Skocz do zawartości

Zdjęcie

Luz koła napędzającego pompę podnośnika


2 odpowiedzi na ten temat

#1 Share YanYsz

YanYsz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 22 marzec 2016 - 11:31

Luz koła napędzającego pompę podnośnika

Hej, 

 

Mam taki problem podczas remontu podnośnika... 

Tryb pośredni napędzający pompę podnośnika ma duży luz na wałku w skrzyni biegów, kołacze się na boki tak że piłuje o obudowę pompy, no i zazębianie też nie jest pełne wtedy. Czy jest jakiś patent żeby ten luz skasować bez rozbierania mostu lub skrzyni???

Jest tam pierścień oporowy i zabezpieczenie, myślałem nad druciarstwem jakimiś żeby tam drut jakiś podwinąć pod ten pierścień zabezpieczający. Podziała to trochę czy zetrze się zaraz?? Czy może istnieją jakieś elastyczne przecinane pierścienie dystansowe które można założyć na wałek bez jego demontażu??



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz koła napędzającego pompę podnośnika Dzisiaj, 23:25
  •  

#2 Share wojtal24

wojtal24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1711 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 22 marzec 2016 - 15:55

Luz koła napędzającego pompę podnośnika to wymień tryb i wałek jak ma luzy
ZETOR TEAM

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz koła napędzającego pompę podnośnika Dzisiaj, 23:25
  •  

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luz koła napędzającego pompę podnośnika Dzisiaj, 23:25
  •  

#3 Share YanYsz

YanYsz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 29 marzec 2016 - 09:19

Luz koła napędzającego pompę podnośnika

no średnio mi się chciało przy okazji robienia podnośnika rozbierać skrzynię lub zwalać zwolnice i wyciągać mechanizm różnicowy... wpasowałem pierścień z drutu twardego pomiędzy koło i dystans, złożyłem i wydaje się być ok.

Gorzej że pomimo regeneracji rozdzielacza i wymiany pompy, tłoka i pierścieni nadal podnośnik nie utrzymuje pozycji transportowej, tzn. opuszcza - i to dość szybko.

Podejrzewam cylinder, ma minimalne ślady zużycia ale nowy tłok przesuwa się w nim ciasno, pierścienie składają się ładnie, zmontowane poprawnie, olej nowy.

Nie chce mi się wierzyć że zimny olej przez tak małe nieszczelności się przedostaje... Czy jest jakaś opcja że pierścienie po jakimś czasie dopasują się do używanej gładzi cylindra i będzie szczelniej??

Dziś przetestowane w polu, jak ciepły olej to opuszcza dosyć szybko (~5 minut i maszyna na ziemi) i po zgaszeniu silnika w trakcie opadania co kilka sekund słychać charakterystyczny dzwięk, (jakby pęknięcie, skrzypnięcie). Podnosi super, nawet po nagrzaniu oleju na wolnych obrotach chwila i agregat na samej górze.

Czy to cylinder??


Edytowany przez YanYsz, 30 marzec 2016 - 18:01.


Podobne tematy koło napędzające pompe luz