Skocz do zawartości

Zdjęcie

olej w skrzyni z rewersem


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share sep68

sep68

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2016 - 09:43

olej w skrzyni z rewersem

witam! zakładam ten temat ponieważ szukam tej informacji po całym dziale i nie mogę znależć wskazówki.

proszę bardziej zorientowanych w temacie użytkowników o pomoc może ktoś miał podobny problem...

chodzi mianowicie o olej w moim ciągniku,który ma skrzynię z rewersem,spuściłem olej bo było poniżej stanu i zanieczyszczony,ale nie wiem co zalać w zamian typowo przekładniowy czy przekładniowo-hydrauliczny?

będę wdzięczny za info pozdrawiam!



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
olej w skrzyni z rewersem Dzisiaj, 23:31
  •  

#2 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 21 kwiecień 2016 - 09:49

olej w skrzyni z rewersem

Napisz kolego jaki masz ciągnik oraz czy rewers jest mechaniczny czy hydrauliczny czy elektrohydrauliczny.



#3 Share sep68

sep68

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2016 - 19:51

olej w skrzyni z rewersem

sorry,że nie podałem najważniejszego...,a więc moja prośba dotyczy INTERNATIONALA 844 w wersji skandynawskiej wyprodukowanego w Niemczech[tak przynajmniej można się domyślać po napisach],a jaki to rodzaj rewersu po prostu nie wiem



#4 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1212 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 23 kwiecień 2016 - 07:46

olej w skrzyni z rewersem

Zanim zadasz pytanie, byłoby dobrze gdybyś wiedział, jaki masz ciągnik i podał to do publicznej wiadomości oraz sprawdź, czy olej ze skrzyni wykorzystywany jest do hydrauliki, czy też nie. Czy oddzielny jest olej do hydrauliki i do skrzyni?


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#5 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 23 kwiecień 2016 - 23:14

olej w skrzyni z rewersem

Stary ciągnik wiec "rewers" masz mechaniczny a właściwie jest to reduktor z pozycją R więc pełni rolę rewersu (podobnie jak w ciężkich seriach Ursusa i Zetora). Miałem kiedyś 845 i tam była taka dźwignia z lewej strony fotela...proste i dobrze działające rozwiązanie. Jeśli masz tak jak u mnie to masz też oddzielny olej do hydrauliki i skrzyni biegów a więc i "rewersu". Możesz mieć półbieg hydrauliczny ale nie koniecznie bo to była opcja.

Ciągnik ma swoje lata więc nie wymaga jakiegoś super oleju. Wystarczy coś z palety Orlenu czy Lotosu jak Agrol Stou Plus 10W40. Możesz ten olej zastosować do skrzyni i do hydrauliki i tylnego mostu. Do silnika dobry będzie Turdus. Wszystkie te oleje dostaniesz po 10 zł. z groszami za litr a więc nie tak drogo a jakość wystarczająca do mniej wysilonych starszych konstrukcji.  



#6 Share sep68

sep68

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2016 - 12:32

olej w skrzyni z rewersem

jak już wcześniej pisałem jest to international 844 z przednim napędem i rewersem. hydraulika ma oddzielny zbiornik oleju w plecaku.

odnośnie dżwigni sterującej rewersem znajduje się ona po prawej stronie kierownicy obok drążka zmiany biegów i jest podobna do tej z lewej strony służącej do rozłączania wałka.

 jeżeli ktoś miał taki ciągnik to ciekawi mnie też,czy to normalne,że jazdę do przodu i w tył można załączyć tylko na reduktorze biegów wstecznych[długa wajcha po lewej]

dzięki za każde info..



#7 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 24 kwiecień 2016 - 15:00

olej w skrzyni z rewersem

Czyli większość tego co napisałem się sprawdziło...zastanawia mnie tylko ten Twój "rewers" z prawej strony kierownicy bo z tego co wiem w tym miejscu w opcji była dźwignia do przełączania półbiegów czyli coś takiego jak miał Massey Ferguson czyli Multi Power czy nasze stare ciężkie Ursusy i Zetory czyi tak zwany wzmacniacz momentu.

Z tego co napisałeś wynika, że masz tak jak pisałem po lewej stronie fotela dźwignię o trzech pozycjach żółw-zając-R czyli polowe, szosowe i wsteczny a ta dźwignia po prawej to wyżej opisany wzmacniacz momentu. Może być tak, że działa on tylko na biegach do przodu bo w tamtych czasach zdarzały się takie konstrukcje.

Masz jakieś oznaczenia przy tej dźwigni z prawej stronie kierownicy ?



#8 Share sep68

sep68

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 kwiecień 2016 - 20:11

olej w skrzyni z rewersem

sprawdzałem to parę razy i nie widać tam żadnych oznaczeń [po tylu latach eksploatacji wcale mnie to nie dziwi...],nie wiem czy to ważne,ale ta dżwignia po prawej ma trzy pozycje i po ustawieniu jej w pozycji środkowej ciągnik nie reaguje na żadne biegi,po ustawieniu w pozycji przedniej wszystko działa zgodnie z zadanym reduktorem,a więc jeżdzi do przodu i do tyłu [po ustawieniu na długiej wajsze pozycji R],na trzecim ustawieniu dżwigni [ściągnięciu jej do tyłu] i włączeniu na reduktorze R ciągnik jeżdzi do przodu i do tyłu.

nie sprawdzałem jeszcze możliwości ciągnika w warunkach polowych,bo jeszcze nie zakończyłem renowacji mam za sobą kapitalny remont silnika,wymianę sprzęgła, uszczelnieniu przedniego napędu,wszystkich filtrów i płynów,została mi wymiana błotników,ale to większa zabawa bo są zespolone z kabiną i muszę ją zdjąć...

temat z tym rewersem?założyłem, bo spuściłem olej ze skrzyni [była tylko połowa stanu więc nie mam wyboru tylko zalać nowy,ale jaki?na którymś z tematów o 844 jest podana rozpiska olei w tym modelu tylko było tyle różnych wersji,że wolę popytać ludzi mających doświadczenie z tymi ciągnikami,bo to może oszczędzić dużo kłopotów...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
olej w skrzyni z rewersem Dzisiaj, 23:31
  •  

#9 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 24 kwiecień 2016 - 22:46

olej w skrzyni z rewersem

Znaczy, że jest to jednak dźwignia rewersu i to, że ma trzy pozycje to normalne bo jeszcze nie spotkałem rewersu bez pozycji neutralnej.

Wydaje mi się też, że masz bardzo rzadką wersję bo wzmacniacze momentu były w tych latach tylko w opcji a rewersy to już prawdziwa rzadkość.

Czy ten rewers działa ze sprzęgłem czy też możesz zmieniać kierunki jazy bez wciskania sprzęgła ?

Co do oleju to bez względu na rodzaj rewersu olej Agrol STOU Plus 10W40 będzie odpowiedni bo to dobrej jakości olej hydrauliczno przekładniowy.



#10 Share sep68

sep68

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 kwiecień 2016 - 07:39

olej w skrzyni z rewersem

dzięki za radę bo olej STOU jako uniwersalny i stosunkowo tani powinien spełnić warunki ekploatacji bo jego parametry powinny zapewnić dobre smarowanie skrzyni,a i z mokrym sprzęgłem też sobie poradzi...dobrze że podsunąłeś rozsądne rozwiązanie.

co do Twojego pytania to do załączenia dżwigni trzeba wyłączyć sprzęgło. jak chodzi o wersję ciągnika to pochodzi ze Skandynawii,a tam najczęściej spotyka się rozbudowane opcje,a ogólnie bardzo porządna maszyna pomimo podeszłego wieku solidna i trwała,

jeszcze raz dzięki za rady pozdrawiam!



#11 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1186 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 kwiecień 2016 - 08:40

olej w skrzyni z rewersem

Gdzie tam masz mokre sprzęgło w tym traktorze...



#12 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 25 kwiecień 2016 - 12:16

olej w skrzyni z rewersem

dzięki za radę bo olej STOU jako uniwersalny i stosunkowo tani powinien spełnić warunki ekploatacji bo jego parametry powinny zapewnić dobre smarowanie skrzyni,a i z mokrym sprzęgłem też sobie poradzi...dobrze że podsunąłeś rozsądne rozwiązanie.

co do Twojego pytania to do załączenia dżwigni trzeba wyłączyć sprzęgło. jak chodzi o wersję ciągnika to pochodzi ze Skandynawii,a tam najczęściej spotyka się rozbudowane opcje,a ogólnie bardzo porządna maszyna pomimo podeszłego wieku solidna i trwała,

jeszcze raz dzięki za rady pozdrawiam!

Nie ma za co kolego. Po to mamy forum żeby sobie pomagać.

Co do starych ciągników International to pancerne maszyny. Miałem model 845 z taką samą skrzynią jak u Ciebie tylko bez rewersu. Większość Internationali z tych lat bazowało na skrzyni 8 biegów do przodu i 4 do tyłu no ale twój na wypasie z rewersem a były też tak jak pisałem ze wzmacniaczem momentu co podwajało ilość biegów. Z tego co piszesz masz rewers całkowicie mechaniczny ale i tak daj ten olej to skrzynia będzie chodzić jak nowa :D

Ja swoim przepracowałem 6 albo 7 lat i to w bardzo ciężkich warunkach bo głównie rekultywacje wieloletnich ugorów. Przepracowywał najmniej 300 godzin w roku w takich pracach i żadnej awarii w całym okresie eksploatacji. Zaraz po kupnie wymieniłem tylko (tanią w zakupie) pompę wody bo wyczułem luz i chciałem mieć spokój. Traktor mocny, przyjemny dźwięk silnika, mocny podnośnik, bardzo mało pali a do tego  dwa wałki WOM 540 i 1000 więc czego chcieć więcej :D

Pozdrawiam i życzę zadowolenia z tego ciągnika !

 

 

 

 

 


Gdzie tam masz mokre sprzęgło w tym traktorze...

Domyślam się kolego, że Twoja wiedza na temat zachodnich ciągników opiera się na tym co jest teraz w ofertach dilerów...ale zapewniam Cię, że byś się mocno zdziwił tym co oferowano kilkadziesiąt lat temu...bo takie rozwiązania jak "miękka" przednia oś, amortyzacja kabiny, przekładnie Power Shift, rewersy itp. itd. były już w seryjnym wyposażeniu bardzo dawno.

Co do tego modelu Internationala była wersja Hydro co było ówczesnym odpowiednikiem dzisiejszego Vario a cięgniki z taką hydrauliczną skrzynią zmieniały bezstopniowo prędkość w zakresie od 1 do 30 Km/H

Większość renomowanych firm miało takie rozwiązania ale większość od nich odeszła ze względu na wysokie koszty produkcji co przekładało się na wysoką cenę a ta na niską sprzedaż maszyn z tak nowatorskimi rozwiązaniami.

Śmieszy mnie więc jak dziś jakiś sprzedawca wmawia ludziom jaką to nowość oferuje ich firma bo ta sama firma robiła to już często 40 a nawet 50 lat temu. 



#13 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1186 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 kwiecień 2016 - 15:34

olej w skrzyni z rewersem

Co ty do mnie gadasz :blink:  Stare intery miały suche sprzęgła i do tego sprzęgło hydrokinetyczne tylko nie wiem dokładnie od którego roku.



#14 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 389 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 25 kwiecień 2016 - 20:40

olej w skrzyni z rewersem

Co ty do mnie gadasz :blink:  Stare intery miały suche sprzęgła i do tego sprzęgło hydrokinetyczne tylko nie wiem dokładnie od którego roku.

Niestety nie masz racji.

Sprzęgła hydrokinetyczne miały ciągniki Fendt i Valmet tak gdzieś od połowy lat osiemdziesiątych. W takim rozwiązaniu jest normalna skrzynia biegów lub skrzynia Power Shift oraz sprzęgło hydrokinetyczne. Tego typu napęd jest powszechnie stosowany w koparko ładowarkach i dużych ładowarkach przegubowych.

Z tego co wiem to żaden International nie miał sprzęgła hydrokinetycznego. Były natomiast modele Hydro o których napisałem ale to nie to samo co hydrokinetyk tylko skrzynia hydrostatyczna, która nie miała żadnego sprzęgła tylko dwa przełożenia mechaniczne (szybkie i wolne) oraz pompę i silnik jazdy czyli układ podobny jak w kombajnach i niektórych maszynach takich jak mini ładowarki, ładowarki teleskopowe a nawet spychacze i równiarki oraz oczywiście wszystkie koparki kołowe i gąsienicowe.

Oba te rodzaje napędu to zupełnie inna konstrukcja i jedyną rzeczą, która je łączy jest "miękkie" połączenie silnika z mostami napędowymi.

To, że pisałem o różnych rozwiązaniach wynikało z tego, że kolega, który założył temat nie napisał o jaki ciągnik i z jaką skrzynią chodzi więc stopniowo do tego dochodziłem wymieniając z nim pytania i odpowiedzi. Wydaje mi się, że nie przeczytałeś całego tematu od początku i stąd Twoja reakcja na wyrwaną z kontekstu moją wypowiedź :ph34r:



#15 Share JD1052

JD1052

    Slůnzok

  • Members
  • PipPipPip
  • 1186 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 kwiecień 2016 - 05:57

olej w skrzyni z rewersem

O ludu ale encyklopedie piszesz, to ciekawe skąd hydrokinetyk się wziął w 1455 czy 1255...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
olej w skrzyni z rewersem Dzisiaj, 23:31
  •  

#16 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 26 kwiecień 2016 - 21:33

olej w skrzyni z rewersem

@extrabyk piszesz ze miałeś kilka lat 845 a nie pamiętasz jaki rodzaj sprzęgła tam był?? JD1052 ma racje z 12 i 1455, były z hydrokinetykiem IH HYDROPOWER od 1980r(w katalogu pod nazwą FLUID CLUTCH06-010), przecież miały tą samą skrzynię ZF co Fendt'y serii 600. Są dostępne katalogi w internecie i można to sprawdzić jak się chce zamiast wmawiać komuś że nie ma racji.


Edytowany przez jaco512, 26 kwiecień 2016 - 22:17.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy case 844