PiotrRapacki

renault ares 610 rz półbiegi

Polecane posty

Witam,

Kupiłem niedawno renault ares 610 i mam pytanie odnosnie półbiegów a mianowicie mam do wymiany filtry hydrauliki i gdy przekraczam ciągnikiem jakies 28 km/h jadąc 4 biegiem na zającu i 4 półbiegu sam zrzuca mi półbieg na 3 po zapaleniu sie kontrolki od filtrów. Czy to jest normalne? Po wymianie filtrów to zniknie czy mam sie zacząc martwić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Sam filtr to za mało. Trzeba wymienić też olej bo na pewno stary jak świat. Nawet z zachodu przyjeżdżają ciągniki mocno zaniedbane serwisowo i o ile w prostych w pełni mechanicznych nie jest to aż tak dużym problemem to w tych gdzie są półbiegi, rewersy hydrauliczne czy i inne sprzęgła hydrauliczne dość szybko występują problemy. Tak więc pierwsza sprawa po kupnie ciągnika to wymiana wszystkich olei i filtrów. Dobrze by było żebyś znalazł kogoś kto zna się na tego typu skrzyniach bo prawdopodobnie wymaga reż kalibracji a do tego potrzebna jest wiedza i komputer z odpowiednim programem.

Nie chcę Cię smucić ale może być też tak, że kończy się skrzynia czyli tarczki sprzęgieł półbiegów będą do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

extrabyk nie przesadzaj bo jak moga byc tarczki zurzyte jak na kazdym innym biegu wszystko działa. Poprostu zastanawiałem sie czy przez to że sygnalizuje zapchanie filtrów sterownik może zrzucac półbieg. A o olejach nie musisz mi przypominac bo nie ważne czy jest to ciągnik czy samochód olej należy wymieniac i zaarówno w silniku jak i skrzyni jezeli nie zna sie przeszłości  maszyny.

ptaszyna dzieki odp tego rodzaju oczekiwałem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

Nie chciałem kolegi straszyć ale czasem lepiej na zimne podmuchać :D

Faktem jest, że nie przyszło mi do głowy to, że być może na jakimś ryku ten model ma ograniczoną prędkość do 30 km/h. i z tego powodu może występować ten problem.

Najlepiej by było dla właściciela żeby ktoś posiadający doświadczenie z Aresami zdjął mu tą blokadę i sprawdził działanie skrzyni oraz ją skalibrował. 

Przeciez go sie kalibruje z reki a nie zadne tam komputery:p

Oj kolego...z ręki to można koniowi suchy chleb podać a i to trzeba wiedzieć jak żeby palce mieć tam gdzie były przed podaniem tego chleba :D a tak serio to ciekaw jestem jak chcesz "ręcznie" skalibrować skrzynię biegów z czterema półbiegami sterowanymi elektrozaworami i to bez pomiaru ciśnienia podawanego na sprzęgła hydrauliczne....trochę mi to zalatuje mieszaniną ułańskiej fantazji z techniczną partyzantką. Nie jest to niby jakiś super nowoczesny traktor ale nie da się go już serwisować młotkiem i śrubokrętem (niestety).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63
Napisano (edytowany)

Aleś go nastraszył @extrabyku :o Nie przyszło Ci tylko do głowy że jest ograniczony do 30km/h i na najwyższym biegu nie będzie ostatnich dwóch półbiegów albo będzie sam je zrzucał jak kolega wyżej opisał. Z całą resztą o wymianie oleju i filtrów się zgadzam.

Tu jest bliźniaczy temat o tym bo skrzynie są te same:http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77510-blokada-pr%C4%99dko%C5%9Bci-do-30-kmh-massey-ferguson-dynashift/

 

Z czy czasem ogranicznik nie działa na zasadzie ograniczenia obrotów silnika po przekroczeniu ustawionej prędkości??

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Normalnie w procedure kalibracji wprowadza sie poprzez odpowiednia kombinacje czynnosci w kabinie jesli kryteria sa spelniione. Nie potrzeba do tego ani konia ani chleba tylko wiiedzy;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adameo    1

jeśli chodzi o zrzucanie to nie ma takiej opcji w tych skrzyniach jest tak ze jest ileś biegów na szybkiej skrzyni a reszty nie da rady rzucić jak w ceresie na przyklad lub deutz agrotron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    6

jeśli chodzi o zrzucanie to nie ma takiej opcji w tych skrzyniach jest tak ze jest ileś biegów na szybkiej skrzyni a reszty nie da rady rzucić jak w ceresie na przyklad lub deutz agrotron

totalne bzdury .

 

ares 610 skrzynia quadrfashift system drivetronic 2 lub 3 

https://zapodaj.net/c9a16434281f4.bmp.html

jedyną bespieczną metodą zmiany limiyu predkości jest przeprogramowanie sterownika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razmus22    1

witajcie mama problem z aresem 610,wyciek z Walka WOM jak to rozebrac,czy po odkreceniu samej przystawki walka mozna dlugi walek wycianac zeby wstawic uszczelniacz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raper2120    0

witam,

Odświeżę trochę temat półbiegów w aresie 610 rz minowicie mam mały problem,

Chodzi o to że półbiegi mi sie nieraz nie chcą przełączać w górę czyli np. zrzucę na niższy i nie mogę już wrócić z powrotem na wyższy. Czy możliwe żeby to przycisk czasami nie łączył? czy coś ze sterownikiem sie dzieje? Oczywiście półbiegi działają normalnie tzn nie szarpią itp. Dodam jeszcze że nie zależy z jakiego półbiegu chce zmienic na wyższy i nie mogę więc elektrozawory wykluczyłem. Może ktoś już tak miał więc proszę o pomoc. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Edytowano przez raper2120

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2255

Panowie pytanko wymieniłem czujnik prędkości w aresie 640 bo nie pokazywał prędkości, teraz coś pokazuje ale zdecydowanie zanizone wartości bo maksymalnie 7,5 km/h, może to wina tego że jest za mało zakręcony lub za dużo. Może wiecie ile trzeba to wkręcić bo ja wkrecilem na maksa aż oparł się na nakretce kontrujacej może trzeba bez niej zakrecic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radziokedar    0
Dnia 9.04.2018 o 19:55, raper2120 napisał:

witam,

Odświeżę trochę temat półbiegów w aresie 610 rz minowicie mam mały problem,

Chodzi o to że półbiegi mi sie nieraz nie chcą przełączać w górę czyli np. zrzucę na niższy i nie mogę już wrócić z powrotem na wyższy. Czy możliwe żeby to przycisk czasami nie łączył? czy coś ze sterownikiem sie dzieje? Oczywiście półbiegi działają normalnie tzn nie szarpią itp. Dodam jeszcze że nie zależy z jakiego półbiegu chce zmienic na wyższy i nie mogę więc elektrozawory wykluczyłem. Może ktoś już tak miał więc proszę o pomoc. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Czy znalazł Pan przyczynę usterki?

Mam podobny przypadek i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak u mnie okazał sie winny moduł od przełączania półbiegów z tyłu kabiny za siedzeniem obok sterownika.


opisz problem dokladniej moze coś podpowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radziokedar    0

Witam

U mnie czasem nie mogę zmienić  półbiegów w górę, muszę dwa lub trzy razy nadusić przycisk żeby zmieniło półbieg. Przycisk wymieniłem i jest bez zmian. Zmiana w dół jest bez problemu.

Dodam że jak ciągnik stoi i wtedy zmieniam półbiegi to nie ma tego problemu. Sprawdziłem też przewody od przycisków i cewek i są ok


u mnie mam moduł drivetronic 3 i to chyba on obsługuje zmianę półbiegów , ale mogę się mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlasnie sterownik drivetronic 3 ma dodatkowo moduł od sterowania półbiegami on jest razem z częścią wiązki. Ja wysyłałem sterownik i tą wiązkę z modułem do firmy brahol z Mrągowa gość sprawdził i potwierdził uszkodzenie tego modułu a sterownik u mnie byl ok. A problem jest ze zmianą na kazdym półbiegu czy tylko na wybranym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radziokedar    0
najczęściej od 2 na 3 i z 3 na 4. a bywa tak że czasami jest wszystko ok. a ile kosztowała naprawa?
dziwi mnie że na postoju jest wszystko dobrze a problem występuje tylko podczas jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no troche to dziwne ja najpierw bym pomierzył cisnienia i prąd czy dochodzi na elektrozawory. Naprawa juz nie pamietam ale chyba 600 zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radziokedar    0
tak zrobię że pomierze ciśnienia. a mam do Pan jeszcze pytanie. jak wygląda ten moduł od półbiegów bo patrzę i obok drivetronic nic takiego niema

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj