Dominik_1211

Claas Elios 210, John Deere 5080G czy Kubota M7060

Polecane posty

Witam

 

Mam dylemat odnosnie wyboru ciągnika.

Skłaniam sie do claasa ale licze na wasza pomoc. Dodam iz ciągnik bd pracowal z TURem i bedzie dosc dobrze wyposazony.

Dodam ze ciagnik bedzie pracowal w truskawkach w lekkiej pracy. Czasami jakiś pług, agregat i talerzówka.

Obecnie mam jakies 11 ha. Do tej pory wszystko obrabialem 3p.

Ktory z nich bedzie najbardziej ekonomiczny? Jaka moze byc roznica w cenie? Jak jest z wypalaniem DPF w poszczegolnych ciagnikach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

przypuszczam że bawisz się w jakieś warzywka lub inne cuda bo to dość specjalistyczne, więc i droższe troszkę, ciągniki, powiedz dokładnie jaka uprawa ile chcesz koni jakie gabaryty ciagnika maksymalne cie interesują, jaki rozstaw w międzyrzędzia, to coś będziemy mogli pokombinować, bo na razie to każdy zachwali ci to co sam ma :D Bierz JD jak na moje :P

 

Sorki już doczytałem albo mi się jaska rzuciła albo tego o truskawkach nie było :P

jak do tura to wg mnie Kubota bedzie najlepsza

 

Od razu mowie że na kubotach się nic nie znam, więc stąd moje pytanko, czy ma ramową konstrukcje że do tura będzie dobra??

Edytowano przez DearJohn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati999    112

nie, nie ma. chodziło mi o to że jest zwrotna. jak chcesz john deerea to broń boże serię 5e

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem to  kubota potrafi dosc duzo spalic i uporczywe potrafi byc wypalanie dpf.

Eliosa ma znajomy tylko bez dpf i mowi ze pali mu gdzies 3 l/mth w lekkiej pracy. John Deera 5080G skladaja we wloszech w tej samej fabryce co claasa i podobno sa to identyczne ciagniki i roznia sie tylko znaczkiem. Patrzac po danych technicznych rzeczywiscie na takie wygladaja.


Chce zeby poczatkowo chodzil za 360 na standardowych kołach. cos do 80km.


W turze tez nie bd pracowal jakos mega duzo..


nie, nie ma. chodziło mi o to że jest zwrotna. jak chcesz john deerea to broń boże serię 5e

 

A dlaczego nie 5e?

Szczerze mowiac zastanawialem sie nad tym ale 3 cyl mnie nie przekonuja. Zreszta tak samo jak masseyu 3630 jedyny plus to to ze w masseyu nie ma DPF-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SebsoN    23

Ja bym bral JD ;) w JD filtr DPF ma dozywotnią gwarancje I jest bezoobslugowy ;) Wypala sie co ok 100mtg I najlepiej jest w tym okresie pracoeac ciagnikiem bo kiedy wypalanie filtra nastąpi kiedy konczymy prace I załaczy sie wypalanie wtedy silnik wchodzi na obroty ok (1100 chyba) I przez pare minut nie mozna go zgasic ;) w NH sluszalem ze sa bardzo duze problemy z filtrami bo nawet co 15 mtg potrafia sie włączyc..


"I will never put my name on a product that does not have in it the best that is in me." JOHN DEERE .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bral JD wink.png w JD filtr DPF ma dozywotnią gwarancje I jest bezoobslugowy wink.png Wypala sie co ok 100mtg I najlepiej jest w tym okresie pracoeac ciagnikiem bo kiedy wypalanie filtra nastąpi kiedy konczymy prace I załaczy sie wypalanie wtedy silnik wchodzi na obroty ok (1100 chyba) I przez pare minut nie mozna go zgasic wink.png w NH sluszalem ze sa bardzo duze problemy z filtrami bo nawet co 15 mtg potrafia sie włączyc..

 

Fakt w NH DPF to porażka jednak to wszystko zalezy od pracy jaka sie robi.

W kubocie filtr wypala sie srednio co 60 mth. Znajomy ma wlasnie claasa eliosa 220 od 3 lat i ze 4 msc temu kupil kubote. Jak twierdzi claas potrafi spalic nawet do 40% mniej paliwa w tej samej robocie co kubota. Przyznam szczerze ze troche mnie to zszokowało i mowi ze przy wypalaniu ciagnik wchodzi na obroty od 1500 nawet do 2000. Claas natomiast nie ma DPF. JD podobno to to samo co ten claas. Jedyne co to podłoga w kabinie nie jest płaska tak jak w kubocie.

Ktory ciagnik bd lepiej sb radzil z wieksza brona talerzowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

Co do JD to na własnym przykładzie mogę potwierdzić że DPF nie jest problematyczny, na 600mth wypalał się raptem 3 razy, trwalo to maks 5-8 min, co było miłym zaskoczeniem z racji że nawet w orce nie wkręcam więcej niż 1600obr/min, więc samoczynnie się on nie wypala za bardzo.

 

A może JD 5M bardzo uniwersalna bestia :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

najprościej to : gdy się zasyfi sadzą itp, to stwierdza już czas, i łapie obroty itd, by osad sam się wypalił przy większej temp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

a czy ten filter wiaze się z jakimiś dodatkowymi kosztami obsługi?


jakies minusy takiego filtra? bo przymierzam się do zakupu nowego ciagnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DearJohn    32

żywotność filtra jest ograniczona, a koszt wymiany spory, w JD podobno mam 5000mth, a jak juz bd trzeba wymieniac, to zawsze mozna wyciac :D W normalnym użytkowaniu nie odczujesz ze on jest, takie o dodatkowe dziadostwo pod maską. Jak dla mnie, chociaż od razu zaznacze że to tylko moje zdanie, maszyny z takimi "limitami" spalin są ciekawe bo gdy wywalimy dpf i egr to moc podskoczy sporo, szczególnie biorąc pod uwagę że można to jeszcze ładnie czipnąc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jak działa filtr DPF to zależy od marki i modelu. Akurat w JD jest to rozwiązane dobrze i wypala się dość rzadko a jego żywotność jest bardzo dobra ale można też spotkać modele co trzeba wypalać co powiedzmy 25-30mth i trwa to dość długo a wtedy jeśli nie wykonujesz akurat jakiejś cięższej pracy obroty idą wysoko do góry i musisz czekać nawet 20-25 minut aż się wypali. Oprócz dodatkowego paliwa tak jak wspomniał dearjohn w różnych traktorach żywotność jest różna więc trzeba też się liczyć z drogą wymianą. Ogólnie jeśli ciągnik pracuje w lżejszych pracach, będzie trzeba częściej wypalać bo wtedy najbardziej się zapycha, przy ciężkich pracach sam automatycznie trochę się czyści z racji wyższej temperatury. A co do wycięcia to nie jest tak kolorowo jak z katalizatorem w aucie. Niestety nie możemy go po prostu wyciąć (i wstawić "puszkę" żeby na przeglądzie przeszło), filtr dpf jest powiązany z komputerem i elektroniką ciągnika więc trzeba wyciąć w odpowiedniej firmie gdzie od razu się podłączą i ustawią wszystko w komputerze a to też kosztuje kilka tyś zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj