tytus

New Holland T6050 - załączanie napędu na przednie koła

Polecane posty

tytus    0

Czym tak naprawdę różni się tryb automatyczny od ręcznego przy napędzie na przód? Myślałem, że tryb ręczny to po prostu stałe zblokowanie mechanizmu różnicowego. Ostatnio jednak w grząskim polu coś zawiodło - raz przód ciągnął, za chwilę nie... . Instrukcja nie wyjaśnia dokładnie co ma być w trybie ręcznym.

 

Druga sprawa: czy załączenie tylnego napędu w tryb Auto powoduje załączenie również przedniego napędu? Cytuję instrukcję - fragment z opisu załączania tylnego napędu:

"Aby włączyć zarówno przednią, jak i tylną blokadę
mechanizmu różnicowego w trybie
automatycznym, należy nacisnąć górną część
przełącznika"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1992    145

aby blokada mechanizmu  przedniego mostu zadziałała najpierw raczej trzeba mieć załączony przedni napęd


Sprzęt rolniczy Zetor 7211 -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson 186 Anna Z-644
Hesston 5540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamciow    125

Wydaje mi się że kolega myli napęd przedniej osi z blokadą mechanizmu różnicowego


Wiem że popełniam błędy ale dopiero się uczę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misza9128    18

Automat od napedu przedniego jest od tego ze jak skrecisz koła to naped wyłącza sie, a jak wyprostujesz to z powrotem załącza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

@misza9128, masz rację, poza tym jeszcze wyłącza się po przekroczeniu określonych prędkości - tak jest opisane w instrukcji

 

Czyli włączenie napędu w tryb ręczny (nie automatyczny), powinno powodować to, że przednie koła powinny ciągnąć cały czas? w instrukcji jest na ten temat bardzo skąpo:

 

"Działanie w trybie ręcznym

 
Naciśnięcie dolnej części przełącznika włącza napęd na koła przednie. Włączenie napędu na cztery koła sygnalizuje lampka ostrzegawcza  w przełączniku i na pulpicie przyrządów. Aby wyłączyć napęd na cztery koła, należy ustawić przełącznik z powrotem w pozycji wyłączonej (środkowej)". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    136

Jest tak jak poprzednicy pisali jak dasz w tryb auto to przedni naped rozlacza się gdzieś około 25km/h i przy skreconych kołach a tryb ręczny działa non-stop.
To samo tyczy się blokady dasz na auto to sama rozlacza się np na nawrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

ok, dzięki za wskazówki, sprawdzę to pewnie na dniach, bo w polu ciągle mokro 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

Sprawdziłem wczoraj. Racja, tryb ręczny działa - koła mielą też przy skręcie. Moje wątpliwości wzięły się stąd, że po jego załączeniu gdy grzązłem, napęd nie działał. Okazuje się że wszystko jest ok, tylko tryb ręczny nie zaskakuje od razu tak jak automatyczny, potrzeba ruszyć, przejechać kilka-kilkanaście metrów.

 

Normalnie oczywiście pracuję na auto, ale teraz podczas siewu miałem kilka przejazdów przez grząski dołek. Kiedy ciągnik ściągało na bok i skręcałem kołami żeby zrobić korektę - w auto napęd na przód się rozłączał i du.... . W trybie ręcznym jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez driver24
      Wystąpił w moim t6 błąd 12806. Wiem, że to błąd coś związany z pneumatyka, hamulcami przyczep, ale może ktoś spotkał się i wie coś więcej co jest przyczyną?
    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
    • Przez Dastan
      Jaki balast na przedni TUZ można zawiesić w tych NH?  Ciągniki nie mają ramy więc raczej nie ma co przesadzać?
    • Przez Pjotrr
      Witam, parę dni temu chciałem odpalić ciągnik ale był za słaby akumulator, naładowałem i podłączyłem drugi jednak nie zapalił, okazało się że rozrusznik był zepsuty. Wymieniłem rozrusznik ciągnik odpalił ale wyskoczył szereg błędów, po jednym błędzie ze skrzyni, silnika, tylnego podnośnika, układu chłodzenia i blokady tylnego mostu (skręt kół do automatycznego załączania). Moim zdaniem ciągnik utracił pamięć i trzeba to jakoś zaktualizować. Kalibrację skrzyni biegów zrobiłem i błąd związany ze skrzynią znikł. Ktoś może byłby w stanie coś podpowiedzieć, albo ewentualnie jak zrobić kalibrację tylnego mostu? Kalibrację tylnego podnośnika zrobię bo jest w instrukcji obsługi 
      Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc będę bardzo wdzięczny za pomoc 😀
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj