Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share PolRol112

PolRol112

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 18 marzec 2016 - 21:51

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Witam a więc tak chciał bym usłyszeć od was opinie ciągnika Deutz-Fahr Dx 4.50 (2wd, 1989rok) 80km z turbo. Chodzi mi głównie jak to jest z turbiną w tych ciągnikach bo większość Deutz jest bez czy te z się bardziej psują, więcej palą i są droższe części ? Bardzo będę wdzięczny za pomoc ponieważ nie znam się na silnikach Deutz a zwłaszcza z turbo. Dzięki i pozdro ;)



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50) Dzisiaj, 10:00
  •  

#2 Share agrorobert

agrorobert

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 marzec 2016 - 22:43

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50) ja mam deutza dx4.30 i on jest bez turbiny a 4.50 jest z turbo dzięki czemu ma parę km więcej
spalanie będzie odrobinę większe bo moc większą, bez wiadomo że dłużej pochodzi a różnica w częściach jest praktycznie żadna nie licząc regeneracji turbiny

#3 Share PolRol112

PolRol112

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 18 marzec 2016 - 22:46

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

ja mam deutza dx4.30 i on jest bez turbiny a 4.50 jest z turbo dzięki czemu ma parę km więcej
spalanie będzie odrobinę większe bo moc większą, bez wiadomo że dłużej pochodzi a różnica w częściach jest praktycznie żadna nie licząc regeneracji turbiny

Ogólnie polecasz ten model ? I jakie masz spalanie ?



#4 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 391 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 18 marzec 2016 - 22:58

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Wszystkie starsze silniki Deutza chłodzone powietrzem to bardzo ekonomiczne i trwałe silniki. Generalnie chyba ciężko o przypadek, żeby taki silnik potrzebował remontu szybciej niż po 20 tyś. motogodzinach. Oczywiście nie ma się co podniecać stanem licznika bo jeśli nie był wymieniony a raczej nie bo też wytrzymują długo to kręci już drugi lub trzeci raz...więc jak masz powiedzmy 6 tyś, na liczniku to znaczy, że jest 16 lub 26 tyś... :D

Żywotność tych silników z turbo i bez jest taka sama. Turbo samo w sobie jak wiadomo potrzebuje trochę kultury technicznej od właściciela czy operatora...to znaczy odpalasz na małym gazie i dajesz w zależności o temperatury trochę czasu by turbina się nagrzała i dostałe pełne smarowanie. Przed zgaszeniem to samo. schodzisz na wolne obroty i dajesz jej trochę ostygnąć i zwolnić obroty. Z tych powodów ciągniki z turbo najlepiej się nadają do pracy pod dużym obciążeniem "od skowronka do żaby" a nie drobnych prac podwórzowych gdzie często się odpala i gasi. Jeśli jednak i do takich prac to lepiej niech chodzi parę minut na wolnych obrotach bo pali tyle co nic a turbina nie jest męczona przerwami w smarowaniu i szokiem termicznym.

Jeśli jednak padnie Ci turbo to nie tragedia bo jest sporo warsztatów, gdzie robią remonty turbin i jak popytasz to znajdziesz ten dobry.

Przy silnikach z turbo ważny jest też olej więc żaden Superol tylko Turdus lub coś lepszego no i wymiany częściej niż w silniku bez turbo. Kiedyś zalecano wymiany co 250 godzin bez turbo i 200 z turbo. Osobiście uważam to za jedyny słuszny sposób na długowieczność silnika. Jeśli którymś ciągnikiem nie wyrabiam tylu godzin w roku to i tak wymieniam olej bo koszt oleju i filtra to grosze w porównaniu z kosztami remontu i stratami z powodu przestoju sprzętu.



#5 Share PolRol112

PolRol112

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów

Napisany 18 marzec 2016 - 23:17

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Wielkie dzięki za pomoc trochę mi pomogliście i mnie oświeciło chyba pomyślę na Deutz bo widać że dobre ciągnik i najważniejsze spalanie nie jest takie duże. Jeszcze raz dzięki jeśli ktoś coś wie lub chce się wypowiedzieć na ten temat to proszę bo każda opinia się przyda :)



#6 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 391 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 18 marzec 2016 - 23:52

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz to bierz a "będzie pan zadowolony" :D  a tak serio to bardzo porządne ciągniki. Wersja bez napędu przeważnie mniej zajechana bo nie służył do ciężkich prac. Do tego dużo tańsza przy zakupie bo za napęd minimum 10 tyś. musisz dorzucić no i tańsza w eksploatacji bo nawet mała awaria napędu kosztuje słono a oś bez napędu praktycznie bezobsługowa a jak już to jakieś tulejki i łożyska a to cenowo do przełknięcia i dalej hulasz latami.

Co do spalania w silnikach Deutza (chłodzonych powietrzem) to taki przykład z mojego podwórka MF 135, 3 cylindry, 2.500 cm.3 i 45 KM średnio w zeszłym roku 2,2 L/Mtg. Deutz 6006, 4 cylindry, 3.770 cm.3 i 62 KM 2,1 L/Mtg. Dodam,że oba ciągniki z racji wieku i mocy do prac pomocniczych z tym, że Deutz z "turem" ciąga też lawetę z sianem (18 bel) po sporych górkach więc bardziej dostaje po garach i mimo tego i tego,że ma moc większą niż oszczędny 3 cylindrowy Perkins to i tak pali minimalnie mniej...



#7 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 25 marzec 2016 - 22:54

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50) Części do silnika doładowanego znacznie droższe. Trwałość natomiast ta sam. Producent podaje 13tyś h a nie 20. Olej ten sam interwał wymiany również i nie jest to 250/200h patrz instrukcja. Jednostkowe żużycie paliwa silnika doładowanego jest mniejsze.

#8 Share extrabyk

extrabyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 391 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 25 marzec 2016 - 23:35

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Części do silnika doładowanego znacznie droższe. Trwałość natomiast ta sam. Producent podaje 13tyś h a nie 20. Olej ten sam interwał wymiany również i nie jest to 250/200h patrz instrukcja. Jednostkowe żużycie paliwa silnika doładowanego jest mniejsze.

Jeśli masz instrukcję do DX 4.50 to może się podziel informacją jaki interwał wymiany oleju ?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50) Dzisiaj, 10:00
  •  

#9 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 26 marzec 2016 - 07:53

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50) Mam instrukcję do silnika i tabelę wymian. Na każdej maszynie jest naklejka serwisową, która podaje ogólne interwały serwisowe. W instrukcji silnika masz więcej szczegółów. W dodatku roszerzonym masz opisane wszystkie przypadki wymiany oleju.

#10 Share kamil1306

kamil1306

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 26 marzec 2016 - 21:17

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Ja z tatą i bratem kupiliśmy dx 3.70 bez turbo, 2wd. Silnik super, pługi 3 ciągnie bez problemu, spalenie bardzo dobre, silnik naprawdę trwały i nic się nie grzeje. Części są dostępne od reki lub po zamówieniu w sklepie kurier przywozi je w przeciągu dwóch dni. Jeśli stan egzemplarza jest dobry to bierz tego deutza. Będziesz zadowolony. 


Edytowany przez kamil1306, 27 marzec 2016 - 12:42.


#11 Share Kojak

Kojak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanizacja rolnictwa, nowinki technologiczne

Napisany 27 lipiec 2016 - 08:10

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Mam instrukcję do silnika i tabelę wymian. Na każdej maszynie jest naklejka serwisową, która podaje ogólne interwały serwisowe. W instrukcji silnika masz więcej szczegółów. W dodatku roszerzonym masz opisane wszystkie przypadki wymiany oleju.

 No to nas oświeciłeś. Ogólnie piszesz ciekawe rzeczy, ale bez podania szczegółów i źródła są tyle warte co papier toaletowy, a nawet mniej. Po co w ogóle się odzywasz jak nie masz nic do powiedzenia?



#12 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 27 lipiec 2016 - 08:40

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

No to nas oświeciłeś. Ogólnie piszesz ciekawe rzeczy, ale bez podania szczegółów i źródła są tyle warte co papier toaletowy, a nawet mniej. Po co w ogóle się odzywasz jak nie masz nic do powiedzenia?

W sumie to doskonałe się opisałaś " jak nie masz nic do powiedzenia?"
A co do oświecenia to jak widać na wszystkich nie działa. Ach gdzie ta praca u podstaw opisana przez Bolesława Prusa w "lalce" przeczytaj raz jeszcze mój post, LALKA ci też nie zaszkodzi, nawet wiele razy. Może zrozumiesz jak nie to napisz postaram się zejść tak nisko do twojego poziomu jak tylko się da i opisać to innymi słowami. Bo źródła podałem, czytaj....

#13 Share Kojak

Kojak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanizacja rolnictwa, nowinki technologiczne

Napisany 09 wrzesień 2016 - 22:06

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

W sumie to doskonałe się opisałaś " jak nie masz nic do powiedzenia?"
A co do oświecenia to jak widać na wszystkich nie działa. Ach gdzie ta praca u podstaw opisana przez Bolesława Prusa w "lalce" przeczytaj raz jeszcze mój post, LALKA ci też nie zaszkodzi, nawet wiele razy. Może zrozumiesz jak nie to napisz postaram się zejść tak nisko do twojego poziomu jak tylko się da i opisać to innymi słowami. Bo źródła podałem, czytaj....

Nie obrażaj mojej inteligencji. Lalkę czytałem i nie musisz mnie pouczać. Jakie źródło podałeś? Może jestem ślepy, ale żadnego odnośnika do instrukcji nie widzę i nic konkretnego nie napisałeś. To co piszesz to same gówno warte ogólniki nic nie wnoszące do tematu, bo kto z nas ma instrukcję do ciągnika? Tylko ktoś kto kupował nowego z salonu, czyli praktycznie nikt.. Jak chcesz mnie obrażać to w cztery oczy możemy sobie wyjaśnić sporne kwestie.



#14 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 11 wrzesień 2016 - 14:18

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50) Widzisz nie czytasz co więcej nie rozumiesz co czytasz. Więc sam dałeś pokaż swojej inteligencji. Powtórzę instrukcja obsługi silnika to nie instrukcja obsługi ciągnika. Bez żadnego problemu dostaniesz instrukcję obsługi silnika u przedstawiciela Deutza za darmo w formie elektronicznej i odpłatnie w papierowej. Instrukcję do ciągnika też dostaniesz. Więc ci co rozumieją przekaz czytany niech piszą do BTH Fast a dostaną. Można też napisać PW do mnie z emailem zwrotnym i wyślę instrukcję PL co więcej na stronie domowej Deutza instrukcję ale nie w Pl tylko w EN i DE też są dostępne.
Więc jak widzisz znowu się po pisałeś jak inteligentny inaczej. Więc zrozumienia Lalki raczej nie widzę innych rzeczy też.

#15 Share Kojak

Kojak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanizacja rolnictwa, nowinki technologiczne

Napisany 13 wrzesień 2016 - 20:44

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50)

Widzisz nie czytasz co więcej nie rozumiesz co czytasz. Więc sam dałeś pokaż swojej inteligencji. Powtórzę instrukcja obsługi silnika to nie instrukcja obsługi ciągnika. Bez żadnego problemu dostaniesz instrukcję obsługi silnika u przedstawiciela Deutza za darmo w formie elektronicznej i odpłatnie w papierowej. Instrukcję do ciągnika też dostaniesz. Więc ci co rozumieją przekaz czytany niech piszą do BTH Fast a dostaną. Można też napisać PW do mnie z emailem zwrotnym i wyślę instrukcję PL co więcej na stronie domowej Deutza instrukcję ale nie w Pl tylko w EN i DE też są dostępne.
Więc jak widzisz znowu się po pisałeś jak inteligentny inaczej. Więc zrozumienia Lalki raczej nie widzę innych rzeczy też.

 

Gdybyś taki był inteligentny to byś ludzi na każdym kroku nie obrażał. Następnym razem pisz konkrety, albo idź na spacer zamiast siedzieć przed komputerem. Trochę mózg dotlenisz.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50) Dzisiaj, 10:00
  •  

#16 Share Laval

Laval

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów

Napisany 14 wrzesień 2016 - 17:59

Silniki Deutz z Turbo (Deutz-Fahr Dx 4.50) Widzisz wszystko opisałem 26 marca. Tylko ty tego nie zrozumiałeś i masz o to pretensje. Wszystko podałem prawie na tacy.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy silniki deutz