Noix

Zetor 5211 przegrzewa się

Polecane posty

Noix    0

Witam! Mam taki problem, że podczas koszenia kosiarką rotacyjną zetor wyrzuca płyn chłodniczy. Od czego zacząć poszukiwania? Zależy mi na wypisaniu wszystkich przyczyn tego problemu.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Wydmuchana uszczelka pod głowicą, pęknięta głowicą, pęknięta tuleja bądź uszczelki tulei, pęknięty blok.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Noix    0

Czyli szykuje mi się większy remont... No cóż, będę działał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jak chodził na wodzie to przegnita tuleja -wżery ,które przepuszczają spaliny do ukł. chłodzenia - miałem dwa takie przypadki ,więc daje pod rozwagę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2647

U mnie ostatnio jak uszczelkę dmuchlo to taki sam objaw raz leszcze była wyrwana szpilka w bloku ale to przez błąd mechanika i delikatność 3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Jezdzisz na wodzie czy nie płynie chclodzącym? Na początek mozesz sprawdzic mniej kosztowne opcje, np naciąg paska na pompie wody, termostat, zanieczyszczenie chlodnicy itp. Przegrzewa się cały czas czy tylko pod duzym obciązeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Noix    0

Jezdzisz na wodzie czy nie płynie chclodzącym? Na początek mozesz sprawdzic mniej kosztowne opcje, np naciąg paska na pompie wody, termostat, zanieczyszczenie chlodnicy itp. Przegrzewa się cały czas czy tylko pod duzym obciązeniem?

 

tylko przy koszeniu rotacyjną, rok temu było to samo. Podczas normalnej pracy nie wywala płynu.

Co do pierwszego pytania - jeżdżę na płynie chłodzącym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Ewentualnie jeszcze mozesz eksmitowac termostat. Jesli grzeje sie tylko pod duzym obciazeniem to raczej uszkodzenie tuleii, uszczelki i glowicy mozna by skreslic, raczej uklad chlodzenia niedomaga. Jesli wczesniej zdarzalo Ci sie jezdzic na wodzie to mozliwe, ze w chlodnicy nagromadzilo sie kamienia i przeplyw cieczy jest utrudniony. Na poczatek wydmuchaj dobrze chlodnice i wywal termostat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Nie mam powietrza w kole Pomocy!!! nie wiem co zrobić!!! A tak na poważnie to wyczyść myjką chlodnicę i ewentualnie odkamień ją i nie zawracaj głowy ludziom. Stary rupieć tam nic skomplikowanego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1933

a czasem mosiądz nie ucierpi? Jeszcze mogło stać się coś z wirnikiem w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jak tylko wyrzuca bez uprzedniego przegrzania (co będzie widać na wskaźniku ) to musi pompować spaliny do ukł. chłodzenia i czym bardziej obciążony to więcej będzie wywalał -tak ja miałem


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem z Zetore 6211, chłodnica czysta, umyta myjką, układ na płynie i wywala go tylko przy prasie rolującej Welger rp12. Cały rok mogę płyny nie dolewać, a jak przychodzi robota z belarką wywala płyn. Podejrzewam że jest albo za słaby albo albo te silniki nie lubią wysokich obrotów. Co Wy na to?

Edytowano przez Grzesiek2604

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

Latem uszkodziłem mechanicznie starą chłodnicę w zetorze 6045 (jeszcze oryginalna czechosłowacka była, prawdopodobnie 1981 rok!) jako że sianko leżało na polu na szybko zaadoptowałem najtańszą nową chłodnicę do c360 z pewną obawą bo mogłem tylko poczytać o ile jest mniejsza od zetorowskich a już jak poczytałem opinie użytkowników to załamka - to nie ma prawa działać dłużej niż dwa lata a juz na pewno zetor będzie sie przegrzewał.

...i co (?) i nic ciągnik cały dzień w zmiennokomorówce ze sprawnym termostatem i przepłukanym układem hulał aż miło (oczywiście wiatrak nowego typu plastikowy).

To nie jest tak że się nie da, na pewno nie podziała długo ale taka była pod ręka na półce w mojej wsi od ręki a siano na polu czekać nie chciało :) .

Jak go kupiłem trzy lata temu i montowałem grzałkę do bloku; to co zobaczyłem po wybyciu zaślepki wołało o pomstę do nieba - rudy muł do połowy wysokości tulei cylindra zaryzykowałem i wypłukałem wężem z wodociągu - nic nie przecieka a zagotować sprawnego ciągnika nie sposób. Wiosna na wszelki wypadek kupie zetorowską bo temu chińskiemu wynalazkowi od sześćdziesiątki nie wierzę i pewnie się zesra w najmniej odpowiedniej chwili.

pozdrawiam

Edytowano przez zydor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja mam zetora 6211, jest on z 92 roku, duże koła tylne 16,9/30, super maszyna, tylko z tą prasą ma ciężko... Ten traktor ma u mnie dożywocie. Marzy mi się Zetor Major, może kiedyś coś będzie ;) .  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

Cześć, ja mam zetora 6211, jest on z 92 roku, duże koła tylne 16,9/30, 

 

...mój 6045 też jest na dużych kolach i z prasą JD540 przy maxymalnych ustawieniach zgniotu i rozmiaru radzi sobie przyzwoicie, oczywiście nie ma wydajności ale na swoje potrzeby w sianokiszonce lata jedynką/dwójką w drugim pokosie i nic się nie dzieje.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj