Polecane posty

maciej2013    8

witam wszystkich forumowiczów
tydzień temu kupiłem mf6180
96r. wczoraj podczepilem go do agregatu aktywnego chciałem zrobić pod warzywnik a tu problem wom nie chce ruszyć.
Przestawilem z tyłu na tylnym moście na 1000obr wom ruszył no to z powrotem ja na 540 obr zaczął się kręcić ale tak ze można by było reka złapać tak powoli znowu przelaczylem na 1000 i ok działa i znów na 500 zacząl normalnie działać wiec pojechałem na pole włączyłem wom / działa/bieg i opuszczenie a on pod obciążeniem się zatrzymuje jak zrobię go płyciej to zaczyna kręcić z powrotem .
problemem jest również to co zauwazylem ze jak jest włączony wom to nie ma żadnego biegu a jak włączę bieg i puszcze sprzęgło to dopiero po chwili chce ruszyć ale szarpie , po wyłączeniu wom sprzęgło wraca do normy i biegi działają .
Proszę o pomoc kolegów co to może być za przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

pomiar ciśnienia drugiej sekcji pompy prawde Ci powie.... jak włączysz ten WOM masz wspomaganie kierownicy? nie zapala się kontrolka cisnienia skrzyni jak włączysz WOM? a w ogóle na zgaszonym silniku po wciśnięciu sprzegła zapala Ci się ta kontrolka ciśnienia skrzyni? (czerwony trybik)

dziwne że na te 1000obr działa.... pod obiążeniem też działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

wspomaganie jest jak włączę wom nic się nie zapala a na zgaszonym to nie wiem po południu
na 1000 działa ale bez obciazenia
jak go kupowałem od gospodarza do gość wymieniał pompę hydrauliczna na nową ale kupił podrobe za 1 tys
zauważyłem również ze w oleju są opilki aluminium a olej był własny na nowy
co dziwne również podnośnik działa bez problemu


coś czuje ze się wpakowałem w wielkie G
dodam jeszcze ze ten ciagnik strasznie zaczął wyć jak się posłucha z tyłu tak jakby pompa hudrauliczna albo gdzieś w tych okolicach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

musisz wiedzieć czy masz autotronic sprawny bo wtedy Ci sygnalizuje spadek ciśnienia. Najlepiej pomierzyć ciśnienia. Niby można w ciemno stwierdzić że to własnie sprzegło WOM jest juz zużyte, nieszczelne ale czasem przyczyna problemów jest się w innym miejscu... np sprzegło przedniego napędu.

Gdy masz poslizg sprzegła WOM powinna zacząć migać kontrolka WOM i wom powienien sie zatrzymać.

Trzeba również sprawdzić czy czujnik obrotów WOM oraz silnika są sprawne bo one też mogą odłączyć WOM

 

Pompy bym nie podejrzewał bo twierdzisz że wspomaganie masz sprawne.. dokładnie nie pamietam ale na kierownice idzie 120-180bar a na elektrozawory a więc i szprzęgła już tylko 17bar.

 

Pompa faktycznie może wyć.. odkęc z tyłu korek wlewu oleju to będzei wyraźnie słychać dzwonienie.... pewno ta sama turecka co i moja ;/

 

A tak z ciekawości w jaki sposób stwierdziłeś to aluminium w oleju? specyficzny kolor czy co ?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

wczoraj jak spuszczalem olej z siłowników od hydropaku żeby nie mieszać z olejem od starego Ursusa to odkreciLem przewody przy silownikach i puściłem olej przez wywrot z Masseya aż wypchalo ten jego olej i wtedy zauważyłem jak wziolem na palec
A jak sprawdzić te czujniki i gdzie one się znajdują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no ale jaki ten olej jest? szary czy co?

 

Czujniki sprawdzić to jedno a czy ten cały sterownik skrzyni jest sprawny? jak nawet nie wiesz czy na zgaszonym po wciśnieciu sprzegła zapala sie kontrolka cisnienia skrzyni a to własnie jest taka "wstepna" diagnoza sprawności sterownika..

Czujnik prędkości obrotowej WOM masz za lewym siłownikiem podnośnika... Kostke rozpinasz i trzeba zmierzyć opór elektr tego czujnika.. 450 ohm. z tym że niedawno dowiedziałem się, że choć ten opór jest prawidłowy to nie przesądza to o sprawności tego czujnika.

Czujnik obr silnika masz w prawym deklu skrzyni kolo dużego filtra hydrauliki.... też musi miec 450 ohm....

 

ogólnie takie diagnozowanie na forum nie ma szans się udać..... to musisz fachowca ściagnąć co Ci pomierzy ciśnienia, stwierdzi czy sterownik jest ok i wyjdzie czy awaria elektryczna, hydrauliczna czy mechaniczna

 

Tak się nie robi ale dla testu..... odłącz przewód od pierwszego od góry elektrozawora (hamulec WOM), podaj napięcie z akumulatora na drugi elektrozawór.... WOM ruszy omijając sterownik... jesli hydraulika i mechanika jest ok to bedzie działać

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli czujnik obrotów pto by padł to by migała kontrolka womu, jezeli przekaźnik sie nie kręci sterownik nie widzi jego pracy a dostaje informacje ze jest zalączony też powinien wyrzucić błąd

Edytowano przez Agrotech1111

Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

A czy pokazuje obroty WOM na wyświetlaczu, gdy wałek się kręci? Bo jeśli tak to czujnik jest dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

Witam ponownie kolegów
wiec tak kosz womu został naprawiony tuleja i uszczelniacze, wymieniłem od razu tarcze od ręcznego bo były przypalone a jedna nawet pęknięta była ktoś na ręcznym hamulcu jeździł
Kupiłem również nowa pompę hydrauliczna oryginalna bosch rextroth .,zalany nowym olejem i nowe wszystkie filtry .
No po pierwszej próbie na warzywniku z agregatem aktywnym WOM kręci
wczoraj na trafiła mi się mała robota u sąsiada na agregat żeby uprawiać pod trawnik wiec pojechałem po pół godziny pracy zaczęła mi mrugac kontrolka czerwona od zapchanego filtra hydraulicznego a po chwili już paliła się cały czas i od nowa wałek WOM zaczął się zatrzymywać jak go strzelilo to ciągnął ale więcej ciągnął niż stawał .
Musze szukać dalej przyczyny zatrzymywania się womu
czyżby nowy filtr hydrauliczny był już zatkany i brakowało by oleju w układzie i przez to się zatrzymuje wałek ?
czy też może przyczyną tkwi w elektronice ? .
proszę kolegów o porady co tu dalej robić gdzie szukać przyczyny
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a skrzynie wyczyściłeś? w szczególności miejsce gdzie pompa zasysa olej? Nic nie zrobisz tylko filtr do śmieci jeśli kontrolka świeci... a po co ta pompa nowa była ? jakie ciśnienia? bo gadałes że wpomaganie kierownicy dobre

 

Przecieki możliwe na sprzegle przedniego napędu i speedshift..... bez konkretnych pomiarów na magistrali 17 bar nic pewnego nie stwierdzisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

tak wspomaganie wszystko działało ok była założona turecka pompa a ponoć one długo nie wytrzymują to kupiłem oryginalna jak juz rozebrane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    8

witam ponownie pomoże ktoś problem ciągnie się od zeszłego roku ciągle ta sama przyczyną jest po włączeniu wom ciagnik szarpie ruszając a jak podlacze agregat aktywny to zatrzymuje się wałek tak jakby się ślizgal ostatnio mechanik jeden po pomiarze ciśnień stwierdził że są przecieki na sprzęgle wiec go rozebral i faktycznie były pierścienie uszczelniające wytarte .
zostało wszystko wymienione na nowe oringi uszczelniacze pierścienie teflonowe , po złożeniu jest cały czas ten sam problem co zawsze .
po prostu brakuje mi sił na to a w mojej okolicy nie ma porządnego co by się znał na tym mechanika od takich ciągników w kujawsko pomorskie

Może to wina trojdzialu pod maską. ?
Pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

mierzysz ciśnienie i włączasz, wyłączasz wszystkie funkcje.. znajdujesz przeciek i robisz.. proste. A trójdział... jak przytarty to też nie utrzymuje zadanego ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piechu    43

Witam mam problem z womem w swoim massey'u 3070. Nie miałem z nim do dziś problemów. Wczoraj zaczepiłem agregat uprawowo-siewny aktywny (brona wahadłowa) Ojciec trochę robił agregatem Zgasił traktor bo akurat z ropą przyjechał. Jak zapalił próbował załączyć wałek i zaczęło zgrzytać. Po odłączeniu agregatu idzie włączyć przy podłączonym załącza się dopiero w opcji 1550 obroty silnika 1000 obroty wałka. Co mogło się stać i jak dobrać się do tego walka. Trzeba rozpoławiać lub podnosić kabinę ???. Z góry dziękuje za odpowiedź. Aha wałkiem mogę swobodnie kręcić ręką a tak nie było wcześniej

Edytowano przez Piechu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    103

Witam 

 

Po remoncie skrzyni(wymianie synchronizatorow) przestał działać WOM. Przed remontem działał bez problemu. 

 

W tym momencie przy dźwigni na 540 nie załącza się wcale ale pokazuje obroty na liczniku. Kiedy przełączy się na 1000 wałek ruszy o w momencie staje. 

 

Poradzi ktoś coś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj