Junkers

Belarus 952.4 zmiana rozruchu na 12V

Polecane posty

Laszek    1

Też tak wydawało mnie się że po co Ci takie duże ako. W kombajnie (114CS) silnik 220 km i 11 litrów pojemności a instalacja na 12V a ako 145Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Tylko kombajn nie jest przystosowany do zapalania zimą. Latem i jesienią wystarczy te 145Ah


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laszek    1

Jak jesienią jest już koło 0 to już też ma co kręcić ale i tak daje rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader888    0

Witam mam taki sam problem jak Junkers w belarusie 82 nie ładuje jednego aku prawego. Chcę przerobić na 12V i moje pytanie co trzeba ominąć, wyrzucić aby wszystko działało poprawnie ? Mam zamiar kupić czeski rozrusznik planetarny 12V 3,2 KW 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgal    3

Witam. Podpinam się pod temat. Tyle, że u mnie już jest coś przerobione. MTZ z Niemiec przywieziony już dawno i  już  miał tylko 1 aku 12 V i rozrusznik 12V. Ale pozostał ten przełącznik z tyłu między  aku (a właściwie teraz koło 1 aku).

I chcę teraz wywalić ten przełącznik bo szwankuje "tyka" i trzeba zewrzeć kluczem i przekręcić stacyjkę żeby zaskoczył - wypalił się chyba taki styk w środku - już kolejny raz z resztą i dlatego chce się tego ustrojstwa pozbyć.

No i teraz pytanie jak połączyć te "chude"  przewody   jest ich aż 5. Jeden z + aku myślę że do całkowitego wywalenia, drugi z  -  (minusa) od włącznika masy też wg mnie do wyrzucenia i pozostają 3 które przychodzą "od przodu" ciągnika  - co z nimi? zakładam że jeden "przychodzi" od stacyjki  a drugi "wychodzi" do  rozrusznika - oba są po "jednej stronie"  przełącznika podłączone - każdy do osobnego zacisku (właśnie ich złączenie kluczem  umożliwia zapalenie ciągnika). I  jeszcze pozostaje trzeci przewód,  który jest podłączony  "po drugiej" stronie tam gdzie też przychodzi masa  - oczywiście każdy z nich jest też podłączony pod inny zacisk na przełączniku. No i na tym moja wiedza się kończy.

Pomysł mam taki, że te dwa co je złączam żeby teraz odpalić połączyć razem - żeby szedł  impuls ze stacyjki do rozrusznika  a ten trzeci .... może do + aku bo musi być   prąd do stacyjki żeby był impuls na rozrusznik???  Ale to tylko mój pomysł bo nie wiem skąd "przychodzą" te przewody - zadaje się ze jeden idzie od alternatora  więc nie wiem czy możne być do aku podłączony 😞

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj