Polecane posty

Na zimnym silniku ciśnienie ma 4,5 atmosfery ,po rozgrzaniu do 80 stopni spada na wolnych obrotach prawie do zera.Jakie powinien mieć na rozgrzanym silniku?Bo wkurza mnie ta kontrolka ciągle się zapala.A może jest jakiś zawór do ustawiania ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Czy na wolnych czy dużych obrotach , niezależnie od temperatury ciśnienie powinno być to samo. Regulacja nic nie da. Chyba że ci się zacieła regulacja. Wina pompy(sprawdź czy się mieści w dopuszczalnych wymiarach szczeliniomierzem).
Stan oleju. Lub problem z zasysaniem oleju.
Obstawiam raczej silnik do remontu. Ale wtedy rączej nie powinny spadać do zera ciśnienie. A może problem z turbo


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe 

Ale ja już trzy lata tak jeżdżę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Czy na wolnych czy dużych obrotach , niezależnie od temperatury ciśnienie powinno być to samo. Regulacja nic nie da. 

Ty  wiesz co piszesz  w ogóle? 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

To już raczej silnik do roboty, mnie na chwile pomogło zastosowanie chłodnicy oleju, 2 sezony jeszcze objechałem hehe

szlif wystarczył czy coś jeszcze ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem misę olejową w niej pełno szczątków metalowych i łożysko igiełkowe skąd ono się wzięło.Ciągnik chodził do końca  zaczęło mi coś chrobolić no i ściągnąłem misę a tu szczątki.Nie mam pojęcia od czego zacząć ?Jęczmień trzeba kosić a traktor klęknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Sprawdź w katalogu od czego mogło być łożysko. Przez to uszkodzenie moglo jeszcze coś innego się uszkodzic. Trzeba sprawdzić pompę olejową. Do niej mógł się dostać metal, opiłki


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

wałki wyważające ,ponoć , są na łożyskach igiełkowych


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Tak. Młotek i ściągacz.
"Żeby była równowaga-musi być przeciw waga"
Wezwij mechanika, i zajrzyj do katalogu części i się dowiesz wszystkiego


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Ja gdy ściągam kolo pasowe to sobie go podgrzeje palnikiem gazowym i praktycznie samo schodzi, lepiej wymienić przypalony uszczelniacz niż całe koło pasowe które trochę kosztuje, a te wałki wywarzające są na łożyskach igiełkowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

tylko taka sprawa ,że pokrywa przednia silnika to jakiś stop aluminium ,więc z grzaniem trzeba ostrożnie

Wałki wyważające to napędzane z wału korbowego silnika wałki umieszczone w środku silnika - kompensują drgania silnika


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem koło ,po śćiągnięciu pokrywy przedniej  zauważyłem brak zębatki na wałku  wyważającym z lewej strony ,jak się wymienia to koło czy trzeba cały rozrząd porozbierać aby założyć łożysko igiełkowe?

Zacząłem go rozbierać z powodu ciśnienia opisanego na początku wątku ,czy to możliwe że już wcześniej przez ten wałek gubił ciśnienie?o nie wiem czy potrzeba jest aby wymienić pompę olejową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black_shadow    51

aby wymienić łożysko igiełkowe wałka wyrównoważającego nie trzeba rozbierać całego rozrządu... jeśli pompa na zimnym oleju mimo uszkodzonego łożyska dawała radę wydusić ciśnienie 4,5 to raczej nie będziesz musiał jej wymieniać... sprawdź  panewki na wale  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

ja pisze o grzaniu kola pasowego a nie pokrywy rozrządu.

 

piszesz też o spaleniu uszczelniacza  a ten gdzie siedzi ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

A czy nie można go czasem odrazu wymienić? Jeśli nie było by więcej rozbierania do tej czynności to lepiej czasem wymienic i mieć pewność że będzie szczelność


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

No raczej na pewno ze tak gdybyś musiał grzać to kolo pasowe to wtedy ten uszczelniacz bezwzględnie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj