Skocz do zawartości

Zdjęcie

Massey Ferguson 307 (pytania)


20 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Ferdynad

Ferdynad

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 14 czerwiec 2016 - 10:58

Massey Ferguson 307 (pytania)

Witam, od września 2015r jestem posiadaczem kombajnu marki MF 307, wyprowadziłem go i zaczynam go szykować do pierwszego sezonu i powoli nasuwają mi się pytania;

- Mam rozwalony alternator nie da się go naprawić długi czas musiał chodzić z rozwalonymi łożyskami, chciałem kupić nowy i nie mogę dostać nigdzie, może ktoś już dopasował od czegoś innego? Jeśli tak to od czego pasuje?

- Jak sprawdzić stan łożysk na młocarni?

- Od jakich innych modeli MF pasują do niego części do niego?

- Czy filtry paliwa są typowe i bez problemu można je kupić? Pytam za nim je wyjmę i zapowietrzę układ paliwowy.

 

Pozdrawiam i z Góry Dziękuje


MF-235

MF-307
MF-690

Ursus-4514


Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey Ferguson 307 (pytania) Dzisiaj, 19:38
  •  

#2 Share pawel100474

pawel100474

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 czerwiec 2016 - 13:44

Massey Ferguson 307 (pytania)

Alternator może być od POLONEZA PLUS części pasują od wszystkich małych a filtry są typowe np URSUS C360 3p tylko 2 sztuki a co do łożysk to nie spotkałem się by się popsuły a koszę nimi ponad 20 lat.Pozdrawiam.



#3 Share Ferdynad

Ferdynad

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 17 czerwiec 2016 - 22:13

Massey Ferguson 307 (pytania)

Alternator może być od POLONEZA PLUS części pasują od wszystkich małych a filtry są typowe np URSUS C360 3p tylko 2 sztuki a co do łożysk to nie spotkałem się by się popsuły a koszę nimi ponad 20 lat.Pozdrawiam.

 

Dzięki za podpowiedzi filtry wyjmnę i podjadę do sklepu na pewno będą mieli w takim razie, a co do alternatora nie mogłem na szrocie dopasować od żadnej marki i kupiłem nowy na zamówienie w grene z dani przysłali za 440zł.

 

A jak możesz to opisz mi trochę jakie ustawienia kombajnu robisz do zbóż? (klepisko, wiatra, obroty młocarni, sita) będe kosił żyto, owies, pszenice oraz pszenżyto)
 


MF-235

MF-307
MF-690

Ursus-4514


#4 Share PaweSzmelter

PaweSzmelter

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów

Napisany 19 czerwiec 2016 - 11:45

Massey Ferguson 307 (pytania)

ja lternatoe podpasowałem z samochody audi



#5 Share bazalt50

bazalt50

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogórze jasielskie

Napisany 19 czerwiec 2016 - 16:54

Massey Ferguson 307 (pytania)

Alternator najlepszy taki który pasuje do C-360, lub jakiś ruski (są toporne, ale trwałe).

Filtry są typowe.

Jeśli chcesz sprawdzić łożyska młocarni, musisz uwolnić wał młocarni od wszystkich pasów i łańcuchów. Następnie trzeba obrócić wałem energicznie - dobre łożysko nie daje żadnego dźwięku lub leciutki szelest. Jeśli dźwięk jest zbliżony do dudnienia - to łóżysko jest bliskie śmierci.

Swoją drogą - ja też robię swoim 20 lat ale do tej pory nie stwierdziłem niepokojących objawów. Inna sprawa, że opracowałem patent na bezinwazyjną wymianę smaru w obudowach łożysk. Jeśli koledzy będą zainteresowani to opiszę innym razem.

Silniki Perkinsa lubią bardzo czyste paliwo i dobrej klasy olej - dlatego zalecam wymianę co roku, filtry i olej. Ja od początku używania stosuję klasę CE. Drogo - ale warto.

90% części jest do kupienia w dobrych sklepach motoryzacyjnych. Ale warto szukać nie po rodowodzie maszyny, tylko po symbolu części. Nie ma zamienników na układ hamulcowy i części hedera. Przy każdej naprawie sprawdzaj rozmiar gwintu śrub - i zamieniaj na system metryczny gdzie się da, i twadości minimum 8,8.

O ile wiem do MF 307 zbliżone są 186, 187, 206, 240, 86, 87....

http://www.agrospis....ey-ferguson-307    może ci się przydać jako materiał wyjściowy do ewentualnych dalszych poszukiwań.


Edytowany przez bazalt50, 19 czerwiec 2016 - 16:59.


#6 Share Ferdynad

Ferdynad

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 26 czerwiec 2016 - 11:59

Massey Ferguson 307 (pytania)

Temat alternatora mam nadzieje że mam skończony kupiłem i oby starczył mi na długo.

To łożyska na młocarni sprawdzę tak jak mówisz zobaczymy jaki jest ich stan.

Jestem zainteresowany tym patentem na smarowanie łożysk jak możesz to opisz mi go na pewno się przyda.

Tak że silnik Perkinsa lubi czyste wszystko to wiem posiadam traktory z tymi silnikami i zalane mam Turdusem i jest wszystko dobrze.

Wymieniałem cylinderek hamulcowy prawego koła bo był nieszczelny i pasował od wózka widłowego GPW.

 

Możesz mi tak trochę chociasz opisać jak go ustawić do koszenia? Dziękuje


MF-235

MF-307
MF-690

Ursus-4514


#7 Share mateo105

mateo105

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 czerwiec 2016 - 21:03

Massey Ferguson 307 (pytania)

tez podeslij mi ten patent bo mam ten sam kombajn

 



#8 Share bazalt50

bazalt50

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogórze jasielskie

Napisany 27 czerwiec 2016 - 17:23

Massey Ferguson 307 (pytania)

W modelach Fergusonów które wymieniłem w poprzednim swoim poście (a pewnie w innych kombajnach też tak jest) jest sporo łożysk "zadeklowanych", do których można się dostać jedynie po demontażu. Zatem w tych dekielkach mam nawiercone dwa otworki fi-2mm u góry i na dole dekielka. Przez górny otwór wpuszczam (można za pomocą dużej strzykawki) dowolny płyn rozpuszczający brudny i zapieczony smar. Ropa, benzyna, nafta.... Lub dowolne odpowiedniki WD. Gdy już uda mi się w miarę wypłukać to co jest w łożysku i obudowie, również przy pomocy strzykawki wpycham świeży smar. Oczywiście - podczas płukania jak i wpychania smaru trzeba obracać elementem z tym łożyskiem - żeby jak najdokładniej wypłukać no i jak najwięcej smaru upchać. Na koniec okolice tych otworków zaklejam symboliczną ilością poxipolu, no i z głowy. Trochę to żmudne, ale zapewniam że skuteczne no i nie kosztuje tyle roboty co wymiana łożyska. W taki sposób "dbam" o łożyska również i te do których jest bezpośredni dostęp, no ale wydaje mi się to oczywistością. Może to jest jakiś głupi sposób ale w ciągu 20 lat żadne łożysko które w ten sposób "pielęgnuję" jeszcze mi nie padło.

Cylinderki hamulcowe "niemal" identyczne są od skody fabii 1. (ciekawostka - i od samolotu F-16. Cylinderki produkuje Krosno, kosztują majątek)

Ustawienie do koszenia....? Dla mnie to już jest taka rutyna, że nawet nie wiem co opisać.... Klepisko ciasno - minimalna szczelina na dole 9mm, na górze 5mm przy dżwigni podciągniętej na max. Przy porządne suchych zbożach, i czystych puszczam do połowy i patrzę czy nie ma w słomie niedomłotów i czy do zbiornika nie lecą "portki" (portki będą też przy porażonych kłosach, gdy łan będzie solidnie zachwaszczony, lub gdy się kosi z rosą). Wiatr daje na max, żaluzję zamykającą sita z tyłu również do samej góry. Jeśli koszę z sieczką, gdy jeszcze jest rosa, gdy już jest rosa, gdy zboże jest "podbite" przy ziemi chwastami - podnoszę na min 15 cm. Na owies zmniejszam wiatr, czasem luzuję klepisko. Reszta - trzeba obserwować co się dzieje - słomę, czystość ziarna i czy nie gubi ziarna. No i...... wio.

Pewnie dla niektórych takie porady są śmieszne. Ale modele kombajnów MF o których mówimy, to banalnie proste maszyny i sprawdzają się banalne rozwiązania.

Jeszcze ważne dla kogoś kto pierwszy raz, pierwsze żniwa. - żeby ładnie czyścił (a czyści) podsiewacz (tzw stół) musi być czyściutki na całej długości. Dlatego warto go czyścić po każdym dniu młocki zbóż ościstych. Trudne to, ale konieczne. Ważny jest stan skrzydełek w podajniku "brudnym" kłosowym., wraca nim na cepy niemal cały ciężki przesiany "syf". No i na żebrach cepów zbiera się dziadostwo które też trzeba wywalić przez łapacz kamieni od spodu, bo czasem kombajn dostaje przez to paskudnych wibracji.

No i tyle.... Dziękuję. :)



#9 Share 1210

1210

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 postów

Napisany 07 lipiec 2016 - 18:01

Massey Ferguson 307 (pytania)

Mam pytanie co prawda odnośnie 206 ale w 307 i 506 chyba jest tak samo.

 

chodzi mi o pompe hydrauliczną. Jest ona napędzana przez tryb od silnika. W którą stronę się kręci ten tryb co napędza pompę.  Z góry na dół czy z dołu do góry. 

I drugie pytanie tryb( te co tłoczą olej) w pompie hydraulicznej powinny z dołu z zbiornika zabierać olej środkiem do góry czy po bokach do góry.


Edytowany przez 1210, 07 lipiec 2016 - 18:03.


#10 Share bazalt50

bazalt50

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogórze jasielskie

Napisany 08 lipiec 2016 - 20:53

Massey Ferguson 307 (pytania)

W 206 pompa hydrauliczna jest napędzana paskiem klinowym. Zresztą... jakoś nielogicznie piszesz.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey Ferguson 307 (pytania) Dzisiaj, 19:38
  •  

#11 Share mironrak

mironrak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2016 - 10:34

Massey Ferguson 307 (pytania)

Koledzy kupiłem sieczkarnie do 206, nie mam do niej pasów, szukałem na internecie jakiś wskazówek jak dobrać ale nic. Może ktoś by podrzucił wymiary ?



#12 Share pawel100474

pawel100474

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2016 - 16:28

Massey Ferguson 307 (pytania)

Mam pytanie co prawda odnośnie 206 ale w 307 i 506 chyba jest tak samo.

 

chodzi mi o pompe hydrauliczną. Jest ona napędzana przez tryb od silnika. W którą stronę się kręci ten tryb co napędza pompę.  Z góry na dół czy z dołu do góry. 

I drugie pytanie tryb( te co tłoczą olej) w pompie hydraulicznej powinny z dołu z zbiornika zabierać olej środkiem do góry czy po bokach do góry.

Co do drugiego pytania to olej ma być tłoczony po bokach do góry.



#13 Share bazalt50

bazalt50

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogórze jasielskie

Napisany 10 lipiec 2016 - 17:46

Massey Ferguson 307 (pytania)

@mironrak - http://durabelt.pl/?p=belt_length_calc

Masz tam porady jak zmierzyć i dobrać.



#14 Share mateo105

mateo105

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2016 - 18:19

Massey Ferguson 307 (pytania)

panowie mam taki problem z mfem 307 otoz wczoraj wymienilem w nim olej i filtr oleju i nie odpalalem go a dzis postanowilem troche umyc myjka cisnieniowa silnik po tym zabiegu minelo ze 3 godziny i gdy go odpalilem to pochodzil z  5 sekund po czym zgasl i juz nie odpala dodam ze rozrusznik normalnie kreci ale nie odpala co moze byc przyczyna??



#15 Share mironrak

mironrak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2016 - 21:54

Massey Ferguson 307 (pytania)

Nic tylko dostała się do paliwa woda. Silniki perkinsa szczególnie te z kombajnów są wyczulone na paliwo - musi być czyste. Odkręć na filtrach odpowietrzniki i pompuj pompką powinien przepchać.



#16 Share bazalt50

bazalt50

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogórze jasielskie

Napisany 15 lipiec 2016 - 06:55

Massey Ferguson 307 (pytania)

Zalej zbiornik paliwa przynajmniej do połowy. Poczekaj dzień żeby paliwo się uspokoiło i odstało. Potem wypuść ze zbiornika paliwa ze 20 litrów. Zobaczysz co ci wypłynie. Rurka pobierająca paliwo jest przy samym dnie, jeśli po sezonie pozostaje niewiele paliwa to na skutek zmian temperatury, w zbiorniku kondensuje się i skrapla woda. Paliwo które spuścisz pozostaw do odstania a potem uważne zlej, najlepiej zasśij wężykiem, z 20L jakieś 5L pozostaw.

Następnie odpowietrz cały układ paliwowy i pompką ręczną przepchaj paliwo aż usłyszysz bulgotanie w zbiorniku z rurki powrotnej.

Inną przyczyną może być paproch w zaworku pompki ręcznej. Wystarczy grubość włosa by uciekało ciśnienie.

Pozdrówka mateo...



#17 Share mateo105

mateo105

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 lipiec 2016 - 22:29

Massey Ferguson 307 (pytania)

problem rozwiazany. uklad odpowietrzony w 10 minut. po 3 probie krecenia silnik odpalil.dzieki.



#18 Share mateo105

mateo105

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2016 - 17:20

Massey Ferguson 307 (pytania)

Panowie prosze o pomoc odnosnie jak sprawdzic glowne lozysko na mlucarni poniewaz dzis przy wymianie oleju w mlucarni przy pomocy magnesu wyciagnolem 2 elementy koronki ktoregos lozyska. teraz nasuwa sie pytanie czy to nie glowne lozysko?



#19 Share MarcinTucik

MarcinTucik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 24 lipiec 2016 - 23:42

Massey Ferguson 307 (pytania)

panowie co to będzie po uruchomieniu po zimie MF 307 lewe przednie kolo podczas jazdy mi hamuje jak wystawieniem na zimie było wszystko dobrze jak za to sie zabrać,,,

 

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Massey Ferguson 307 (pytania) Dzisiaj, 19:38
  •  

#20 Share andrzej281

andrzej281

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 10:17

Massey Ferguson 307 (pytania)

proszę o pomoc mam mf 307 wyjechałem w sobotę w pole i zepsuły się hamulce . nie wiem jak wymienić cylinderek bo jeszcze tego nie robiłem a kombajn ma 2 lat

jeśli ktoś może doradzić to proszę

podaję adres biuro@rem-woz.pl  dziękuję



Podobne tematy