lukaaasz6

jakie powinny byc zestawy naprawcze do zetora 7245

Polecane posty

lukaaasz6    0

Witam serdecznie

chciałem zapytać czy na forum ktoś jest zorientowany jakie powinny być zestawy w zetorze 7245 rocznik 88 r. wymontowałem stare 4  pierścieniowe z komorę spalania zmierzyłem suwmiarką - 48 mm, tłoki oczywiście w rozmiarze 102, w sklepie z częściami panowie stwierdzili ze powinienem mieć tym typie zetora tłoki na 3 pierścienie i komorą spalania 56 mm a te które miałem wcześniej to ktoś włożył całkowicie od innego typu, byli zdziwieni jak on chodził na takich tłokach a tak naprawdę a nic nie było niepokojącego z jego praca ładnie pracował odkąd go nabyłem tj jakieś 8 lat. wydaje mi się ze tłoki z komorą 56 mm powinny być montowane w 7745, jeśli chodzi o inne sklepy które obdzwoniłem to każdy ma inne zdanie, więc moje pytanie brzmi jakie macie tłoki w swoich zetorach 7211/45

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Jeżeli na tych co miałeś chodził normalnie bez jakichś dziwnych objawów to załóż mu takie same tylko z porządnej firmy i powinno być wszystko w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaaasz6    0

Kolego Grabcio jeśli nie uzyskam informacji jakie były fabrycznie montowane to pewnie takie same założę, apropo w jednym ze sklepów internetowych otrzymałem informacje że tłoki 4 pierścieniowe z komorą spalania 48 mm były montowane do starszych zetorów 7011/45

 

marcinnowicki87 z tego co mi wiadomo to w zetorach 7211/7245 oraz 7711/45 były montowane tłoki 3 pierścieniowe chyba od roku 88 albo 89 mimo że te zetory nie mają turbo

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

7245 ma tłoki z komora spalania o średnicy 54,1 mm i 5-cioma lub trzema pierścieniami. To już nie ma znaczenia.

Z tego okresu tylko 77xx mają tłoki z komora większą o średnicy 55,7 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
Napisano (edytowany)

seweryn 20 jak nie wiesz to wprowadzaj w błąd !!! W serii 52XX i 72XX montowano cztero i trzy pierścieniowe tłoki  (żadne 5-cio ) . Oba mogą być zamontowane bez żadnych skutków ubocznych . W katalogu części jest podany poprostu numer silnika od którego wprowadzono 3-ki i tak już zostało . Turbo nie ma  tu nic do rzeczy !!!

Podsumowując: jak nawet Kolego miałeś zamontowane 4-ki to możesz wstawić 3-ki tylko aby jednakowe w całym silniku

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A tak cztero i trzy rowkowe. Mój błąd. Ilość pierścieni w każdym razie nie ma znaczenie jak wspomniałeś. Tylko i wyłącznie komora sprężania która jest inna w modelu jaki wymieniłem wyżej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

Pytaie z innej beczki? Kapie mi tam woda/ na co sie powinienem szykować?

 

1f02632375fb8.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na zdjęcie głowicy i wymianę uszczelki lub broku i uszczelki . B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

Jakby uszczelka poszla to by tak wysoko kapało? I czemu mogło wysadzic brok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Nie wysadziło , się utlenił lub rozszczelnił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tam zaraz zgnił B) , stracił swoje właściwości i tyle . Ciepło , zimno i tak w koło i mógł delikatnie się zużyć . Tym bardziej że kolega napisał o wodzie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

Był płyn ale mi kapie gdzies z kranika w chłodnicy? Kiedys jak wyjmowałem chłodnice to zdejmwoałem maske, teraz mi sie tego nie chce robic, mozna ją jakos wyjac bez zdejmwoania maski?

Czyli jak brok to raczej nic powaznego :D Bałem sie ze cos bardziej kosztownego  :)

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do zdjęcia głowicy maska może zostać. bardzo fajnie się to robi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

Ogólnie mogłbym to sam zrobić ale nie umiem zaworów potem ustawic :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

Jak sie okaze ze brok to wystarczy wymienic brok i zlozyc ustawic zawory i heja? Czy nowa uszczelke trzeba bedzie zakladac? I czy to jest brok z 3 czy 4 głowicy?

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdjąć głowicę, założyć nowego broka, nową uszczelkę, podkręcać, ustawić zawory. W poważnym uproszczeniu.

Ciężko powiedzieć głowica ma broki po obu stronach. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie jest to tak hop siup , bo przy okazji trzeba odkręcić wtryski , przewody paliwowe , kolektor (dobrze by było nie urwać śruby). Nie tylko uszczelkę , ale i podkładki pod przewody paliwowe powymieniaj . Nie ma roboty w polu to można się bawić w mechanika B) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Tam nie ma podkladek pod przewodami :D

 

 

 Fakt waliłem z pamięci , podkładki miałem pod wtryskiwaczami , a i poprawiałem przy pompce i stąd za dużo mi się narobiło :P .  Ale zaraz - podkładki są przy przewodach od nadmiaru - te zmieniałem razem z tymi śrubkami . Czyli są podkładki B) . Na co dzień nie mechanikuję , a broki wymieniałem z pół roku temu , więc jakaś mała gafa zdarzyć się może B) .

Pod  nadmiarowymi  przewodami  są  :P


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj