gromowin

Wszystko o Fendt turbomatic 308lsa turbomatic

Polecane posty

gromowin    0

P8salem pod podobnym tematem ale nikt nic nie odpowiedzial wiec zalozylem nowy bo zalezy mi na czasie. Mysle a zakupie uzywanego ciagnika i wpadl mi w oko fendt 308 lsa turbomatic z 1994r, wersja mechaniczna i mam do was pytanie o dzialanie polbiegu pod obciazeniem. A mianowicie jak ta wajhe po prawej stronie kierownicy mam do gory to na biegach 1,2,3 po puszczeniu sprzegla ciagnik lekko, bardzo lekko ruszy i dalej nie jedzie a na wyzszych biegach normalnie jedzie. Gdy ta wajhe mam do dolu to na kazdym biegu normalnie rusza, sprzedajacy twierdzi ze wszystko bedzie ok jak ciagnik bedzie mial obciazenie czyli no, ciezki plug itp, i z tad moje pytanie jak poprawnie powinna dzialac skrzynia w turbomatimku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    23

Cześć, jeśli chodzi o działanie tego, jeśli jest to wajcha górny M, środek i na dole L z "s" to działa na zasadzie że M (wajcha do góry) jest to jakby uniwersalny półbieg, na którym sie głównie jezdzi, powinien działać na każdym biegu, dalej środek nie działa na biegach 1,2,3 tylko na 25,30,40 (u mnie np.) i wajcha w dół czyli "L" jest to półbieg, który też powinien działać na każdym biegu, powoduje on zwolnienie predkości, ciagnik jedzie wolniej ale zachowuje swoja moc i masz jeszcze "s" to załaczasz to wciskajac ten guzik i przesuwajac wajche w dół. Turbomatik to jest ogólnie sprzęgło, a że np rusza wolno to jego działanie, wystarczy wiecej obrotów i z kazdego biegu ruszysz. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Aha czyli ta wajha ma 3 zakresy dzialania? Bo goscia co ma to do sprzedania nie bylo ale powiedzial ze moge sobie ogladac i jezdzic i tak mi sie wydawalo ze powinna isc jeszcze do gory ale byl opor wiecej nie bralem jej mocniej zeby czegos nie zepsuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    23

No pamietaj że to działa ze sprzęgłem, nie wiem dokładnie ale jeśli piszesz LSA to powinna mieć 3 zakresy, w swoim tak mam ale mój jest z 2001 roku.

Chyba ze te starsze ciągniki mają mniej, nie chce w bład wprowadzać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Aha no dzieki za odpowiedz. A i jeszcze jedno, twoj puszcza dymka?bo ten co ogladalem to troche kopci tak na ciemno ale ogolnie to zadbany ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

były takie w których ta wajcha dzieliła na dwa a nie na trzy czyli L 0 S  nowsze na trzy jeśli jest M to na trzy i ze sprzęgłem jak kolega pisze wyżej nie ma tam nic pod obciążeniem normalna skrzynia jak w c360 tylko że synchro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    23

Nie, mój nie puszcza dymka, tylko lekki jak sie odpala ale to raczej normalne.. Ile mtg ma ten Fendt i jaka cena ? :) Autoostrowski to jest pod obciażeniem, tak każdy tłumaczy nawet mechanicy. I kto Ci nagadał ze ta skrzynia jest jak w c-360... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

thorod wytłumacz więc jak to działa pod obciążeniem ?

 

 i pisałem że według c360 ma skrzynię synchro i to cała główna różnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    23

Autoostrowski, nie wiem jak Ci to wytłumaczyć, bo to najlepiej zrozumieć pracując tym ciagnikiem, żadnym specem nie jestem pozatym, ale pare lat pracuje już takim Fendtem z takim wariantem półbiegów. 

No tak syncho to cała różnica, ale 60 nie porusza się 40 km/h i nie ma tylu biegów także jakby nie patrzeć dużo się różni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Ten co go ogladalem jest z 1994roku,wszystko mechaniczne,tuz,wom,adaptacja do tura, ladne szerokie gumy i ceni go koles 65tys takze sporo ale wizualnie ladny. Ten dymek mnie troche niepokoi bo jak jechalem droga to ojciec mowil ze widac jak sie zmienia biegi ze puszcza, no i jak pierwszy raz go odpalilem to taki siwy dym polecial a potem jak sie dodawalo gazu to na ciemno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    23

No to faktycznie niepokojące, możliwe że już może olej brać, jeśli ma przebieg poniżej 10000 to licz ze jest cofany i silnik już swoje pracował :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

No niby ma tylko 7,5tys mth ale tak po wygladzie i pracy silnika to moze i realne tylko ten dymek no i te biegi, czy poprostu za slabo ciagnalem za ta wajhe czy cos jest nie tak, bo tak to skrzynia to bajka, wszystko lekko bez problemu wchodzilo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thorod biegi pod obciążeniem są  bez sprzęgła pomogę ci bo brakuje ci słów czy te biegi można nazwać pod obciążeniem ?

 

nie dziwę się takiemu co chce kupić bo może nie wiedzieć ale ty piszesz że takiego posiadasz i nie wiesz myślę że bajki piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    23

Autoostrowski, być może masz rację, bo jak pisałem specem nie jestem, a posługuje się tym co usłyszałem jeśli chodzi o to pod obciążeniem. Pomogłem koledze tyle ile wiedziałem. :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie rozchodzi się o speca tylko piszesz ze takiego posiadasz w co wątpię , i podpierałeś się że mechanicy tak mówią itd dlatego ciągłem temat myślałem że się coś nowego dowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    23

Kolego spójrz w galerie np. to zobaczysz, a co do mechanika to jak przymierzaliśmy się do zakupu ów Fendta, to takie odpowiedzi padały, jeśli twierdzisz inaczej okej, jak wspomniałem być może racja, a zarazem nauka dla mnie, po to ten portal :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    5

1.Ciśnienie oleju silnik.

2.Temperatura oleju

3.Nie wiem dokładnie ale chyba ciśnienie oleju skrzyni

4.Czujnik filtra powietrza.Jak będzie za mały przepływ zaświeci się.

5.Hamulec ręczny.

6.Czujnik klocków hamulcowych.

7.Czujnik poziomu płynu hamulcowego.

8.Kontrolka ostrzegawcza,zapala się wraz gdy zaciągnięty jest hamulec ręczny,lub ciśnienie jest zbyt niskiee.

9.Ładowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

No dzieki kolego. Co na poczatek dobrze jest sprawdzic? Wiadomo olej w silniku wymienic trzeba jak i filtry, w mostach sprawdzalem jest stan i jeszcze ladny, hydrauliczny ladny. Myslalem zeby wymienic w turbomatiku ale nie wiem dokladnie jak to zrobic zeby bylo dobrze? No i jakie najlepiej oleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

w zwolnicach przednich  sprawdź bo idzie go mało a naprawa strasznie droga , turbomatik zostaw w spokoju nie ma takiej potrzeby żeby wymieniać instrukcja pisze że co 5000 mtg lub przy naprawie więc można stosować przy naprawie wystarczy bez obaw.

no i oczywiście skrzynia biegów bo do tanich napraw nie należy .

przesmarować tył

wymiana filtrów  i w pole

Edytowano przez autoostrowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    5

Dolej oleju silnikowego do pompy paliwowej.Wiele osób o tym nie wie i pompa chodzi na sucho aż się przytrze na sekcji.Z góry odkręć korek i z boku śrubkę na klucz 13.Wlewaj przez korek aż z  boku przez otwór zacznie się przelewać.Dokręcasz wszystko i masz spokój.Niby w instrukcji jest sprawdzać co 50 MTG,ale ja co sezon se dolewałem i było ok.Ja do 310 lałem Turdus 15W40 SHPD i nie miałem żadnych problemów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    7

Witam gdzie na pompie masz tą śrubke od wlewu oleju? bo w instrukcji niema zmianki o tym? mam 308 i nic tam niewidać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Ciag dalszy problemow. Mam problem z cisnieniem, gdy odpalam ciagnik(fendt 308lsa) na zimnym silniku cisnienie wynosi 4,5 bar na wolnych obrotach ale juz po rozgrzaniu spada do okolo 1 bara na wolnych obrotach a na wysokich rosnie na nieco ponad 4. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i ponownym odpaleniu cisnienie wynosi 0.5bar ale jak dodam troche gazu na doslownie na 2 sekundy to cisnienie skoczy i zostanie na okolo 1.2 bara i tak zostanie na wolnych obrotach a na wysokich obrotach rosnie do okolo 4bar. Odkrecilem ten zawor przy filtrze oleju i wydaje mi sie ze ta sprezynka jest troche zmeczona, az boki ma przytarte. Czy to moze byc przez ten zawor czy cos innego? Pompa?panewki? A moze spadek cisnienia jest spowodowany tym ze z pompy paliwowej troche mi cieknie olej i moze tam gubic cisnienie?
Ciag dalszy problemow. Mam problem z cisnieniem, gdy odpalam ciagnik(fendt 308lsa) na zimnym silniku cisnienie wynosi 4,5 bar na wolnych obrotach ale juz po rozgrzaniu spada do okolo 1 bara na wolnych obrotach a na wysokich rosnie na nieco ponad 4. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i ponownym odpaleniu cisnienie wynosi 0.5bar ale jak dodam troche gazu na doslownie na 2 sekundy to cisnienie skoczy i zostanie na okolo 1.2 bara i tak zostanie na wolnych obrotach a na wysokich obrotach rosnie do okolo 4bar. Odkrecilem ten zawor przy filtrze oleju i wydaje mi sie ze ta sprezynka jest troche zmeczona, az boki ma przytarte. Czy to moze byc przez ten zawor czy cos innego? Pompa?panewki? A moze spadek cisnienia jest spowodowany tym ze z pompy paliwowej troche mi cieknie olej i moze tam gubic cisnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak 1bar to ok, ale 0.5 to nie za za wiele

 

stawiam tak w ciemno na pompę ,nieszczelność na ssaniu lub niedrożność smoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj