Skocz do zawartości

Zdjęcie

same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko


3 odpowiedzi na ten temat

#1 Share maripaw68

maripaw68

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 04 kwiecień 2016 - 19:27

same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko

Witam! po 4 latach bezawaryjnego użytkowania stało się - kontrolka ciśnienia oleju się zapaliła - 200 metrów jazdy do domu i koniec.chyba zatarty. czy to możliwe w 2 tygodnie po wymianie oleju i filtrów? Proszę o namiar na jakiś dobry warsztat

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko Dzisiaj, 19:56
  •  

#2 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 04 kwiecień 2016 - 21:00

same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko

Mało prawdopodobne, aby po prawidłowej wymianie odpowiedniego oleju (klasa jakości i lepkości) oraz filtrów nastąpiło zatarcie silnika w tak krótkim czasie - albo zbagatelizowałeś wcześniejsze oznaki zużywającego się silnika (paląca się kontrolka niskiego ciśnienia przy niskich obrotach silnika) lub problemy z czujnikiem ciśnienia lub kontrolką (kontrolka nie zaświecała się pomimo zbyt niskiego ciśnienia); albo zbyt późno wymieniłeś olej, który stracił właściwości smarne lub filtr oleju został całkowicie zanieczyszczony i otworzył się zawór bezpieczeństwa dodatkowo zanieczyszczając (zatykając) kanaliki olejowe; albo obecny olej nie spełnia norm silnika lub posiada zbyt niskie właściwości smarne, lub jest to marna podróbka oleju z etykiety. Mogą byt także inne powody, o których nie wspominasz.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko Dzisiaj, 19:56
  •  

#3 Share maripaw68

maripaw68

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 28 kwiecień 2016 - 19:05

same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko

Silnik zrobiony. Złapał na 2 panewkach korbowodowych. Powodem zatarcia - prawdopodobnie przytkana chłodnica oleju. Zobaczymy jak złożymy wszystko do kupy i ruszymy do roboty

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko Dzisiaj, 19:56
  •  

#4 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 29 kwiecień 2016 - 08:02

same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko

Możliwe, ale mało prawdopodobne, gdyż układ powinien posiadać zawór otwierający się przy zbyt wysokim ciśnieniu w chłodnicy i pozwalający na obieg oleju z pominięciem chłodnicy oleju (nawet przy całkowitym jej zatkaniu). W przeciwnym wypadku chłodnica uległaby zniszczeniu poprzez rozszczelnienie i nastąpiłby wyciek oleju.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy