jackson20000

Włącznik/Przełącznik WOM w MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam. mam pytanie mianowice gdzie znajduje się jakiś przełącznik tudzież włącznik WOM w MTZ? od niedawna jestem posiadaczem tego ciągnika i gdy chciałem skosić nim łąkę, podpiąłem rotacyjną a talerze ledwie się kręciły. rozrzutnika wyładowwanego obornikiem nawet nie ruszył. wałek sam jako taki się kręci ale gdy podpinam jakiś sprzęt nie ma on mocy by go napedzić. jeśli chodzi o MTZ-ty to jestem zupełnie lewy i proszę o wyrozumiałość jeśli czegoś bym ewentualnie nie zrozumiałxD. rocznik mojego rzęcha to 87. z góry dzięki.

Ps. jeśli temat jest założony nie tu gdzie trzeba to prosze adminów o przeniesienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Wom w mtz nie powinien się sam kręcić , prawdopodobnie są wyrąbane taśmy na przekładni satelitarnej wom-u , lub źle ustawione. Włączanie wom-u odbywa się za pomocą wajchy z prawej strony siedzenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to włącznik jest w kabinie czy pod nią? bo w kabinie po prawej stronie siedzenia mam tyko 2  dźwignie. od napędu przedniego, to bardziej przy podłodze i na wysokości siedzenia mam dźwignie o kształcie półkola na ząbkach. coś jak od hamulca ręcznego ale ręczny jest osobny. jak można niech ktoś podeśle fotkę jak to powinno wyglądać bo może u mnie wygląda to inaczej. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Włączanie masz w kabinie po prawej stronie. Masz chyba coś takiego jak ja u siebie w MTZ 52. Jest taki półksiężyc i trzy wycięcia na nim. Pod kabiną jest przełączanie 540/1000, ale z tego co mi wiadomo jeśli brak reduktora to również brak obrotów 1000 tym samym brak przełącznika. Fajnie byłoby gdybyś napisał jaki to kumurun 50 52 80 82. Tu masz proszę ja Ciebie dobrą lekturę do radzieckiego sprzętu: https://www.sendspace.com/file/unjbxl
Na 112 stronie katalogu znajduje się opis regulacji WOMu. Nie pomyl ze 112 stroną pliku, bo się nie doszukasz.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MTZ 82. z prawej strony siedzenia mam tylko dwie wajchy. od ręcznego i tak jak mówisz taki półksiężyc tyle że ja mam całego w takich ząbkach. a co do włącznika od kabiną to mam ale bardziej z przodu taki dosyć spory przełącznik. jak stoi się z prawej strony ciągnika to elegancko widać nie jest specjalnie schowany. zarzuce fotki jak wróce z roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj