

Napisany 15 lipiec 2016 - 05:23

Uciąg MF

Moim zdaniem wpływa na spalanie bo poślizg mniejszy jest co za tym idzie mniej spali



#4 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 lipiec 2016 - 05:56

Uciąg MF zawsze jest lepiej jak lepsza przyczepność tylko jak zdejmiesz moment na przód bo zazwyczaj kręci się szybciej to tył przestaje mieć tendencję do kręcenia jednym kołem. Do tego trzeba więcej powera bowiem w mechaniźmie przełożenie przez satelity zmienia przełożenie główne . Ciągnik jest ustabilizowany przodem. Jak mimo wszystko zaczyna stawać masz wiadomoś żeby zmniejszyć obciążenie. Tak mi się wydaje, że wciąż obciążona blokada to nic dobrego jeżeli się mylę to korygujcie.

#5 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 lipiec 2016 - 07:31

Uciąg MF

Jak może zmienić się przełożenie na głównej przekładni? Mechanizm różnicowy nic Ci nie zmieni, musi przekazać moment jedynie potrafi go rozdzielać na koło bardziej obciążone.

Jazda na blokadzie tylko i wyłącznie w razie konieczności.

Różnica w uciągu dla 4x4 będzie znaczna, nawet jak nie można odczuć poślizgu kół tylnych załączając przód ciągnik zwiększy prędkość. 

Co do trwałości to wiadome że więcej używasz = mocniej zużywasz. 

Odnośnie oszczędności to jeśli przy tej samej dawce paliwa ciągnik zwiększa prędkość znaczy tylko że więcej nim zrobisz na tym samym paliwie.

 



#6 Share Henryk85

Henryk85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów

Napisany 15 lipiec 2016 - 08:30

Uciąg MF Chodziło właśnie o te cięższe pracę typu orka.
Do lżejszych przód nie będzie potrzebny.
Chciałem opinię użytkowników jak używacie.
Blokady nie należy nadużywać? A dlaczego?

#7 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 15 lipiec 2016 - 08:37

Uciąg MF

Załóż sobie GPS i sprawdź jaką prędkością bedzie orał z przodem ,a  jaką bez. Wtedy zobaczysz jak naprawdę jest różnica. To będzie jakieś 1-1,5 km/h w uprawie to samo.

Tylko jak będziesz miał radar to wtedy zobaczysz jaki poślizg ma ciągnik z napędami.Różnica jest spora.



#8 Share Henryk85

Henryk85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów

Napisany 15 lipiec 2016 - 08:49

Uciąg MF Do orki używałem przodu ale poprostu zauważyłam że i bez niego ładnie sobie radzi.
Ale lepiej w takim razie go używać ma lżej ciągnik.
Czyli blokada sporadycznie ale widzę że ludzie oraja na blokadzie

#9 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7800 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 15 lipiec 2016 - 08:58

Uciąg MF

Nie zauważysz na oko ile daje napęd.

Blokada tylko do problemów, np.  jak zaczyna się kopać.A jak robią filmiki to włączają blokadę bo szybszy jest.



#10 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 15 lipiec 2016 - 08:59

Uciąg MF

a komu moze blokada szkodzic? zablokuje dyfer i ciągnie... kwestia mieć PROSTE pole a takich pewno nie uraczysz :P Nie włączać jej jak już jedno koło mocno buksuje a drugie stoi bo faktycznie może dojść do awarii sprzęgła. Jeśli elektronika sprawna to włączasz przy wjeździe na pole, wyłączasz jak skońćzysz i pasuje


Edytowany przez lukbold, 15 lipiec 2016 - 09:02.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uciąg MF Dzisiaj, 06:59
  •  

#11 Share Henryk85

Henryk85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów

Napisany 15 lipiec 2016 - 09:08

Uciąg MF Niektórzy stwierdzaja ze uzywac tylko w najtrudniejszych warunkach.
Wlasnie z blokada wydaje mi się że idzie jak burza oczywiście w polu.
Np.z pola ściągnąć pełne przyczepy zboża też z blokada pójdzie chyba lepiej. Po łuku z blokada mogę jechać?
Sorki nie zauważyłam odp. Że tylko prosto można używać

Edytowany przez Henryk85, 15 lipiec 2016 - 09:11.


#12 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 15 lipiec 2016 - 09:33

Uciąg MF



#13 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 15 lipiec 2016 - 10:34

Uciąg MF

Uciąg jest duży nawet na tylnym napędzie. Oczywiście bez przesady. Mi na 4 klasie z pługiem 4x44 na około 27 cm głębokość MF 4255 ciągnął bez napędu jak z napędem z taką samą szybkością. Włączanie napędu w czasie jazdy praktycznie nic nie zmieniało. Opona tył 16,9 z ciśnieniem około 1,2. Oczywiście orzę z włączonym 4wd. Ale wtedy jakoś zapomniałem i dopiero na końcu pola się zorientowałem.

Nawet na suchym miękkim podłożu np w zabiegach uprawowych. gdzie mamy dobry uciąg. Używając przedniego napędu zmniejszamy ryzyko kolein. Przednie kola ciągnące mają mniejszą tendencję do zapadnia się niż przednie koła pchane.

Blokady możemy użyć dla poprawienia trakcji i stabilności za w czasu. Tak zaleca instrukcja. Wbrew pozorom instrukcja masseya odradza stosowanie blokady w sytuacjach ekstremalnych. Nie pamiętam w tej chwili jak to dokładnie brzmiało. Teraz mam 4270 i na jednym szczególnie grząskim polu używam blokady i napędu 4x4 oczywiście np przy siewie na wiosnę. Robię całe przejazdy na blokadzie wyłączając ją na uwrociach. Mam blokowane hydraulicznie oba mosty i poprawia to trakcję, zimniejsza koleiny itd. Jeśli na uwrociu blokada się nie wyłączy od razu czuć to na kierownicy, którą wyrywa w przeciwną stronę niż chcemy skręcać i cały traktor nie chce skręcać. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i hamulec i po kłopocie.

Jazda na blokadzie na miękkim polu nie stanowi większego problemu. Tak samo jak z włączonym napędem. Na miękkim podłożu naprężenia w układzie spowodowane różnicą w obrotach poszczególnych kół się niwelują  poprzez ich uślizg. Z blokadami nie możemy jeździć na twardym podłożu. Podobnie jak nie można po twardym szybko jeździć a w zasadzie w ogóle jeździć z włączonym przednim napędem. Przyczepność jest duża a zablokowane blokadami mechanizmy różnicowe i brak centralnego mechanizmu tworzą w układzie duże naprężenia i prowadzą do jego zniszczenia.

Opony powinny mieć jednakową wysokość bieżnika. Z przodu w żadnym wypadku nie mogą być z niższym bieżnikiem. Czy z na tyle małym ciśnieniem, które znacznie zmniejszy ich obwód. Bo to do prowadzi do zniszczenia przedniego mostu. Nawet od samej jazdy bez przedniego napędu a tylko hamowania na asfalcie.


Edytowany przez hubertuss, 15 lipiec 2016 - 10:37.


#14 Share Henryk85

Henryk85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów

Napisany 15 lipiec 2016 - 11:12

Uciąg MF Dzięki że podzieliliscie się opinią odnośnie używania przodu.
Mam jeszcze pytanie odnośnie guzika który znajduje się w rzędzie nad guzikiem od napędu i blokady.Mam tam na rysunku jakby amortyzacje narzędzia które jest zaczepione?

#15 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 15 lipiec 2016 - 11:14

Uciąg MF

wątpie żeby do amortyzacji był przycisk poza EHR. A poza tym akumulatorów hydraulicznych pewno nie masz na wężach podnośnika



#16 Share Henryk85

Henryk85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów

Napisany 15 lipiec 2016 - 11:19

Uciąg MF No mam napęd blokadę i ten trzeci zielony i za cholerę nie wiem od czego on jest.

#17 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 15 lipiec 2016 - 11:30

Uciąg MF

Pozostaje sprawdzić gdzie lecą przewody od tego przycisku



#18 Share slajders25

slajders25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA

Napisany 15 lipiec 2016 - 16:01

Uciąg MF

Przy orce zawsze używam 4x4 i blokady. Jedno koła idzie w bruździe po twardym a drugie na zewnątrz po miękkim (czy to obornik czy to resztki pożniwne) a więc jak ma nie być uślizgu. Raz przy orce obornika wyłączyłem blokadę dla testu to różnicę naprawdę było widać. Nie na liczniku, bo ten zawsze pokaże prędkość ze skrzyni ale na GPS. Blokada mi w niczym nie przeszkadza bo na uwrociach sama się wyłącza.



#19 Share Henryk85

Henryk85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów

Napisany 15 lipiec 2016 - 16:12

Uciąg MF

Przetestuję dokładnie jak to u mnie wygląda przy najbliższej okazji.

Jeszcze dokładnej odpowiedzi nie uzyskałem lub nie mogę znaleźć dokładnie do

czego jest to pokrętło duże obok pokrętła od głębokości.

Ponumerowane od 1 do 6 bodajże.

Podobno to współpracuje z głębokością ?

Ktoś to mi wytłumaczy w prosty sposób



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Uciąg MF Dzisiaj, 06:59
  •  

#20 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2256 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 15 lipiec 2016 - 17:32

Uciąg MF

1- regulacja pozycyjna

6-regulacja siłowa



Podobne tematy