Polecane posty

Zenek714    0

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i założyłem wątek w tym dziale bo chyba nie ma bardziej odpowiedniego dla mnie z moim problemem.

Nazywam się Kamil mam 28 lat i jestem anonimowym rolnikiem :D

Teraz to już na poważnie. Mam 28 lat i ukończyłem akademie rolniczą we Wrocławiu kierunek technika rolnicza i leśna . Po studiach nie miałem chęci być rolnikiem. Rodzice mają gospodarstwo około 40ha +- 10 ha dzierżawy i krowy mleczne 26-30 sztuk. Jak każdy wie, że przy krowach jest bardzo dużo roboty ale jest też i kasa ( jeszcze bo znieśli limity i powoli robi się gorzej). Zawsze starałem się pomagać przy żniwach i czasami przy uprawach w polu na wiosnę i jesień bo uwielbiam jeździć ciągnikiem ładowarką itp.  A zapomniałem jestem z okolic Zamościa wiec musiałem brać wolne w pracy aby pojechać do domu ponad 500km. 

 

 

Teraz sprawa wygląda tak: zdecydowałem się, że wracam na gospodarstwo i będę prawdziwym rolnikiem. Moim celem jest ukierunkowanie gospodarstwa na produkcje roślinna: pszenica, buraki cukrowe i jeśli będzie większa ilość pola to trochę rzepaku i kukurydzy pewnie na mokro. Przez 2-3 lata będą jeszcze krowy tz tak długo jak rodzice będą mieli chęci i siłę na to bo już myślą nad zakończeniem ale mieli mi kupić mieszkanie w tym roku we Wrocławiu więc krówki jeszcze są. Jeszcze rodzicom nic nie powiedziałem,  że mam zmianę światopoglądu, zrobię to za tydzień (szczególnie tata będzie zadowolony bo przez całe życie budował gospodarstwo i teraz nie zostanie to zmarnowane)

Wracając do tematu będę uprawiać ziemie ale nie wiem jak rozwijać gospodarstwo tz w jakim kierunku i w jakim tempie. Obecnie nie jesteśmy zadłużeni wiec jest to wielki +.

Posiadamy wszystkie podstawowe maszyny takie jak:

-zetor 7211 głównie opryskiwacz 600l

-mtz pronar 1025A obecnie na sprzedaż 

-zetor 16145 główny konik pociągowy pług, agregat, głębosz, rozrzutnik, również obecnie na sprzedaż

-McCormic mx80  z turem: siewnik, rozsiewacz nawozów