Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przejęcie gospodarstwa a ZUS

3 odpowiedzi na ten temat

#1 Share HolmerTerraDos

HolmerTerraDos

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Zainteresowania:Rolnictwo,maszyny rolnicze,muzyka elektroniczna

Napisany 19 czerwiec 2016 - 14:05

Witam, mam pytanie: Jestem uczniem szkoły zawodowej w zawodzie operator obrabiarek skrawających, i jako pracownik młodociany mam już płacone składki do ZUS-u, a za 3 lata mój wuj przechodzi na emeryturę i zapewne przepiszę mi gospodarstwo. I moje pytanie jest takie: czy można jednocześnie być ubezpieczonym w ZUS-ie, pracować na umowę o pracę i prowadzić gospodarstwo bo już 3 lata będę miał płacone składki, oraz czy mógłbym także starać się o dofinansowania np. do maszyn lub do materiału siewnego ?

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
Przejęcie gospodarstwa a ZUS Dzisiaj, 08:25
  •  

#2 Share maroon

maroon

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 729 postów
  • Zainteresowania:Piłka nożna filmy muzyka

Napisany 19 czerwiec 2016 - 14:22

Można być ubezpieczonym w ZUS-ie i zarazem prowadzić gospodarstwo W większości (jeśli nie we wszystkich) dofinansowaniach do inwestycji wymagany jest jednak staż w KRUS A jak jesteś w ZUS to nie możesz być jednocześnie w KRUS ZUS ma tutaj pierwszeństwo Do certyfikowanego  materiału siewnego oczywiście dostałbyś dopłaty A co do samego przejęcia gospodarstwa to musiałbyś przestudiować tą nową ustawę o ziemi albo gdzieś popytać bo jeśli ziemia przechodzi na własność osoby bliskiej to bez problemu Ale w takim przypadku to raczej nie Lepiej zorientuj się już teraz bo być może opłaci ci się wydzierżawić na papierze tą ziemię już teraz aby spełnić warunki W ten sposób zamknąłbyś sobie drogą do kasy z Młodego Rolnika ale jeśli planujesz być na ZUS-ie  to i tak wyklucza tą formę pomocy

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
  •  

#3 Share HolmerTerraDos

HolmerTerraDos

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 40 postów