marcinl43

Stuki metaliczne w silniku MTZ

Polecane posty

marcinl43    7

Witam przy pracach polowych nagle z silnika zaczęły dochodzić metaliczny stukot silnika. Po wroceniu do domu odkrecilem misę a tam polamany pierscien oporowy (obok panewek) obędzie się bez wyjmowania wału i go szlifowania? Wystarczy założyć nowe pierścienie oporowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    36

Powinno się udać, ja w ursusie 1014 wymieniłem wszystkie bez wyjmowania wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

powiem ci tak wyjmij ten wał i wez zobacz czemu wgl wyleciał nawet dosc juz styrany jest a napewno on nie wypadł tyko go wyrwało z miejsca tam tłoków wyjmowac nie trzeba bo po co jak chodził tylko ten wał w c 360 to mi blok zdarło bo pierscienia wgl nie było tylko dobrze ze w pomie znajomi byli to rozdupcyli blok i poszło to tak ze z ich winy blok sie rozwalł i dali mi nowy ( tylko tyle ze kaucji nie płaciłem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

da sie wymienic  tylko trzeba go rozjechac na sprzegle bo 2 srub nie odkrecisz od strony sprzegla a miales ostatnio wymieniane sprzeglo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

Przechodziłem ten sam problem. Dwa razy rozpoławiałem żeby założyć nowe dystanse aż w końcu dałem do zanitowania i od tej pory jest spokój.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

tez mam zanitowane bo jeden z idiotow mechanikow zalozyl mi odwrotne tarcze sprzeglowa i od drgan powypadaly teraz sam naprawiam przynajmniej wiem co jest zrobione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

A jak wysprzęglałeś na założonej odwrotnie tarczy skoro wielowpust przystawia do wałka i jest to niemożliwe w mtz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

wlasnie wysprzeglal normalnie tylko podczas obciazenia np w prasie bardzo drgal pedal  pod noga ale ciagnal i biegi tez wchodzily

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj