atrol123

Przechowywanie zboza w kontenerze morskim ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
atrol123    19

Witam Tak jak w temacie . Czy ktos przechowywał zboze w kontenerze morskim ? Czy kontener wytrzymał ? Wady i zalety takiego rozwiazania ? Prosze o szybką odpowiedz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Też kiedyś o tym myślałem. Te kontenery to ogólnie fajna sprawa do różnych zastosowań ale niestety tanie nie są a do tego dochodzi jeszcze transport :unsure:

Myślę. że 6 metrowy wytrzyma napór zboża na ściany bez problemu ale przy 12 metrowym trzeba by dla pewności pomyśleć o jakimś stężeniu ścian. Ważniejszym problemem tak jak przy silosach będzie skraplanie się pary wodnej na ścianach od środka. Ja jak myślałem o takim przechowywaniu to myślałem o ociepleniu ścian wełną mineralną i wyłożeniu płytą OSB. Do tego ażurowa podłoga i wywietrzniki w dachu co umożliwiłoby podłączenie wentylatora do przewietrzania i dosuszania ziarna. Pomysł jednak upadł bo przestałem zasiewać pola zbożami i mam tylko użytki zielone.

Jeśli masz gdzie kupić takie kontenery w rozsądnej cenie a odległość nie podniesie za bardzo tych kosztów to kontenery są super bo w przeciwności do silosów można je wykorzystywać jak są puste do przechowywania różnych rzeczy w gospodarstwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Kontener jest tak mocny że wytrzyma napór bez problemu ,jedyne co to problem skraplania ,trzeba go oblozyc np,5cm styropian i siatka klej ,a na dach styro- papę i magazyn gotowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

te kontenery są po zamknięciu praktycznie hermetyczne tak więc jeśli zboże się w nim zamknie to pewnie się zagrzeje. co do wytrzymałości to nawet tego nie poczuje, wiem bo codziennie wożę takie właśnie kontenery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Wszyscy tu pisza mądre porady ale tak naprawdę chyba nikt sie nie zastanowił co pisze i nie widział kontenera z bliska, każdy kontener ma wentylacje ale żeby ją zobaczyć trzeba wejść do środka bo z zewnątrz jej nie widać, w każdym rogu jest podwójna blacha z otworami, i nie ważne czy to mały kontener czy duży na dodatek drzwi nie są hermetyczne!, co do wytrzymałości to nawet jak by go zalał wodą i wysłał do Chin to na 100% konstrukcja wytrzyma kilkaset wysyłek a nie dopiero magazynowanie zboża :D co do mądrych głów piszących o ociepleniu to czemu silosów nie ocieplają? :) 


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Wszyscy tu pisza mądre porady ale tak naprawdę chyba nikt sie nie zastanowił co pisze i nie widział kontenera z bliska, każdy kontener ma wentylacje ale żeby ją zobaczyć trzeba wejść do środka bo z zewnątrz jej nie widać, w każdym rogu jest podwójna blacha z otworami, i nie ważne czy to mały kontener czy duży na dodatek drzwi nie są hermetyczne!, co do wytrzymałości to nawet jak by go zalał wodą i wysłał do Chin to na 100% konstrukcja wytrzyma kilkaset wysyłek a nie dopiero magazynowanie zboża :D co do mądrych głów piszących o ociepleniu to czemu silosów nie ocieplają? :)

Znam kontenery bo oglądałem kilka. Z netu znam też parametry techniczne oraz wytrzymałość takich kontenerów więc wiem co piszę...zresztą jeśli czegoś nie jestem pewien to się nie wypowiadam.

Drzwi jeśli nie jest uszkodzona uszczelka są bardzo szczelne...może nie hermetyczne ale szczelne na pewno. Wentylacja o której piszesz jest po to by kontener wystawiony na działanie zmiennych temperatur (dzień - noc) nie "pracował" jak pusta zamknięta metalowa beczka oraz po to by specjalnie czy przypadkowo zamknięty w kontenerze człowiek nie umarł z braku tlenu. Tak małe otwory wentylacyjne na nic się nie zdadzą jeśli ktoś podłączy wentylator do dosuszania i przewietrzania zmagazynowanego ziarna. Przy dosuszaniu dochodzi jeszcze olbrzymia ilość pary wodnej wydobywającej się z dosuszanej masy. Kto widział suszarnię przy pracy to wie o czym piszę...

Kontener ma olbrzymią wytrzymałość ale...w pionie czyli można postawić jeden na drugim do kilkunastu kontenerów a w każdym po 30 ton ładunku...ale wystarczy, że zadziała siła boczna z zewnątrz czy z wnętrza to kontener gnie się jak karton po telewizorze...nie mówię, że od naporu zboża się rozpadnie ale wybrzuszenie boków w kontenerze 12-sto metrowym jest bardzo prawdopodobne. Generalnie kontener morski ma bardzo mocną konstrukcję podłogi i narożników natomiast ściany i dach pancerne nie są. Trzeba mieć na uwadze fakt, że do sprzedaży za 4 do 8 tyś. zł. netto idą kontenery, które z jakiegoś powodu nie przeszły badań technicznych i nie mogą wrócić na statki. Wyjątkiem są sytuacje, że ktoś wrócił USA lub Kanady ze swoim "mieniem przesiedleńczym" i po tym jak się rozpakował gdzieś w Polsce nie opłacało mu się zwracać kontenera do nadawcy bo załadunek i transport jest drogi więc sprzedaje żeby zwrócić sobie część kaucji za taki kontener.

Czemu nie ocieplają silosów ? Dobre pytanie...z gatunku czemu nie montują w ciągnikach tylko i wyłącznie foteli pneumatycznych skoro wiadomo, że tylko taki fotel jest w stanie w odpowiedni sposób chronić nasze kręgosłupy... Prawda jest taka, że producent silosu ma w d*pie straty spowodowane skraplaniem na ścinach silosu tak jak w d*pie mają producenci ciągników nasze kręgosłupy. Liczy się tylko żeby zrobić coś jak najtaniej i jak najdrożej sprzedać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SOKAN    13

Znam kontenery bo oglądałem kilka. Z netu znam też parametry techniczne oraz wytrzymałość takich kontenerów więc wiem co piszę...zresztą jeśli czegoś nie jestem pewien to się nie wypowiadam.

Drzwi jeśli nie jest uszkodzona uszczelka są bardzo szczelne...może nie hermetyczne ale szczelne na pewno. Wentylacja o której piszesz jest po to by kontener wystawiony na działanie zmiennych temperatur (dzień - noc) nie "pracował" jak pusta zamknięta metalowa beczka oraz po to by specjalnie czy przypadkowo zamknięty w kontenerze człowiek nie umarł z braku tlenu. Tak małe otwory wentylacyjne na nic się nie zdadzą jeśli ktoś podłączy wentylator do dosuszania i przewietrzania zmagazynowanego ziarna. Przy dosuszaniu dochodzi jeszcze olbrzymia ilość pary wodnej wydobywającej się z dosuszanej masy. Kto widział suszarnię przy pracy to wie o czym piszę...

Kontener ma olbrzymią wytrzymałość ale...w pionie czyli można postawić jeden na drugim do kilkunastu kontenerów a w każdym po 30 ton ładunku...ale wystarczy, że zadziała siła boczna z zewnątrz czy z wnętrza to kontener gnie się jak karton po telewizorze...nie mówię, że od naporu zboża się rozpadnie ale wybrzuszenie boków w kontenerze 12-sto metrowym jest bardzo prawdopodobne. Generalnie kontener morski ma bardzo mocną konstrukcję podłogi i narożników natomiast ściany i dach pancerne nie są. Trzeba mieć na uwadze fakt, że do sprzedaży za 4 do 8 tyś. zł. netto idą kontenery, które z jakiegoś powodu nie przeszły badań technicznych i nie mogą wrócić na statki. Wyjątkiem są sytuacje, że ktoś wrócił USA lub Kanady ze swoim "mieniem przesiedleńczym" i po tym jak się rozpakował gdzieś w Polsce nie opłacało mu się zwracać kontenera do nadawcy bo załadunek i transport jest drogi więc sprzedaje żeby zwrócić sobie część kaucji za taki kontener.

Czemu nie ocieplają silosów ? Dobre pytanie...z gatunku czemu nie montują w ciągnikach tylko i wyłącznie foteli pneumatycznych skoro wiadomo, że tylko taki fotel jest w stanie w odpowiedni sposób chronić nasze kręgosłupy... Prawda jest taka, że producent silosu ma w d*pie straty spowodowane skraplaniem na ścinach silosu tak jak w d*pie mają producenci ciągników nasze kręgosłupy. Liczy się tylko żeby zrobić coś jak najtaniej i jak najdrożej sprzedać.

Mógł byś coś więcej powiedzieć na temat kontenerów głównie 6m. Waga, jaką ma ramę na podłodze? Grubość blachy na ścianie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Tu masz wszystkie wymiary i masy oraz objętości najbardziej popularnych uniwersalnych kontenerów morskich 20' (6m.) 40' (12m.) oraz 40' HC (podwyższony)

http://www.kontenery-polstrug.pl/kontenery-morskie-magazynowe

Podłoga to przeważnie sklejka wodoodporna i antypoślizgowa (oczywiście w różnym stanie), która ułożona jest na bardzo solidnej konstrukcji kratownicowej. Blacha ścian to max 2 mm. Są oczywiście odchyłki bo dużo zależy od producenta. Teraz na rynku najwięcej jest kontenerów Chińskich. Generalnie każdy model kontenera ma określoną masę własną (podane masz w linku). Najmocniejsze a więc i najcięższe w kontenerze są pionowe narożniki na których stoją całe piętra kolejnych kontenerów a każdy może ważyć z ładunkiem nawet 30 ton z hakiem oraz podłoga bo na niej spoczywa cała masa ładunku konkretnego kontenera w czasie transportu oraz przeładunku. Tak więc by zachować możliwie niską masę własną kontenera "oszczędza" się na ścianach oraz dachu robiąc je ze stosunkowo cienkiej blachy, której sztywność i wytrzymałość osiąga się przez jej dość wysokie falowanie. Za sprawą tej dość cienkiej blachy ścian sporo kontenerów ulega uszkodzeniom przez źle zamocowany ładunek znajdujący się w kontenerze. Takie kontenery nie przechodzą badań i trafiają na ląd bo już na morze wrócić nie mogą.

Generalnie taki kontener to bardzo fajna sprawa w gospodarstwie w wielu zastosowaniach. Można z tego zrobić magazyn lub warsztat i co tam jeszcze komu potrzebne. Z racji masy kontener 6 m. można ustawiać i przestawiać byle ładowarką z długimi widłami, która uniesie te ok. 2 tony. Natomiast 12 m. to już większy problem bo to ok. 4 tony więc często trzeba dodatkowo wynająć dźwig do zdjęcia z ciężarówki i ustawienia na miejscu docelowym.

Chyba największymi zaletami kontenerów jest to, że mają raczej stałą wartość więc jak nie jest już potrzebny to można go sprzedać bez większej straty a czasem i z zyskiem oraz to, że taki kontener można ustawić bez żadnych pozwoleń.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w kontenerach chodzi na dzien dzisiejszy wszystko cukier, zboze, wegiel, pellet, wiec na 100% wytrzyma wentylacja jest tam ale znikoma jak na zboze moze byc malo troche wytrzymalosciowo napewno da rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Owszem wożą wszystko ale nie luzem tylko w workach i na paletach więc przewożony materiał nie wywiera całą swoją masą na ściany a tylko na podłogę, która z założenia jest pancerna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DamianGabana
      Witam ,
      Panowie powiedzcie jak z kontraktacją kukurydzy mokrej na nowy zbiór????????????????
       
      U mnie w Lubelskim 420 - 450 netto 
       
    • Przez CeZaRy29269
      Co zamiast zboża dla byków ? 
    • Przez kamil1614
      Kupię kukurydzę w okolicach Łańcut, Przeworsk (woj. Podkarpackie) cena za tonę 450 brutto, oferuje również odbiór osobisty prosto z pola jak i z gospodarstwa. Proszę dzwonić pod numer 889111061.
    • Przez Luki1988
      Witam, 
      czy ktoś z forumowiczów przerabiał lejka na zaprawiarkę? Coś tam w necie jest na ten temat ale potrzebuje więcej opinii.
      Do tej pory betoniarka szła w ruch ale to żmudna robota bo betoniarka mała i z równomiernym wymieszaniem też jest ciężko.  Zaprawiam na mokro.
      Będę zmieniał lejka na coś dwu tarczowego i mam okazję coś pokombinować:)
    • Przez tadi77
      witam ,dzisiaj wszedlem do silosa z kukurydza a tam na wierzchu zrobila sie taka 30cm skorupa ,czuc ze ma wysoka wilgotnosc zaczyna sie psuc ponizej tej warstwy wszystko jest ok tam kukurydza ma 12% wilgotnosci dodam ze na tej wierzchniej warstwie jest jakas niewiem jak to nazwac pajeczyna koloru bialego ,tyle lat przechowuje i pierwszy raz to widze ,co to moze byc
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj