sep68

olej w skrzyni z rewersem

Polecane posty

sep68    0

witam! zakładam ten temat ponieważ szukam tej informacji po całym dziale i nie mogę znależć wskazówki.

proszę bardziej zorientowanych w temacie użytkowników o pomoc może ktoś miał podobny problem...

chodzi mianowicie o olej w moim ciągniku,który ma skrzynię z rewersem,spuściłem olej bo było poniżej stanu i zanieczyszczony,ale nie wiem co zalać w zamian typowo przekładniowy czy przekładniowo-hydrauliczny?

będę wdzięczny za info pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Napisz kolego jaki masz ciągnik oraz czy rewers jest mechaniczny czy hydrauliczny czy elektrohydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sep68    0

sorry,że nie podałem najważniejszego...,a więc moja prośba dotyczy INTERNATIONALA 844 w wersji skandynawskiej wyprodukowanego w Niemczech[tak przynajmniej można się domyślać po napisach],a jaki to rodzaj rewersu po prostu nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zanim zadasz pytanie, byłoby dobrze gdybyś wiedział, jaki masz ciągnik i podał to do publicznej wiadomości oraz sprawdź, czy olej ze skrzyni wykorzystywany jest do hydrauliki, czy też nie. Czy oddzielny jest olej do hydrauliki i do skrzyni?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Stary ciągnik wiec "rewers" masz mechaniczny a właściwie jest to reduktor z pozycją R więc pełni rolę rewersu (podobnie jak w ciężkich seriach Ursusa i Zetora). Miałem kiedyś 845 i tam była taka dźwignia z lewej strony fotela...proste i dobrze działające rozwiązanie. Jeśli masz tak jak u mnie to masz też oddzielny olej do hydrauliki i skrzyni biegów a więc i "rewersu". Możesz mieć półbieg hydrauliczny ale nie koniecznie bo to była opcja.

Ciągnik ma swoje lata więc nie wymaga jakiegoś super oleju. Wystarczy coś z palety Orlenu czy Lotosu jak Agrol Stou Plus 10W40. Możesz ten olej zastosować do skrzyni i do hydrauliki i tylnego mostu. Do silnika dobry będzie Turdus. Wszystkie te oleje dostaniesz po 10 zł. z groszami za litr a więc nie tak drogo a jakość wystarczająca do mniej wysilonych starszych konstrukcji.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sep68    0

jak już wcześniej pisałem jest to international 844 z przednim napędem i rewersem. hydraulika ma oddzielny zbiornik oleju w plecaku.

odnośnie dżwigni sterującej rewersem znajduje się ona po prawej stronie kierownicy obok drążka zmiany biegów i jest podobna do tej z lewej strony służącej do rozłączania wałka.

 jeżeli ktoś miał taki ciągnik to ciekawi mnie też,czy to normalne,że jazdę do przodu i w tył można załączyć tylko na reduktorze biegów wstecznych[długa wajcha po lewej]

dzięki za każde info..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Czyli większość tego co napisałem się sprawdziło...zastanawia mnie tylko ten Twój "rewers" z prawej strony kierownicy bo z tego co wiem w tym miejscu w opcji była dźwignia do przełączania półbiegów czyli coś takiego jak miał Massey Ferguson czyli Multi Power czy nasze stare ciężkie Ursusy i Zetory czyi tak zwany wzmacniacz momentu.

Z tego co napisałeś wynika, że masz tak jak pisałem po lewej stronie fotela dźwignię o trzech pozycjach żółw-zając-R czyli polowe, szosowe i wsteczny a ta dźwignia po prawej to wyżej opisany wzmacniacz momentu. Może być tak, że działa on tylko na biegach do przodu bo w tamtych czasach zdarzały się takie konstrukcje.

Masz jakieś oznaczenia przy tej dźwigni z prawej stronie kierownicy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sep68    0

sprawdzałem to parę razy i nie widać tam żadnych oznaczeń [po tylu latach eksploatacji wcale mnie to nie dziwi...],nie wiem czy to ważne,ale ta dżwignia po prawej ma trzy pozycje i po ustawieniu jej w pozycji środkowej ciągnik nie reaguje na żadne biegi,po ustawieniu w pozycji przedniej wszystko działa zgodnie z zadanym reduktorem,a więc jeżdzi do przodu i do tyłu [po ustawieniu na długiej wajsze pozycji R],na trzecim ustawieniu dżwigni [ściągnięciu jej do tyłu] i włączeniu na reduktorze R ciągnik jeżdzi do przodu i do tyłu.

nie sprawdzałem jeszcze możliwości ciągnika w warunkach polowych,bo jeszcze nie zakończyłem renowacji mam za sobą kapitalny remont silnika,wymianę sprzęgła, uszczelnieniu przedniego napędu,wszystkich filtrów i płynów,została mi wymiana błotników,ale to większa zabawa bo są zespolone z kabiną i muszę ją zdjąć...

temat z tym rewersem?założyłem, bo spuściłem olej ze skrzyni [była tylko połowa stanu więc nie mam wyboru tylko zalać nowy,ale jaki?na którymś z tematów o 844 jest podana rozpiska olei w tym modelu tylko było tyle różnych wersji,że wolę popytać ludzi mających doświadczenie z tymi ciągnikami,bo to może oszczędzić dużo kłopotów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Znaczy, że jest to jednak dźwignia rewersu i to, że ma trzy pozycje to normalne bo jeszcze nie spotkałem rewersu bez pozycji neutralnej.

Wydaje mi się też, że masz bardzo rzadką wersję bo wzmacniacze momentu były w tych latach tylko w opcji a rewersy to już prawdziwa rzadkość.

Czy ten rewers działa ze sprzęgłem czy też możesz zmieniać kierunki jazy bez wciskania sprzęgła ?

Co do oleju to bez względu na rodzaj rewersu olej Agrol STOU Plus 10W40 będzie odpowiedni bo to dobrej jakości olej hydrauliczno przekładniowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sep68    0

dzięki za radę bo olej STOU jako uniwersalny i stosunkowo tani powinien spełnić warunki ekploatacji bo jego parametry powinny zapewnić dobre smarowanie skrzyni,a i z mokrym sprzęgłem też sobie poradzi...dobrze że podsunąłeś rozsądne rozwiązanie.

co do Twojego pytania to do załączenia dżwigni trzeba wyłączyć sprzęgło. jak chodzi o wersję ciągnika to pochodzi ze Skandynawii,a tam najczęściej spotyka się rozbudowane opcje,a ogólnie bardzo porządna maszyna pomimo podeszłego wieku solidna i trwała,

jeszcze raz dzięki za rady pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

dzięki za radę bo olej STOU jako uniwersalny i stosunkowo tani powinien spełnić warunki ekploatacji bo jego parametry powinny zapewnić dobre smarowanie skrzyni,a i z mokrym sprzęgłem też sobie poradzi...dobrze że podsunąłeś rozsądne rozwiązanie.

co do Twojego pytania to do załączenia dżwigni trzeba wyłączyć sprzęgło. jak chodzi o wersję ciągnika to pochodzi ze Skandynawii,a tam najczęściej spotyka się rozbudowane opcje,a ogólnie bardzo porządna maszyna pomimo podeszłego wieku solidna i trwała,

jeszcze raz dzięki za rady pozdrawiam!

Nie ma za co kolego. Po to mamy forum żeby sobie pomagać.

Co do starych ciągników International to pancerne maszyny. Miałem model 845 z taką samą skrzynią jak u Ciebie tylko bez rewersu. Większość Internationali z tych lat bazowało na skrzyni 8 biegów do przodu i 4 do tyłu no ale twój na wypasie z rewersem a były też tak jak pisałem ze wzmacniaczem momentu co podwajało ilość biegów. Z tego co piszesz masz rewers całkowicie mechaniczny ale i tak daj ten olej to skrzynia będzie chodzić jak nowa :D

Ja swoim przepracowałem 6 albo 7 lat i to w bardzo ciężkich warunkach bo głównie rekultywacje wieloletnich ugorów. Przepracowywał najmniej 300 godzin w roku w takich pracach i żadnej awarii w całym okresie eksploatacji. Zaraz po kupnie wymieniłem tylko (tanią w zakupie) pompę wody bo wyczułem luz i chciałem mieć spokój. Traktor mocny, przyjemny dźwięk silnika, mocny podnośnik, bardzo mało pali a do tego  dwa wałki WOM 540 i 1000 więc czego chcieć więcej :D

Pozdrawiam i życzę zadowolenia z tego ciągnika !

 

 

 

 

 

Gdzie tam masz mokre sprzęgło w tym traktorze...

Domyślam się kolego, że Twoja wiedza na temat zachodnich ciągników opiera się na tym co jest teraz w ofertach dilerów...ale zapewniam Cię, że byś się mocno zdziwił tym co oferowano kilkadziesiąt lat temu...bo takie rozwiązania jak "miękka" przednia oś, amortyzacja kabiny, przekładnie Power Shift, rewersy itp. itd. były już w seryjnym wyposażeniu bardzo dawno.

Co do tego modelu Internationala była wersja Hydro co było ówczesnym odpowiednikiem dzisiejszego Vario a cięgniki z taką hydrauliczną skrzynią zmieniały bezstopniowo prędkość w zakresie od 1 do 30 Km/H

Większość renomowanych firm miało takie rozwiązania ale większość od nich odeszła ze względu na wysokie koszty produkcji co przekładało się na wysoką cenę a ta na niską sprzedaż maszyn z tak nowatorskimi rozwiązaniami.

Śmieszy mnie więc jak dziś jakiś sprzedawca wmawia ludziom jaką to nowość oferuje ich firma bo ta sama firma robiła to już często 40 a nawet 50 lat temu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Co ty do mnie gadasz :blink:  Stare intery miały suche sprzęgła i do tego sprzęgło hydrokinetyczne tylko nie wiem dokładnie od którego roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Co ty do mnie gadasz :blink:  Stare intery miały suche sprzęgła i do tego sprzęgło hydrokinetyczne tylko nie wiem dokładnie od którego roku.

Niestety nie masz racji.

Sprzęgła hydrokinetyczne miały ciągniki Fendt i Valmet tak gdzieś od połowy lat osiemdziesiątych. W takim rozwiązaniu jest normalna skrzynia biegów lub skrzynia Power Shift oraz sprzęgło hydrokinetyczne. Tego typu napęd jest powszechnie stosowany w koparko ładowarkach i dużych ładowarkach przegubowych.

Z tego co wiem to żaden International nie miał sprzęgła hydrokinetycznego. Były natomiast modele Hydro o których napisałem ale to nie to samo co hydrokinetyk tylko skrzynia hydrostatyczna, która nie miała żadnego sprzęgła tylko dwa przełożenia mechaniczne (szybkie i wolne) oraz pompę i silnik jazdy czyli układ podobny jak w kombajnach i niektórych maszynach takich jak mini ładowarki, ładowarki teleskopowe a nawet spychacze i równiarki oraz oczywiście wszystkie koparki kołowe i gąsienicowe.

Oba te rodzaje napędu to zupełnie inna konstrukcja i jedyną rzeczą, która je łączy jest "miękkie" połączenie silnika z mostami napędowymi.

To, że pisałem o różnych rozwiązaniach wynikało z tego, że kolega, który założył temat nie napisał o jaki ciągnik i z jaką skrzynią chodzi więc stopniowo do tego dochodziłem wymieniając z nim pytania i odpowiedzi. Wydaje mi się, że nie przeczytałeś całego tematu od początku i stąd Twoja reakcja na wyrwaną z kontekstu moją wypowiedź :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

O ludu ale encyklopedie piszesz, to ciekawe skąd hydrokinetyk się wziął w 1455 czy 1255...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

@extrabyk piszesz ze miałeś kilka lat 845 a nie pamiętasz jaki rodzaj sprzęgła tam był?? JD1052 ma racje z 12 i 1455, były z hydrokinetykiem IH HYDROPOWER od 1980r(w katalogu pod nazwą FLUID CLUTCH06-010), przecież miały tą samą skrzynię ZF co Fendt'y serii 600. Są dostępne katalogi w internecie i można to sprawdzić jak się chce zamiast wmawiać komuś że nie ma racji.

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MAti21
      Witam poszukuję elektrozaworu, cewki od załączania przedniego napędu do case 844, według katalogu pasującą od modeli 856, 956, 1056, czy ktoś może ma dostęp do takich części lub posiadałby na na sprzedaż to byłbym bardzo wdzięczny za kontakt. Załączam zdjęcia jak to u mnie wygląda,



    • Przez pawel2404
      Cześć. Czy jest ktoś chętny pomóc mi i powiedzieć od czego jest kontrolka zaznaczona w kółku? Świeci mi czasami na czerwono.


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj