Kris94

Uszczelnienie rozdzielacza hydraulicznego MTZ 82

Polecane posty

Kris94    23

Witam,

Chciałem zapytać czy ktoś może naprawiał, wymieniał rozdzielacz hydrauliczny w MTZ-cie 82. Mam model z 1995roku w dużej kabinie i od 2 lat cieknie dość konkretnie, wcześniej też ale sporo mniej. Teraz chciałem w końcu się za to zabrać gdyż MTZ nie będzie używany przez dłuższy czas. Czy są może jakieś poradniki lub opisy ze zdjęciami z podobnej pracy. Nigdy tego nie robiłem więc nie wiem czy jest to mocno skomplikowane, czy muszę oddawać do mechanika (w okolicy nie znam za bardzo dobrych mechaników od belarusów) czy może sam sobie poradzę. Po cięższej pracy najwięcej widać pod ciągnikiem na środku, myślałem że to pompa hydrauliczna ale jednak to leci z rozdzielacza po pompie na dół. Widziałem już zestawy uszczelek i oringów do tych rozdzielaczy, można jakoś poznać czy to tylko uszczelnienia czy może z samym rozdzielaczem jest coś nie tak (jest mało użytkowany) i działa dobrze więc myślę że wystarczyłoby uszczelnić bo od nowości nic nie było robione to pewnie gumowe oringi i uszczelki sparciały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie widziałem te komplety, są nawet w pobliskim sklepie z częściami więc to nie problem tylko jakby ktoś mógł pomóc jak się za to zabrać lub może są sposoby na jego łatwiejsze wyciągnięcie bo jeśli nie to chyba trzeba rozebrać całą kolumnę kierowniczą bo od dołu raczej nie ma dostępu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikos22    4

Witaj. Parę lat temu to robiliśmy, nie ma potrzeby wyciągania rozdzielacza, wystarczy zdjąć osłony kolumny kierowniczej, noi pewnie podłogę, tego nie pamiętam czy zdejmowalismy, ale pewnie tak, żeby było lepsze dojście. Trochę gimnastyki i z góry na spokojnie powinieneś to opanować:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdejmujesz tylko osłony pod deska rozdzielczą, zdejmujesz krótkie ramiona wychodzące z sekcji rozdzielacza, odkręcasz 8 śrubek zdaje się M6 zdejmujesz blache i wyciągasz kule które sterują suwakami rozdzielacza. Reszte zobaczysz. Proste sama wymiana jest dosłownie intuicyjna.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

@seweryn  ma rację, robota prosta jak drut w kieszeni. O-ringi z tych zestawów sobie odpuść. Najczęściej formy z wtryskarki zużyte, źle złożone, uszczelniacze w przekroju nie są okrągłe, wystają jakieś pozostałości gumy, kup porządne polskie najlepiej z lekkim nad-wymiarem.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie odkręciłem wszystkie osłony kolumny i mam rozdzielacz praktycznie na wierzchu. Tak myślę czy jeszcze nie odkręcić tej blachy na dole dla lepszego dostępu ale musiałbym jakoś pedały poodkręcać. Teraz muszę dokładnie wszystko umyć i jak wszystko wyschnie to wtedy się zabiorę do rozkręcania. Też myślałem żeby oringi zastąpić innymi lepszej jakości bo na tych nawet widać strzępki gumy po bokach i ogólnie nawet ja widzę że są strasznie słabej jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Pedały są na zaciskach, wystarczy wykręcić śrubę 12 i można go wyjąć. Te gumki sobie daruj, bo za miesiąc, dwa będziesz miał to samo.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja zmieniałem we Władku oringi i plastikowe panewki na te z niebieskiego kompletu i jakoś 3 lata nawet nie spociło się lekko, a rozdzielacz stale w użyciu przy hodowli. Panewki musiałem lekko obtoczyć, bo były za duże.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jednak jest szansa że nie będę musiał wymieniać oringów itd. Po dokładnym umyciu jak ciągnik trochę pochodził i popracowałem trochę rozdzielaczem to widzę że z pod jednej rurki na wlocie/wylocie sączy się dość mocno olej. Jutro założę i mocno skręcę na nowe podkładki miedziane to zobaczymy czy w innym miejscu rozdzielacza też poleci. Przy okazji jak mam ściągnięte siedzenie i wszystko umyte to zauważyłem że na rozdzielaczu podnośnika (pod siedzeniem) jest podobna sytuacja a myślałem że tłok podnośnika zaczął ciec więc jest szansa że w końcu MTZ będzie bardziej suchy. Do tego może w końcu zajmę się hamulcem ręcznym bo już ojciec nawet nie pamięta od kiedy nie działa  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Sprawdź jeszcze oring pod bocznym dużym korkiem rozdzielacza. Podkładki wątpliwe pod rurkami powymieniaj.

Popracuj chwile rozdzielaczem, to zobaczysz, czy na pewno nic nie leci.

 

Na regulatorze pod siedzeniem wymień oringi na kolankach węży.

Ręczny hamulec, to tłumaczyć chyba nie trzeba, prosty jest.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego pytałeś mnie na privie o hamulec ręczny, ale tam nie można normalnie wysyłać fotek. Nie chciało mi sie ich wstawiać na serwer to dam tu.

Tu masz zdjęcie śruby regulacyjnej:

post-10681-0-13088600-1460829793_thumb.jpg

 

Ona jest z kontrą jak na tym foto:

post-10681-0-79660500-1460829813_thumb.jpg

 

Chociaż raczej mogą być spalone tarcze lub urwany wałek.

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj