Zaloguj się, aby obserwować  
rafal13113

brudny płyn chłodniczy

Polecane posty

rafal13113    144

witam

mam takie pytanie w moim pronarze 1221a płyn chłodniczy dostał brunatnej barwy a był czerwony wymieniliśmy na nowy i po dniu pracy to samo i mam pytanie czy to jest standardem czy nie bo ani się płyn nadmiernie nie grzeje ani nie ma tłustych plam z czego wnioskuje że olej ani gazy nie powinny dostawać się do płynu dodam jeszcze że ciągnik nigdy nie jeździł na wodzie i ma zrobione dopiero niecałe 200 motogodzin i nie był nigdy przeciążony ani przegrzany proszę o opinie dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
witam

mam takie pytanie w moim pronarze 1221a płyn chłodniczy dostał brunatnej barwy a był czerwony wymieniliśmy na nowy i po dniu pracy to samo i mam pytanie czy to jest standardem czy nie bo ani się płyn nadmiernie nie grzeje ani nie ma tłustych plam z czego wnioskuje że olej ani gazy nie powinny dostawać się do płynu dodam jeszcze że ciągnik nigdy nie jeździł na wodzie i ma zrobione dopiero niecałe 200 motogodzin i nie był nigdy przeciążony ani przegrzany proszę o opinie dzięki

Moim zdaniem ten ciągnik wcześniej stał bez płynu i teraz ten kolor to efekt płukania, mycia układu. Nie przejmuj się ta barwa, nie ma wpływu na jakość chłodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Mam to samo w samochodzie (diesel) i silnik faktycznie jakiś czas stał bez płynu... Skoro piszesz że nie ma to wpływu na chłodzenie to raczej ta herbata zostanie w układzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sidrobert    0

na chłodzenie nie ma.

ale taki układ należałoby wyczyścić, są specjalne środki do układów chłodniczych które usuwają kamień i rdzę, jężeli w tym płynie znajdują się jakieś nieczysyości które powodują że ten płyn jest mętny to z czasem siądzie pompa wody-siądzie uszczelniacz i bedzie wyciek płyny na pompie,

właśnie mieliśmy taki przypadek w zetorze i wymienialiśmy pompę która zakosztowała 280zł, kompletów naprawczycz nie było można dostać ale też ich cena to 100zł.

proponuje tym szywaksem wyczyścić układ można to kupić w każdym motoryzacyjnym sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Kolega pisze, że zmienił barwę, a nie że ma żur w układzie. Pompa i tak z czasem siądzie ale nie od płynu który nabrał nieco barwy od rdzy. W nastepnym sezonie zmieni płyn i będzie cacy. Skąd w nowym ciągniku kamień?

 

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez marcin974

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    19

może [lecz nie koniecznie] jak składali pompę albo chłodnicę to nabrudzili w układzie ale skąd ten osad po wymianie płynu??

może użyli jakiegoś kleju do połączenia który barwi ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sidrobert    0

zorzyk2 - co tak sie unosisz. a byłeś i widziałeś ten płyn.

płyn czysty albo płyn lekko zabrudzony, który lepszy, oto jest pytanie?

 

ja napisałem jak było u mnie, na początku też była zmieniona tylko barwa płyny i, ale zdziwiliśmy się jak zalaliśmy preparat i płukaliśmy układ, i tyle, a każdy oceni tą sytuację swoją jak chce, i zrobi jak uważa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

płyn po wymianie z niebieskiego przybrał barwę jak pisałem brunatnego ale jego konsystencja się nie zmieniła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

jak stary spuściłeś cały układ było przepłykać wodą i powinno być dobrze i zalać nowy lub użyć specjalnych płynów do mycia układu


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

czyszczenie ukladu chlodzenia niekoniecznie pomoze (tylko w wypadku gdy wczesniej nie byl zalany plynem, a woda), w innym wypadku po jakims czasie kolor znow sie zmieni, uklad juz jest nieszczelny, a bedzie tylko gorzej :P nalezy wtedy zlokalizowac przeciek i go usunac. na prawidlowe chlodzenie to moze nie miec wplywu nawet przez kilka lat, gorzej jak sie do silnika dostanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

W Zetorze od nowości miałem płyn czerwony ( fridex bodajże), teraz go wymieniałem zalałem borygo (też czerwone). Któregoś dni po wymianie, patrze, a mi się leje z kranika bo go nie domknąłem i zaobserwowałem to samo, ze płyn po kilku dniach pracy zrobił się z czerwonego lekko brązowy. W c-330 też z nowego niebieskiego petrygo, zrobił się blado niebieskawo bury... więc wychodzi na to,że to normalka, że po kilku dniach odcień płynu lekko się zmienia.Więc nie przejmował bym się tym na twoim miejscu. Jeśli ci płynu nie ubywa, ani nie przybywa w układzie, ani nie ma tłustych plam oleju i na odwrót płynu w oleju tak wszystko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

lekka zmiana barwy, a widoczna zmiana na brązową to roznica :P

generalnie plyn chlodniczy czy plyn hamulcowy nie powienien miec zadnego kontaktu z powietrzem, nawet przy wlewaniu.

jesli to tylko korozja to pisalem ze sie nie przejmowac za mocno, bo mozna kilka lat z tym jezdzic :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
generalnie plyn chlodniczy czy plyn hamulcowy nie powienien miec zadnego kontaktu z powietrzem, nawet przy wlewaniu.

 

Generalnie to jakies nowe teorie. Jeden i drugi i moga mieć kontakt z powietrzem i nie ma to wpływu na pracę, trwałośc i jakośc. zmiana barwy na brunatną świadczy o wypłukaniu osadów rdzy, nie wpływa to na nic. Tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ciachoxtx
      Witam , tata orał pole i chcąc wyjechać z bruzdy traktor nagle zablokował tzn. może ruszyć ciut do przodu ciut do tyłu i blokuje takie aby centymetry 10 % obrotu koła skrzynia biegi wchodzą bez zarzutu co może być przyczyną ?
    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj