Polecane posty

lukasz15b    0

Witam

 

Od niedawna użytkuje MF3160 spotkał mnie taki problem. Któregoś dnia straciłem sprzęgło.(Nie wysprzęglało i miękkie wpadało w podłogę). Może i bez potrzeby wymieniłem pompkę (sam nie wiem), ale pompka nowa, sprzęgło odpowietrzone, pedał twardy, a dalej

nie wysprzęgla. Może miał ktoś podobną sytuację i mógłby coś podpowiedzieć. Byłbym bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

już pomijam fakt że google o takim traktorze nie słyszało ale jeśli pompka nowa (można domniemywać że sprawna) to cóż zostało do sprawdzenia jak nie sam siłownik? Ale jeśli pompa poprawnie pracuje bez reakcji na siłowniku to... tam chyba w ogóle uszczelnień już nie ma a wszystko musi być zalane olejem. Wchodzisz pod traktor, odkrecasz pokrywke i patrzysz co sie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz15b    0

Ma Pan rację pisze w imieniu brata tak mi podał nr i trochę przekrecil
Mowa jest o MF 6130

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

już pomijam fakt że google o takim traktorze nie słyszało ale jeśli pompka nowa (można domniemywać że sprawna) to cóż zostało do sprawdzenia jak nie sam siłownik? Ale jeśli pompa poprawnie pracuje bez reakcji na siłowniku to... tam chyba w ogóle uszczelnień już nie ma a wszystko musi być zalane olejem. Wchodzisz pod traktor, odkrecasz pokrywke i patrzysz co sie dzieje

 

Gdyby wysprzęglik był całkowicie rozszczelniony to pierwsze pytanie jakie by było to : z czego może w tym miejscu cieknąć ? :D


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Zależy czy ma rewers przy kierownicy czy tak jak w starszej serii. U mnie też był problem z ciężkim wbiciem bigu ( najbardziej na postoju ) ale raczej sprzęgło nie ciągnęło bo gdyby tak było jechał by do przodu,  a bierze dużo wyżej niż zaczyna się podłoga :D Po wyczyszczeniu trójdziału + trochę podniesienie dolnego kieliszka wybieraka ( tyle na ile było regulacji na śrubach ) + wyregulowanie górnego kieliszka i nasmarowanie wszystkiego - jest lepiej :) Jeszcze kiedyś przyjrzę się pompce bo ten jałowy ruch trochę mnie dziwi ale póki co chodzi.

 

PS. dużo osób tej serii 61XX ma problemy z płynnym ruszeniem bez szarpania - u mnie na szczęście ten problem nie występuje nawet po całym dniu ciężkiej pracy polowej.


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Napisano (edytowany)

U mnie któryś dzień sprzegło zrobiło się mega twarde i zaczynało ciągnąć dopiero na samej górze...nacisnąłem z ledwościa odpowietrznik... wyższe ciśnienie z jakiegoś powodu tam poszło. Od tego czasu święty spokój

 

A ten pomiar cisnienia o którym kiedyś wspominałem to.. u mnie nie dam rady zrobić bo tego króćca nie umie podmienić na odpowiednik pasujący mi do zegara. Inne króćce w traktorze na czas pomiaru podmieniam na "typowe"

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Lukbold kup sobie złącze diagnostyczne do maszyn budowlanych cat jcb itp koszt okolo 150 zł z zegarem i dodatkowym przejściem i mierzysz wszystko od hydrauliki w ferdku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Napisano (edytowany)

jakbym tego zestawu pomiarowego z dwoma zegarami nie dostał za flaszke to może i bym skorzystał z Twoich porad. Nie ma co wybrzydzać a na moje potrzeby musi wystarczyć. Chyba żeby gdzie dorwał sam wężyk z szybkozłącem pod ferdka tylko jak to się fachowo nazywa takie złącze? http://allegro.pl/szybkozlacze-skrecane-df04-18-npt-m-86001220-i6176120773.html chyba to jest to ale wężyka pod zegar 1/4 (chyba taki) żeby do tego pasował znaleźć nie umie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj