dronningborg6

Blokada tylnego mostu.

Polecane posty

UrsusCzesio    310

Mam pytanie co do blokady jak ona działa dokładnie tzn te 3 stopnie. Mam na serwo ciągnik także mamy tą gałke z lewej strony. Jak będę wiedział który stopien mam włączony no bo 1 czyli wyłąćzona wiadomo schowana linka do końca. I jak po pociagnięciu trzeba to trzymać? czy to jakos automatycznie wtedy będzie włączona i na koniec jak wyłączyć. B)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Wyciągasz do siebie, przekręcasz gałkę i ona zostaje w tej pozycji, to masz załączoną blokadę, jak skręcisz w którąś stronę kierownicą, to automatycznie rozłącza, jedziesz prosto blokada działa.

Ciągniesz tą gałkę do siebie do oporu i trzymasz, masz blokadę bez względu czy skręcasz czy prosto. W tej pozycji blokada dziala jak trzymasz wyciągniętą gałkę


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

AAA to takie buty że na 3 stopniu działa tak samo jak w C-360 byś trzymał nogena pedale non stop :rolleyes:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum310    0

Hej Chłopy

posiadam MTZ 82 z 95roku i mam problem bo gdy włączam blokadę to strasznie się olej leje z tej obudowy od blokady. Dlaczego???

Blokada załączana jest przez ściśnięcie dwóch tarczek, tarczki ściskane są za pomocą tłoka z gumową membraną. prawdopodobnie uszkodziła się membrana i olej wycieka na tarcze a potem otworem w obudowie na zewnątrz - musisz to rozebrać i wymienić membranę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Me97    1

A dało by się to przerobić żeby wciskał blokadę nogą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie coś ostatnio blokada się nie wyłącza, tzn jest tak jakby na automacie. Puszcza dopiero jak skręcę bardziej kołami a jak jadę z lekko skręconymi kołami to przy dużym obciążeniu tyłu ciągnik jedzie prosto aż w pewnym momencie coś przeskakuje i jakby blokada na chwilę puszczała. Na początku zauważyłem że była wyciągnięta sprężyna od powrotu tego kółka więc ją wymieniłem i był spokój jakiś czas a teraz znowu jest problem. Sprężyna na pewno dobrze odbija bo nie da się już dalej ręką tego kółka przy rozdzielaczu cofnąć. Jest tam jeszcze jakaś regulacja czy padł ten rozdzielacz od blokady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W tym rozdzielaczu nie ma co paść. Ale profilaktycznie możesz go przeczyścić i zawór nad nim który wkręcony jest do filtra oleju. On utrzymuje ciśnienie potrzebne do działania blokady. Poza tym sprawd czy jest dobrze ustawiona blokada.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak mam sprawdzić czy jest dobrze ustawiona blokada? Kółko od rozdzielacza jest w pozycji wyłączone a zachowuje się jak na automacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na kółku jest znak a na obudowie kreski z opisem.

Ogólnie to proste urządzenie. Rozbierz dla pewności czy coś w nim nie siedzi, jakiś farfocel. Cały olej leci przez niego i trafia do filtra. Filtr też wypadało by obejrzeć.

http://zapodaj.net/c...c9163d.jpg.html

http://zapodaj.net/73e930ff00549.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Rozebrałem dzisiaj i nic nie znalazłem podejrzanego. Tylko tyle że filtr był już rozerwany bo pewnie go zakleiło całkiem i coś musiało puścić. Podszlifowałem tylko trochę na tym kółku zewnętrznym żeby dalej się przekręcało przy wyłączaniu. Jutro kupię ten filtr, poskładam i zobaczymy jak będzie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To możliwe że to jego wina znaczy filtra. Robił ciśnienie na powrocie które cofało się przez rozdzielacz i zaciskało blokadę. Przepłukaj układ.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tylko jak już był rozerwany to raczej ciśnienia nie robił a chyba nie rozerwało go w ostatniej chwili bo jeszcze przed rozbieraniem jeździłem po podwórku i próbowałem i do końca był problem. Zobaczymy jutro jak poskładam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Zawór jeszcze sprawdź. Ten przed filtrem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wkurzyłem się w końcu i zaślepiłem rurkę biegnącą od kolumny do blokady tylnego mostu. Wreszcie blokada nie łapie. Wiem że w tym rozdzielaczu nie ma się co popsuć ale najwyraźniej to on coś szwankuje bo w pozycji wyłączonej działa jakby był na automacie. Będę musiał go wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Ciśnienie oleju na przewodzie do blokady - 7 (powinno być między 8 a 10, ale w serisie powiedzieli, że 7 jest ok.) tarcze suche, membrana działa - sprawdzałem na stole warsztatowym, blokada nie działa....
Może tarcze ze starości się zużyły? Mam ten ciągnik od 3 lat, ale dopiero w ubiegłym roku zorientowałem się, że blokada nie działa. Macie jakieś pomysły, co jeszcze sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

może i tarcze się skończyły od hamulca jak wymieniałem niby jeszcze były widoczne nacięcia a nie hamował , a na nowych hamuje

 

To jak wymontowałeś całe te ustrojstwo to sprawdź czy siłownik wychodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdź czy wieloklina nie ścięło.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Membrana działa, bo dmuchałem powietrzem, ale zajrzę do niej mimo to. Wieloklin na wałku wygląda jak nowy, ale w skrzyni to nie wiem.
Tarcze są te same, co hamulcowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

To zależy z którego roku masz MTZ, ale na pewno są te same co tarcze od ręcznego.  Wyciągałeś sprzęgło całkowicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

ta blokada to ma bardzo ograniczony skok i wystarczy że tarcze utrą się po milimetrze i już nie będzie działać co siekawe to nowe tarczki w sklepie są cieńsze od tych oryginalnych ja sobie poradziłem z tym wkładając dodatkową trzecią przekładkę przez co zminimalizował się luz pomiędzy tarczkami do minimum i teraz działa


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pomarańczowe nitowane są cienkie jak diabli ale już szare maja 12 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj