GranoDorato

Wyłącznik ciśnieniowy deszczowni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
GranoDorato    21

Witam,

 

Planuję zmodernizować deszczownię Palava 75 , tzn zamienić napęd zwijania z tłokowego na turbinę i zamontować ciśnieniowy zawór odcinający przy pompie.  Wodę czerpię ze stawu, pompa jest umieszczona w podporze pomostu. Z pompy poprowadzona jest rura stalowa pod konstrukcją pomostu i zakończona mufą do łączenia węży. Myślałem, żeby na rurze  zamontować wyłącznik prądu zasilającego pompę reagujący na wzrost ciśnienia (deszczownia ma zawór zamykający uruchamiany przez wózek po zwinięciu całego węża). Czy ktoś z Was stosuje coś takiego  ?  Czy macie pomysły jaki zawór/wyłącznik  zastosować ? .  Pompa daje ciśnienie około 6atm na deszczowni, więc wyłącznik musiałby mieć mniej więcej taki zakres pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GranoDorato    21

nie znam się za bardzo na deszczowniach, jakim ona jest prądem zasilana??? 230V, 400V???

jeśli tak to można zastosować taki wyłącznik http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-cisnieniowy-hydroforu-230v-i6026752875.html lub http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-cisnieniowy-hydroforu-400v-pt5-i6050942084.html

 

Pompa ma zasilanie 400V , to jest głębinówka , mocy nie pamiętam.

 

Taki wyłącznik musiałby zadziałać "jednorazowo", tzn  podczas deszczowania prąd płynie, pompa działa. Po zakończeniu zwijania ciśnienie rośnie , wtedy wyłącznik odcina zasilanie i kiedy ciśnienie znowu opada prąd nie jest na nowo załączany.  Nie wiem, czy  wyłącznik w hydroforze nie załączy na nowo pompy przy spadku ciśnienia ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753

w takim wypadku trzeba byłoby w obwód sterowania wpiąć też np. wyłącznik krańcowy, który zostanie załączony gdy wąż zostanie zwinięty, i odetnie zasilanie