radek269

Fendt 312 Vario

Polecane posty

maciek7    2

Nie porównuje. Tu tylko podałem przykład jaka jest różnica w wygodzie obsługi hydrauliki... To jest zasadnicza różnica.


my dream... JP :)
ostatnio w głowie tylko Moto :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Co wy porównujecie Zetora i New Hollanda do Fenda. Do tej marki można jedynie przystawić JD, Valtre i morze DF

kolejna zabawa w kolorki??? nauczylbys sie chociaz pisac poprawnie nazwe marki swoich ulubiencow - ech...

w czym niby valtra i DF moglyby byc lepszy od NH??

owszem mozna powiedziec ze 2 marki czyli fendt i JD sie wyrozniaja, ale inne sa na zblizonym poziomie i niektore serie sa ciekawsze u innych producentow, wszystko jest zalezne i dlatego nie powinno sie w ten sposob generalizowac, poniewaz jest to po prostu nieprofesjonalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7

@maciek7 a ile ten 714 ma nabite mth jak oceniasz skrzynię Vario i może coś słyszałeś na temat jej wytrzymałości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek7    2

714 ma coś około 1800 mtg. O wytrzymałości nie moge powiedziec wiele, narazie wszystko chodzi bez najmniejszych zarzutów, ale to młode sprzęty wiec... a jak bedzie póżniej to się zobaczy.


my dream... JP :)
ostatnio w głowie tylko Moto :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek7    2

Mi przedstawiciel od DHK mówił że 312 Vario w takim wyposażeniu jak mój to 70 tyś. Euro + Vat.


my dream... JP :)
ostatnio w głowie tylko Moto :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlackBeauty    0

powiem wam że co miał bym dać tyle kasy za tego fendta to bym se z tyle kasy kupił z trzy mtz-ty po tyle samo koni i jesze powiem że matz jest bardzo dobrym ciągnikiem sam mam i chwalę go sam go naprawiam a fendta to nigdy samemy nie naprawisz bo jest bardzo skomplikowany ludzie widzą znaczek fendt i od razu mówią że to jest dobre a to nie prawda u fendta płaci sie tylko za znaczek tak somo u john deere i u innych bardzo drogich marek tak jest prawda o ciągnika z wyższej półki

:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

sluchaj przekladnia hydrostatyczna (wlasciwie to hybrydowa) to nie tylko znaczek, jesli nie znasz/nie rozumiesz jej mozliwosci technicznych to nic dziwnego, ze takie dyrdymaly opowiadasz. radze zapoznac sie z tematem nim zaczniesz sie wypowiadac, a poki co tylko fendt wypuszcza ciagniki z przekladnia bezstopniowa w ciagnikach o mocy <100 KM, jesli nie chcesz to bierz pronara, ale nie mow, ze ci co biora fendta sa frajerami!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17
sluchaj przekladnia hydrostatyczna (wlasciwie to hybrydowa) to nie tylko znaczek, jesli nie znasz/nie rozumiesz jej mozliwosci technicznych to nic dziwnego, ze takie dyrdymaly opowiadasz. radze zapoznac sie z tematem nim zaczniesz sie wypowiadac, a poki co tylko fendt wypuszcza ciagniki z przekladnia bezstopniowa w ciagnikach o mocy <100 KM, jesli nie chcesz to bierz pronara, ale nie mow, ze ci co biora fendta sa frajerami!!!!!!!!!!!

 

 

Przekladnia Vario jest przekladnia hydrostatyczna i nie ma to nic wspolnego z hybrydowa. Naped hybrydowy to inaczej mowiac naped elektryczny. Roznica w Fendzie polega na tym ze normalne pompy hydrostatyczne "wychylaja sie " o 30 stopni , natomiast pompy w przekladni Vario " wychylaja sie o 45 stopnni, i dzieki temu wlasnie te przekladnie maja wieksza funktionalnosc jak rowniez moga osiagac wyzsze predkosci w mniejszym przedziale mechanicznym. A co do reszty to zgadzam sie z toba, Fendt to nie tylko znaczek, to rowniez wielki postep i pieniadze, jakie ida na rozwoj tego szybkiego postepu technicznego w tym ciagniku. Ale Fendt to przede wszystkim komfort jazdy, na polu a jeszcze bardziej na drodze. Kto raz jezdzil tymi maszynami nie bedzie chcial tak szybko przesiasc sie na cos innego.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

przekladnia vario jest przekladnia hybrydowa!!!!!!!!! tak samo jak kazda przekladnia bezstopniowa stosowana w ciagnikach (poki co). vario sklada sie z hydrostatu, w ktorego sklad wchodzi pompa wielotloczkowa o zmiennej wydajnosci i silnik o zmiennej chlonnosci i przekladnia mechaniczna posiadajaca 2 przelozenia.

w underwoldzie tez byly hybrydy i nie ma to nic wspolnego z polaczeniem silnikow spalinowego i elektrycznego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Pewnie ze mozesz sobie ja nazwac jak chcesz....ale jeszcze nigdy nawet w firmie Fendt nikt nigdy nie nazwal jej przekladnia hybrydowa. To tak samo moglbym ja nazwac przekladnia Krausego od nazwiska jej wynalazcy.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@marcin87

z ogolnego znaczenia tego slowa, jest sekcja hydrostatyczna i jest mechaniczna, bledem jest nazywanie calej vario hydrostatem, ale to w sumie szczegol. tylko nie rozumiem dlaczego to was tak dziwi?? nie rozumiecie slowa hybryda??

 

co ma oznaczac ten usmiech bo nie rozumiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

vario to napęd mechaniczny z wykorzystaniem hydrauliki. czy ktoś w ogóle rozumie działanie skrzyni vario??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Hybryda to połaczenie dwóch mechanizmów w jeden, które same wytwarzaja energię, a zdaje się że pompa hydrauliczna nie wytworzy sama danej energi potrzebuje do tego silnika. Ty poprostu połączyłeś napęd hydrostatyczny z przekładnią. Napęd hydrostatyczny to pompa i silnik hydrauliczny a przekładnia to przekładnia. I nie ma co mylić pojęć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@marcin87 to ty niestety mylisz pojecia, ja nigdzie nie pisalem ani o ukladzie, ani o napedzie hybrydowym, bo to sa mechanizmy istniejace w technice, scisle okreslone. odnioslem sie do ogolnego znaczenia tego slowa!!!! kto śmie twierdzic, ze to nie jest prawidlowo??

@ginterpol bylo juz wiele napisane o tej przekladni, wiec jesli chcesz cos dodac to mozna poszukac, jesli chcesz zapytac o cos to tez nie ma problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17
z ogolnego znaczenia tego slowa, jest sekcja hydrostatyczna i jest mechaniczna, bledem jest nazywanie calej vario hydrostatem, ale to w sumie szczegol. tylko nie rozumiem dlaczego to was tak dziwi?? nie rozumiecie slowa hybryda??

 

 

slowo Hybryda oznacza "mieszanie" lub "krzyzowanie" a jesli nawet jakis Dr. napisal o przekladni hybrydowej to jego sprawa, nie mial jak nazwac to nazwal hybrydowa. Ale my mowimy caly czas o przekladniach firmy FENDT i takm one nazywaja sie Vario i nikt nie mowi o zadnych hybrydach.

 

Ale mysle ze nie warto rozpoczynac klotni dla takiej blachostki.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

vario to nazwa wlasna, tak samo jak s-matic, c-matic, autopower itp. ale wszystkie skladaja sie z 2 w/w sekcji i to jest najistotniejsze.

nie obchodzi mnie jak w firmie fendt na to mowia, nasluchalem sie na zajeciach, ze tak gadaja profesory i powtarzam, nie ma sie czego czepiac??

 

@kosti68 dla ciebie widze, ze nie ma roznicy miedzy ukladem, napedem, a moja nazwa przekladnia hybrydowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Zakładam że jeżeli naprawiasz Fendty w Niemczech to znasz też język niemiecki-owszem w języku tym mianem "Hybridantrieb" zwykło się określać napęd typu silnik-prądnica-silnik elektryczny-ale zaręczam że termin ten obejmuje też inne rodzaje napędów (znaczy "krzyżówek"napędów)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Napisz gdzie pomyliłem się z tymi pojęciami!!? "Odniosłem sie do ogólnego znaczenia ...."- czyli stworzyłeś nowe wyjaśnienie pojęcia hybryda ;)

A to co pisze: cytat:"przekladnia vario jest przekladnia hybrydowa..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

bbe688b1095d1a96.jpg

 

 

Tak wyglada zasada dzialania w duzym uproszczeniu. Ale jak juz pislaem nie ma co sie podniecac....najlepiej niech kazdy nazywa ta przekladnie jak mu jest najwygodniej.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Fed334
      Witam!
      podczas rozłączenia przedniego napędu, występuje szarpnięcie, rzucenie przednimi kołami w ciągniku.
      Także podczas hamowania, kiedy po zakończeniu hamowania i puszczeniu pedału hamulca(wtedy rozłącza się przedni napęd automatycznie) występuje szarpnięcie.
      załączenie napędu wygląda bez zarzutów.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Mycek5120
      Panowie kto mi wyjasni do czego służą te dwa klawisze w załączniku pomarańczowy i niebieski ani jednego jeszcze nie wciskałem


    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez LukaszBONQ
      witam,
      mam fendta 312 vario 900 mth, tydzień temu po dłuższej przerwie podpięty został do beczki i okzazało się że pod obciążeniem nie ma mocy oraz dymi tak że wczorajsza chmura nad Łodzią to pikuś... Ja nie chcialem sam kopać, wiedzy też zbytnio nie mam i autoryzowanego mechnika zaprosiłem z Lipin. Jako przyczynę awarii zawór recyrkulacji spalin wykluczył, zdemontował turbosprężarkę - oddalem do sprawdzenia i okazalo się że ok. Potem wykręcił wstryski (to jest comon rail), dziś okazało się że też nie są przyczyną awarii. No i widzę że facet już nie wie gdzie szukać, a traktor potrzebny... Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Może jakieś sugestie? Z góry dziękuję
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj