VIP

Massey Ferguson 3645 Przedni Napęd

Polecane posty

VIP    0

Mam problem z Ciągnikiem Massey Ferguson 3645..

A mianowicie chodzi o przedni napęd - nie działa ... Sprawdzałem go i mechanicznie jest ok. Na zgaszonym ciągniku napęd działa, a gdy się go zapali to napęd nie działa, a kontrolka pokazuje, że powinien działać...

 

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Hej

 

Z tego tematu dowiesz się dlaczego napęd Ci działa przy zgaszonym ciągniku (wypowiedzi @rafik256) http://www.agrofoto.pl/forum/Pare-problemo...ml&hl=napęd

 

...tu odwrotny problem http://www.agrofoto.pl/forum/mf365problem-...ml&hl=napęd

 

...tu też http://www.agrofoto.pl/forum/Przedni-naped...ml&hl=napęd

 

Poczytaj, może na coś wpadniesz <_< Wygląda na to że po odpaleniu nie odcina prądu od elektrozawóru i sie on nie zamyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    19

tak zgadzam się z "mirasek"

brak ciśnienia i nie odpycha ci trybu.Ech czym nowsze traktory to więcej elektrycznych będziemy mieć problemów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VIP    0

Który elektrozawór odpowiada za przedni napęd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
brak ciśnienia i nie odpycha ci trybu

Tam nie ma trybów :) Napęd dopina sprzęgło cierne (nie wiem jakie konkretnie bo nie widziałem, pewnie wielotarczowe mokre) które załączane jest po spadku ciśnienia, żeby je rozłączyć potrzebne jest ciśnienie czyli otwarcie elektrozaworu. Który to elektrozawór to nie wiem, zaraz pewnie wpadnie ktoś kompetentny i napisze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VIP    0
zaraz pewnie wpadnie ktoś kompetentny i napisze :)

No to czekamy na kogoś takiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wystarczy wejść pod ciągnik i już wszystko widać :) . Za włączanie napędu odpowiada pierwszy elektrozawór(patrząc od przodu) nad filtrem oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WaldekXXX    0

Witam!Mam problem z MF 399 z przednim napędem.Napęd załącza się podczas hamowania,ale jeśli rozepnę hamulce i hamuje na jedno koło jest dobrze.Spiąłem więc włącznik stopu i było dobrze,ale po krótkim czasie jeśli włączyłem napęd nie mogłem go rozłączyć,sprawdzałem czy dochodzi prąd do cewki elektrozaworu przy końcu wału napędowego i bywa tak,że nie dochodzi.Za każdym razem podczas włączania i wyłączania napędu zapala się i gaśnie kontrolka,a napęd się nie rozłącza.Czy jest jeszcze jakiś dodatkowy przekaźnik,który załącza dojście prądu do tego zaworu.

Proszę o dokładną podpowiedź.

Pozdrawiam i Liczę na szybką odpowiedź:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sterydek    23

Witam. Mam traktorek 3635 nowa seria z 2008 roku. mam pewien problem gdyż nie wiem czy się tak dzieje w każdy ciągniku tej serii. Jak jade szybkim biegiem szosowy wyłancza mi się sam przedni napęd i przy większe prędkości niż 20Km/h nie można go włączyć. Czekam na odpowiedz czy się dzieje tak w każdym ciągniku czy ja mam taki.

Pozdrawiam

Sterydek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

tak ma być :) Na przyszłość polecam lekturę instrukcji obsługi, jest tam wiele ciekawych informacji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sterydek    23

Zbytnio nie byłem tym przejęty, ale znalazłem takie forum i napisałem.

Dziękuje za tą informacje:)

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sterydek    23

Miałem taką sytuacje jak jechałem od dilera Fergusona. Była zima i wracałem po raz pierwszy do domu ciągnikiem z prasą rolującą Famarol DF 120 1.8 pod pewną górką nie mogłem zapanować nad ciągnikiem zaczoł mielić a było strasznie ślisko dopiero trzeba było zwolnić i włączył się przedni napend nie dużo brakowało aby znaleść się w fosie:) Ale to miałem tylko jedną taką sytuacje. Teraz znam ciągnik i wiem jakie ma możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

heh kiedy grzebie wpal mu 2 wtedy masz naped i silniczek nie jest przemeczony:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40

Jak się przytrzyma przycisk od napędu przez ok 3 sekundy to napęd się nie rozłączy (tak jest w serii 3000/3100)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukesz    1

a jeśli jest zapięty cały czas niezależnie od szybkości to jak powrócić do ,,normalnego działania,,

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj