ravcio

Jak zdemontować siłownik wspomagania Ceres 85x

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ravcio    0

Witam,

Nie dawno zakupiłem Ceresa 85x z 1994r i usuwam w nim usterki. Likwidując wycieki zauważyłem, ze cieknie z siłownika wspomagania. Z tego co widać przepuszczają uszczelniacze. Pytanie jest jak wymontować siłownik aby wymienić uszczelniacze bo chyba bez demontażu się nie da? Jak na razie odkręciłem końcówki drążków i 3 śruby z dekla po lewej stronie ale siłownik nie drgnie w żadną stronę. Będę wdzięczny za pomoc.

Dodatkowo czy łożyska zwrotnic są smarowane? Ewentualnie jak? Żadnych smarowniczek tam nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

z tego co widzę w katalogu siłownik jest przykręcony na 4 śruby, łożyska zwrotnic możesz posmarować po zdjęciu dekielka, jeśli chcesz to przewierć dekielki i wstaw smarowniczki, szczególnie przydatne w ciągniku z ładowaczem czy przednim TUZem, gdzie oś jest bardziej obciążona

FD001909_______UN20MAY98.gif


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ravcio    0

Dzięki za podpowiedź. Dobre rysunki. U mnie siłownik wygląda trochę inaczej znalazłem tylko 3 śruby i na mój gust to są one przykręcone bezpośrednio do obudowy mostu. Nie miałem jednak czasu bardziej się przyjrzeć. Przy okazji zrobię zdjęcia.

Dekielki zwrotnic są przykręcane na 3 śruby i są w nich otwory zaślepione jakby korkiem gwint na oko 10mm ale zwykły tak że smarowniczka nie pasuje. Rozpracuje jakoś smarowanie bo mam  tura więc nie zaszkodzi dać trochę poślizgu. Przy okazji jakie tam jest łożysko stożkowe bo ślizgowe to by chyba długo nie wytrzymało bez smarowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ravcio    0

Dla szukających odpowiedzi: siłownik wyjąłem, nie było większych problemów.

Opis działania:

- zdemontować końcówki drążków,

- odkręcić przewody hydrauliczne, trzeba też wykręcić kolanka bo prawe nie przejdzie przez obudowę a lewe czepia o półramę, przewód łatwiej odkręcić po obróceniu kolanka, można podnosić i opuszczać koniec osi aby złapać więcej miejsca do działania,

- przy użyciu rozpieraka hydraulicznego (może być dobry lewarek hydrauliczny) zaprzeć jeden koniec o zwrotnicę a drugi przy użyciu kawałka rurki oprzeć o obudowę tłoka i wypychać, wypchnąłem bez większych oporów w lewą stronę.

 

Inna kwestia po rozebraniu dopatrzyłem się wycieku z uszczelniacza półosi. Po zdemontowaniu zobaczyłem, że w osi gdzie wchodzi dolny sworzeń zwrotnicy jest niemal dziura na wylot a otwór jest rozbity. (Zapytacie jak przegapiłem? - smar i brak luzów, ktoś niedawno wymienił łożysko wraz z sworzniem, było na tyle sztywne, że nic nie było luzu). Sprawa jest taka: dolny otwór jest mocno rozbity jajowaty i jest dziura na wylot osi dodatkowo koniec osi jest starty o połowę. W załączeniu zdjęcia uszkodzenia.

Pytanie:

Jakieś pomysły co z tym zrobić? jak naprawić?

post-115917-0-14965600-1458687382_thumb.jpg

post-115917-0-58552900-1458687387_thumb.jpg

Edytowano przez ravcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj