varimetr

Obsługa TMS Fendt Vario

Polecane posty

varimetr    2

Panowie mam pytanie co do obsługi czy też korzystania z TMS. Mianowicie wciskając przycisk na podłokietniku z symbolem TMS nic się nie dzieje, kontrolka przy przycisku nie świeci się, na terminalu także nie ma ikony z napisem TMS. Wchodząc w ustawienia TMS jest tylko regulacja liczby obrotów (górna i dolna granica). W momencie kiedy uruchamiam jazdę za pomocą pedału jazdy (pomarańczowy przycisk) TMS załączany jest automatycznie i wówczas ikona TMS pojawia się na terminalu oraz zapala się dioda przy włączniku TMS na podłokietniku co wskazuje na to, że TMS działa. Dlaczego zatem nie mogę uruchomić go bezpośrednio przyciskiem na podłokietniku? Może robię coś nie tak, bądź wprowadzone są ustawienia, które uniemożliwiają jego uruchomienie? Czy TMS można włączać na postoju czy tylko w czasie jazdy? W jaki sposób go uruchamiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Jeśli masz załączony TMS to albo z pedałem gazu , albo na joysticku (zależy co masz załączone) ciągnik sam dobiera sobie obroty silnika do obciążenia , a jeśli wyłączysz przyciskiem na pulpicie ( ja tam kontrolki nie mam , tylko na panelu głównym wskakuje na chwilę powiadomienie) to wtedy sam dobierasz "przełożenie" skrzyni i obroty silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

Podczas orki zauważyłem dziwną rzecz mam właczony TMS obroty ustawione od 860 do 1800 i tempomat 9km.h i ciągnik idzie ok 1600obr np  gdy ciągnik wjeżdża w glinę i zaczyna łapać poślizg (radar) to prędkość maleje do ok 6km/h a obroty  zamiast rosnąć to spadają. Nie powinny iść do góry? Jak jadę z przyczepami jest tak samo wjeżdżam pod górkę a ciągnik zwalnia i zmniejsza obroty czy to normalne ? Sprzęgło 11%

 

Pozdrawiam

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
varimetr    2

Dla lepszego zobrazowania tego o co mi chodzi zamieszczam foto gdzie oznaczyłem interesujące mnie przyciski cyframi 1-3.
1- ustawienie min obrotów

2 - TMS

3 - ustawienie max obrotów

Moje pytanie brzmi: czy przyciskiem nr 2 z oznaczeniem TMS załącza się TMS gdzie prędkość zadawana jest dżojstikiem, a obroty regulowane automatycznie?
Chciałbym zaznaczyć, że po wciśnięciu przycisku nic się jednak nie dzieję tzn nie pojawia się żadna informacja, nie zapala się dioda przy przycisku.
Dioda przy przycisku zapala się wówczas gdy załączę pedał jazdy i na terminalu pojawia się pole aktywnego pedału jazdy wraz z zakresem prędkości.
Czy zatem wspomniany przeze mnie przycisk nr 2 jest uszkodzony?
Zaznaczę, że  przyciski od obrotów max i min działają poprawnie czyli po ich wciśnięciu.

post-187549-0-22910900-1481995648_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    118

Nie sprzęgło na 11% tylko ustawienie tzw. Granicy między prędkością a obrotami. 11% do orki jest akurat ok, ciągnik może spadać bo masz ustanowione zakresy, ja bym je usunął bo są zbędne. Proponowałbym też jeździć na 1 poziomie agresywnosci bo jest ich 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

Sprzęgło mam na 11% i mam zakresy 860 - 1750 jak zakresy osunę to tak samo się zachowuje i spada z obrotów... Jak jadę z przyczepą pod górkę to też zamiast iść w górę i  wyciągnąć przyczepę to spada do dołu powoli i staje w miejscu... Robiłem podnosząc minimalne obroty do 1700 ale to nic nie daje... 

 

Varimetr - u mnie kontrolka nr.2 zawsze świeci nie zależnie co się włączy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli orka tylko na I ,IIstopniu "wgryzania" się Variomatu  zależy jakie pole....III przy lekkich pracach polowych  lub pracach pociągowych, IV przy pracach pociągowych} tzw Stopnie przyspieszenia Vario ML.   nie mylić pojęć I/II czyli Pole DROGA ,a I,II,III,IV pod joystickiem jak agresywnie ma przyspieszać...  uślizg na turbosprzęglę zależy... przeważnie 0d 10 do nawet 18 ...jeżeli wyłączycie turbosprzęgło w terminalu zadusicie ciagnik ... tego nie robic, to się robi tylko do diagnozy cisnienia skrzyni ML.  ja bym się czepiał ustawień regulacji obciazenia granicznego .... bo powinien trzymać predkosc obrotowa silnika jedynie predkosc pracy moze spadac a tutaj to i to spada??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wojtekw
      Czy przy wymianie poduszek pod kabiną, a konkretnie lewej poduszki muszę wyciągać zbiornik paliwa w Vario 818? Ktoś może to robił w innym modelu z tej serii. Proszę o podpowiedz jak prawidłowo zamontować poduszki i jak się dostać do lewej strony(z prawej jest dobry dostęp). Wiem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiada... 
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Gość
      Przez Gość
      witam,
      pytanie jaka jest najwolniejsza jazda na TMSie ?? włączam pierwszą skrzynie i to jest najwolniej ?? a wolniej to już tylko na dżoju z wyłączonym TMS .. czy jak ??
      i do czego te pomarańczowe pokrętła ??
       
       
       

    • Przez Traktorzysta_25
      Witam, czy ma ktoś może instrukcję do ciągnika Fendt 722 Vario Profi Plus z 2012 roku? Mam problem z obsługą przedniego podnośnika. Pozdrawiam
    • Przez Dominik4321
      Witam mam fendta 920 vario 2002r. i mam problem z terminalem. Jest cały czas ciemny i gdy próbuje go ściemniać to nie widać różnicy a gdy jest jasność na 100% to też jest ciemny. Oczywiście widać coś tylko gdy jest słońce to nic nie widać. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj