Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ziemia rolna w darowiźnie dla nie rolnika?

6 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Piotrakkk

Piotrakkk

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 08 kwiecień 2016 - 10:29

Pierwszy mój temat na forum i nie wiem, czy w prawidłowym dziale forum o to pytam, ale mam nadzieje, że pomożecie :)

Nie jestem rolnikiem, ale mam znajomego rolnika (nie jesteśmy spokrewnieni), który ma ziemie rolną i mógłbym od niego dostać hektar ziemi. Ale jak miałoby to wygląda od strony prawnej? Jako darowizna?

Jeżeli tak, to czy można przekazać innej osobie w darowiźnie ziemie rolną, jeżeli:
- darczyńca i obdarowany nie są spokrewnieni
- obdarowany nie jest rolnikiem?

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
Ziemia rolna w darowiźnie dla nie rolnika? Dzisiaj, 07:56
  •  

#2 Share agromatik

agromatik

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 1343 postów

Napisany 08 kwiecień 2016 - 10:37

Można, tylko podatek będzie zdecydowanie wyższy niż w przypadku kupna.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"

#3 Share Piotrakkk

Piotrakkk

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 08 kwiecień 2016 - 11:33

Kupić raczej już nie da rady po ostatnich zmianach - nie jestem rolnikiem i nie mieszkam w tej samej gminie przynajmniej 5 lat - może się mylę, ale takie są chyba warunki teraz do zakupu ziemi rolnej?

Jeżeli przykładowo ten hektar ziemi rolnej miałby wartość 40 000 zł, to zapłacę od niego "tylko" podatek od darowizny i żadnego innego podatku już nie będzie?

W tym przypadku byłoby to chyba 2.877 zł 90 gr i 20 % od nadwyżki ponad 20.556 zł?

http://www.pit.pl/po...praktyce-12718/

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

• agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
  •  

#4 Share agromatik

agromatik

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 1343 postów

Napisany 08 kwiecień 2016 - 19:07