Polecane posty

TJStorm    0

Witam

Chyba dobry dział mam nadzieje.

Problem jest taki:
Planuje zbudować przyczepę leśną(z dźwigiem hds, rotatorem chwytakiem itp)
Mam Unhz500 wspomniany więc baza hds jest (z niego wywale obydwa ramienia i przerobie składanego do siebie w "zetke" składany czyli pod kolumne obrotu aż. Będzie to na coś ala żuraw Palms 640.

Dylemat jest taki:
Multiplikator z pompą do 80L/min (przy 540obr/wom)
Rozdzielacz 80L/min 6sekcji (2joysticki +2dźwignie) +rozdzielacz 80L/min 2 sekcje (dźwignie do łap podporowych) połączone szeregowo.
Siłowniki:
CJ2F 80/45/630 U40 - 1szt
CJ2F 80/45/500 U40 - 3szt
Jeszcze jeden do wysówu ramienia teleskopowego ale nie mam danych (na oko ze 50/30/1100 U25)
Plus siłowniki obrotu w Unhz500 (chyba 80 srednica tłoka w korpusie)
Rotator i chwytak.

Pytanie teraz.
Jakie powinienem zastosować zamki hydrauliczne na siłownikach wszystkich prócz chwytaka?

Myślalem nad 50L/min lub 100L/min (czy przerost formy nad treścią?)(cena 50L=100zł a 100L=180zł)

Jeszcze mnie korci czy pompa nie za duża i nie dac 67L/min i jeżeli tak to jakie wtedy zamki hydrauliczne?

Czy ktoś jest w stanie mi doradzić pomóc?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Do siłowników dwustronnego działania zastosuj zawór zwrotny sterowany podwójny, czyli zamek hydrauliczny dwustronny. Przepływ zamka nie powinien być mniejszy niż ten, który uzyskuje pompa hydrauliczna. W Twoim przypadku pompa daje 80l/min także proponowałbym zastosowanie zaworu o przepływie 100l/min. Nie ma najmniejszego sensu obciążać układu hydraulicznego, szczególnie pompy. Dodatkowym atutem będzie zapewne zgodność gwintów.

 

Jeśli zastosujesz pompę o przepływie 80l/min możesz zawsze obniżyć obroty ciągnika przez co zmniejszysz zużycie paliwa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dokładnie 3x TAK. :D

Przy 800 obr/min będzie duże prawdopodobieństwo "zaduszenia" ciągnika jeśli ten ma zbyt mało koników. 1200-1500 obr/min to są przeważnie te obroty, przy których silnik osiąga max moment obrotowy, czyli stosunek zużycia paliwa do osiągów silnika jest optymalny.

 

Sam posiadam UNHZ 500 i jeśli nie sprawi Ci to większych problemów to prosiłbym o zdjęcia gotowego HDS przerobionego z UNHZ. Jestem ciekaw, jak to będzie się sprawować.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TJStorm    0

Mam jakies foty


4.jpg

6.jpg

10.jpg

Sprawuje to sie dobrze gdzies byl filmik na yt.
Dzwiga dobrze z tego co mowił kolega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Ładnie to wygląda, ale z UNHZ mało zostało, nawet wieżyczka została przerobiona. :D

Tu widzę faktycznie pompa jakaś większa niż oryginał.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TJStorm    0

Nop bo unhz ma srednio to rozwiazane ramie i mały zasieg. Pompy o ile wiem sa 2 od 750 unhz czyli chyba 2x45l bo tam multiplikator jest od niego wlasnie. U mnie tez zostanie kolumna przerobiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dzięki za zdjęcia. Przy takim dużym zasięgu obrót wieżyczki będzie dość mocno obciążony.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TJStorm    0

Tak wiem i mysle czy dac 6.4m max czy 5.4m max

U mnie klody nie dzwiga ale duzo galeziowki czasem cos ala 2.4m albo 3.6m bo to nie na zarobek jako ZUL tylko dla siebie.

Później znajde ten filmik takze podrzuce tutaj.

Wiem ze ktos z forum ma unhz 500 przerobiony na zrywke i na 4m podnosi 660kg bigbag oczywiscie na innym cisnieniu niz orginalnie (zapewne z 170-180bar)


Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Na pytanie jaką długość wybrać nie odpowiem wprost, bo nie pracowałem takim przerobionym HDS-em, ale z kilkuletnich doświadczeń z UNHZ wiem, że obciążenie jest duże. Im dalej oddalony jest ciężar od osi obrotu tym obciążenie znacząco wzrasta. Jednakże jeśli nie będziesz zbytnio dźwigał ciężarów to każdy metr ramienia przydaje się w pracy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TJStorm    0

O mam filmik
[yt]

[/yt]

Wiem ze to obciążenie wzrasta ale jak mówisz pomaga długi zasięg. Mi potrzeba teleskopu abym z jednego miejsca duzo pozbierał i to max 150kg ale to max i to nie będe dźwigał do pionu tylko przyciągne do siebie (schowam teleskop) i wtedy będe podnosił i łamal ramie.

Teraz kilka pyta do samego unhz 500.
Uszczelniacze obrotu dużo roboty przy wymianie i czy da rade wymienić je bez sciagania kolumny?

Czy duzo roboty i ciezko wyjać wieże i wymienić wszystko co sie da tam łożyska itp

Ile oleju tam wchodzi?

Bo ja głownie do tego unhz 500 kupilem i mało z nim robilem ale lata mi na boki.

Masz moze jakis facebook albo gg? Bo nie chcialbym tutaj spamować xD

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

To najlepszy sposób pracy.

Myślę, że dla średnio wprawnej osoby wymiana uszczelniaczy dla obu stron zajmie max 3 godziny. Tak, da rade wymienić je bez ściągania wieżyczki?
Co do ściągania wieżyczki to wiele powiedzieć nie mogę, bo nie robiłem, ale jeden z kolegów z forum pytając się mnie o to pisał później, że były problemy z wyciągnięciem jej.
Oleju wchodzi 55l.
Jeśli lata na boki to trzeba koniecznie wymienić uszczelniacze 70x80 (po dwa na tłok) po obydwu stronach plus oring 36x2 oraz kulka Ø6.

Większy problem, gdy będzie wyrobiony cylinder.

 

Jeśli chcesz mam instrukcję obsługi do niego i katalog części. Dane do fejsa wyślę na priv.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TJStorm    0

Cześć co do instrukcji i katalogu chętnie bym przygarnął takze smiało podeslij na jakis serwis hostingowy lub mail.

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Wyślij mi swego maila na priv.

Mam w wersji papierowej muszę to wcześniej zeskanować a jest tego trochę. :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TJStorm    0

Witam

 

jako że jest lato zaczynam się w końcu brać za ten unhz ;]

 

uszczelniacze wymienione na obrocie i podporach, nowy olej i ogółem sprawdzenie czy będzie działać bo stał trochę i w średnim stanie kupiony był.

 

Teraz tak chodzić chodzi jak na stara  dojechaną pompę ;]

 

Lata mi jednak jeszcze na bok w prawo chodź nie do końca. Jest taki bezwładny luz jak ręka go ciągnę jakby zamek nie trzymał.

W zamku nie ma kulki żadnej tam jest sprężyna i tyle. Ktoś się spotkał czymś takim ?

 

bo chce kupić nową pompę rozdzielacze zamki i nie wiem czy warto (1000zł pompa, 1400zł rozdzielacz, 300zł drugi rozdzileacz, zamki 80zł 1szt ,kioncówki pare węży)

 

Musze go doprowadzić do stanu użyteczność tak aby sam unhz działał poprawnie

 

Kolejna rzecz: w listwie zębatej w korpusie(zbiorniku oleju) są dziurki za tłokiem na obwodzie i na tej blokadzie tłoczyska od czoła na śrubokręt ? tak ma być ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli wymieniałeś uszczelniacze na obrocie było zwrócić uwagę na sposób ich założenia a mianowicie zakładamy wg rysunku, czyli przeciwnie do siebie a nie w jednym kierunku.

rys. 1. poniżej:

post-81345-0-22967300-1467530621.jpg

 

4 – kulka Ø6

9 – uszczelniacz 70x80

10 –  oring 36x2

Kulka (4) wraz ze śrubą (6) i oringiem (10) pełni ważną funkcję zaworu jednodrogowego (15) wg schematu ideowego rys.9 /str.13/ który Ci wysłałem na maila.

 

 

Przy cylindrach obrotu tak naprawdę nie ma zamków. Na końcach cylindrów, z jednej strony jest amortyzator z odpływem, zaś z drugiej sam amortyzator (rys. 3).

post-81345-0-05401400-1467530979.jpg

 

 

Pod cylindrami z obu stron znajduje się zawór bezpieczeństwa (zawór przepustowy jednokierunkowy). Jeśli więc uszczelniacze (9) założyłeś w odpowiedni sposób oraz wymieniłeś kulkę (4) i oring (10), a także cylinder obrotu nie ma większych rys na wewnętrznej stronie to pozostaje do wymiany sprężyna w zaworze bezpieczeństwa (3).

rys. 2. poniżej:

post-81345-0-03647200-1467530803.jpg

 

 

Zamek hydrauliczny wygląda w ten sposób:

post-81345-0-60235100-1467530927.jpg

 

2 – kulka Ø ½” (0,5 cala)

 

 

Ogólna zasada:

Wszystkie elementy ruchome w zaworach, zamkach, amortyzatorach i rozdzielaczu należy przejrzeć, wyczyścić, wypłukać w czystym ON i przedmuchać. Uszkodzone lub zużyte uszczelniacze i oringi wymienić na nowe. Pompę także należy przejrzeć a w razie konieczności wymienić.

Jeśli masz odpowiedni zasób gotówki możesz dokonać zakupu wspomnianych przez sienie kluczowych elementów ładowacza.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TJStorm    0

To pewnie te zawory jedno drogowe są do d*py kulka też//

Bo zastanawiało mnie po ki grzyb jest ta dziurka s śrubie na listwie.

 

Po co one (kulki i dziurki w listwie wgl są ? 

 

W teorii (mojej) to obrót powinien wyglądać jak siłownik dwustronnego działania szczelny z obu stron a nie jakieś dziurki w śrubach i kulka w środku.

 

To jutro się wezmę za to od nowa olej zlać nie wszystko i grzebać ;]

 

Zamki kupie bo odciążają rozdzielacz a koszt rozdzielacza 1400zł a zamku 80-100zł

 

 

dzięki pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Po co one (kulki i dziurki w listwie wgl są? - pełnią poniekąd funkcję zamka hydraulicznego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TJStorm    0

Witam

 

po dłuższej przerwie działam znowu coś.

Teraz wywaliłem te amortyzatory i rurki metalowe tylko od obrotu (zaślepiając te poniżej cylindra obrotu). Wymieniłem na przewody elastyczne i podłączyłem bezpośrednio pod rozdzielacz. Wymieniłem też te śruby stożkowe z otworem w listwie zębatej na zwykłe bez otworu.

Wszystko zrobiłem w celu sprawdzenia czy w końcu przestaną być luzy na moim obrocie.

 

Dało to efekt 85% bo ciągle jest jakiś luz i nie mówię tu o luzie na chwytaku czy ramieniu wysięgnika tylko luz na obrocie kolumny (moim zdaniem nie jest to luz mechaniczny na listwie zębatej i zębatce tylko jeszcze coś z rozdzielaczem lub ciśnieniem) planuje założyć zamek hydrauliczny i ewentualnie ten tłumik (amortyzator co był w cylindrze obrotu na końcu aby zobaczyć jak kolumna będzie się zachowywać bo teraz trochę to szybko chodzi (przy 800-1000obr silnika) i szarpie jak za mocno rozdzielaczem steruje i  jak puszcze to tak mocno dobija - wina pewnie brak tych amortyzatorów i jakiegoś dławika).

 

Co do tych zamków co są wszędzie stosowane w siłownikach to ile one litrów/minutę mają max.

 

Jeszcze jakby ktoś podał wymiary siłownika łap/podpór w sensie 80/50/500 czy tam 600-640

 

dobra to by było na tyle

 

P.S. Multiplikator taki z pompą biorę:

http://sklep.hylmet.pl/zestaw-wzmocniony-68-l-do-ladowacza-unhz-nujn-pompa-pz30-wom-43wzm-przekladnia-multiplikator-p-276.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomasz531
      Witam, mam do sprzedania cyklop czeski UNHZ 500, stan dobry, używany w malym gospodarstwie. Minusem jest cieknący olej z tłoka jednej podpory, trzeba wymienic uszczelniacze. Posiada łyżke do materiałów sypkich. Cena około 4 tys. Cyklop mało używany gdyż posiadam tura. Lub najchętniej zamienie za przyczepe wywrotke, może byc do remontu bez dokumentow. Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj