_Grzesiek_5

John Deere 6400 falująca temperatura?

Polecane posty

_Grzesiek_5    6

Witam, jak w temacie mam prawdopodobnie problem z temperaturą, ponieważ są zbyt duże i dość czybkie wahania temperatury, nie trzyma stałego poziomu tylko jak ciągnik ma ciężej idzie wyżej jak lżej schodzi niżej i to na zakrętach na polu widać. Za czym obroce na wolnych obrotach to widzę że spada, pług w dół pojadę trochę i rośnie, co to może być bon już szlak mnie trafi? termostaty wymienione bo w zimę wcale nie trzymał temperatury i miałem nadzieję że będzie dobrze a tu rozczarowanie. może ktoś mógłby podesłać zdjęcie w jakim położeniu powinna być wskazówka w pełni prawidłowo rozgrzanego silnika?
Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Prawdopodobne, ale niekoniecznie. Byłoby dobrze, gdybyś sprawdził faktyczną zmianę temperatury np. termometrem elektronicznym.

Inna przyczyna to niesprawna elektryka: problemy z ładowaniem, brak pewnego połączenia elektrycznego między czujnikiem a wskaźnikiem, wadliwy czujnik, ...

 

A tak na marginesie to normalne zjawisko, że temperatura silnika ulega zmianom zależnie od obciążenia.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juras390    2

Witam, jak w temacie mam prawdopodobnie problem z temperaturą, ponieważ są zbyt duże i dość czybkie wahania temperatury, nie trzyma stałego poziomu tylko jak ciągnik ma ciężej idzie wyżej jak lżej schodzi niżej i to na zakrętach na polu widać. Za czym obroce na wolnych obrotach to widzę że spada, pług w dół pojadę trochę i rośnie, co to może być bon już szlak mnie trafi? termostaty wymienione bo w zimę wcale nie trzymał temperatury i miałem nadzieję że będzie dobrze a tu rozczarowanie. może ktoś mógłby podesłać zdjęcie w jakim położeniu powinna być wskazówka w pełni prawidłowo rozgrzanego silnika?

Z góry dzięki za pomoc

może za małe obroty silnika a zaduże obciążenie silnika ja pracuje na 2100 ruchy wskaznika są ale nieznaczne a w orce na 1 godz. spala 10 l i 1 ha zrobi pług zagonowy na zabezpieczeniu  kverneland

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    6

Dzięki wszystkim za podpowiedzi ☺ połączenia i problemy z elektryka wykluczam raczej jest wszystko ok, czujnik możliwe że coś nie tak muszę wymienić. Na razie zacznę od małych kosztów ☺ też biorę pod uwagę wisko ale jak mówiłem na razie mniejsze koszty sprawdzę czujnik elektryka. ja swoim pracuje w orce na 1700 C3 bądź C4 a wy na jakich przelozeniach? jestem świadomy ze temperatura będzie się aczkolwiek nie powinna ponieważ powinien trzymać cały czas taka sama za to odpowiada termostat w tym przypadku dwa i wisko. Wydaje mi się że każdy pojazd silnikowy powinien trzymać stałą temperaturę niezależnie od obciążenia. Jeszcze kwestia czy jak będzie dmuchnieta uszczelka pod głowicą to mogą być objawy właśnie z tą temperaturą? bo coś mokro było na spojeniu bloku z głowicą, wymyłem pójdzie w robotę to zobaczymy czy się poci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1224    0

Jak się to robi fachowo to nie wiem.kolega jak odpalił silnik i przyłożył do wentylatora listewke to wentylator stanął. Próbowałem tak u siebie i nie ma opcji by go zatrzymać.u mnie nie faluje temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignacy01    8

zalezy czy wskaznik faluje np od ponizej prawidlowej tep do powyzej. bo jak tylko od normy do powyzej to stawiam na wisko lub zatkano chlodnice. jak te pierwsze to czujnik lub połaczenia elektryczne z nim (sproboj psiknac czyms do czyszczenia stykow) bo zakladam ze termostaty chodza prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    6

też tak myślałem albyn próbować zatrzymać wiatrak jak zimny muszę spróbować to zrobić. Z określeniem czy powyżej lub poniżej nie jestem w stanie tego określić ponieważ ciągnik posiadam nie aż tak długi czas i nie jestem pewien w którym miejscu dokładnie ma być wskazówka temperatury jak jest prawidłowo rozgrzany, a nikt nieche wspomóc mnie taka informacja w formie np. zdjęcia bądź chociaż opisania miejsca położenia wskazówki. no ale będę walczył z tym co to za przyczyną jak się wyjaśni poinformuje
termostaty wymieniane na nowe więc zakładamy że prawidłowo ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1224    0

Temp.gdy dostał ostro po garach u mnie była w połowie tej zielonej skali a tak to do połowy nie dochodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Też mam problem z temperaturą, tylko że w Case MX 150 Zbyt  wysoka mi się zdaje.

Założyłem drugi zegar kupiony na Allegro za prawie 300 zł  http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-fld-60mm-nowosc-i6045443789.html   Najpierw zamówiłem ten  http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-cyfrowy-czujnik-solidny-i5674605778.html   ale okazało się że  z Chin idzie i do 60 dni może przyjść. Przyszedł po 2 tygodniach.

Koniecznie chodziło mi o wyświetlacz elektroniczny.

Czujnik założyłem w interculerze w kolektorze ssącym, i okazało się że max temperaturę jaką wskazał to 88 stopni, a oryginał w licznikach pod czerwone podeszło, . Teraz  czujnik przełożyłem w głowicę, zamiast jakiegoś korka 1/2 cala.

Więc najpierw radzę założyć jakiś  zegar, najlepiej elektroniczny, bo są dokładniejsze, w potem dalej szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

Zacznij od pomiaru rzeczywistej temperatury silnika. Dopiero wtedy możesz rozpocząć dywagacje czy to wskaźnik, czujnik, wisko albo El Niño*...

 

* El Niño – "zjawisko pogodowe, polegające na utrzymywaniu się ponadprzeciętnie wysokiej temperatury na powierzchni wody w strefie równikowej Pacyfiku." - Wikipedia

 

edit: właśnie @Tomek73 mnie uprzedził.

Edytowano przez Axial

Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    6

Mario1224 dzięki za info położenia wskazówki
Kupię coś aby zobaczyć jaką faktycznie ma temp. bo może trzyma dobrze a tylko czujnik albo zegar wariuje. ale dziś tak myślałem i nie wiem czy nie wiskoza bo cały czas jakby był wiatrak włączony i za bardzo chłodzi, jak by można ją sprawdzić? dzięki za dotychczasowe podpowiedzi ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario1224    0

Wisko raczej za mocno nie będzie chodziło.jedynie za słabo i będzie się silnik grzal.u mnie na jesieni zaczął wariowac zegar od temp.wyskaliwal poza skale.gdy udezylem w zegar to skazowka wracała na miejsce.elektryk dwa razy naprawial zegar.teraz jest założony zegar i czujnik od zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    6

no tak ale gdy jest załączone cały czas na maksymalnych obrotach to przy takiej temp. jak jest teraz to silnik będzie za Bardzo chłodzony i nie osiągnie prawidłowej temperatury ☺ no to tak jak u Ciebie po prostu wysiadl zegar, a kupić oryginalny nie mały wydatek ☺ teraz dla mnie najważniejsze zmierzenia jaką ma temperaturę i to już mi dużo powie ☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    328

Jezdzilem prawie wszystkimi JD wskazowka nie powinna dochodzic do polowy zielonego pola .W modelach gdzie jest komputer wyswietlacz przewaznie pokazuje w normalnej jezdzie 83 stopnie a jadac pod obciazeniem dochodzi ponad 90 stopni .Gdy chlodnica byla troche brudna bylo nawet 102 stopnie .Tak ze w zaleznosci od obciazenia na wyswietlaczu widac wachanie temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RelMy
      Chciałem wymienić termostat ponieważ wydawało mi się, że ciągnik nie trzyma optymalnej temperatury podczas pracy i dodatkowo nie działa ogrzewanie. Po odkręceniu pokrywy był tylko jeden a są dwa miejsca na 2 termostaty. Widziałem rysunki i z dwoma i z jednym termostatem i pytanie brzmi czy założyć dwa czy zostawić jeden?
    • Przez Latashi
      Cześć, proszę o opinię o traktorach marki John Deere z serii 3050, 3140. Wady zalety, spalanie, dostępność i koszt części. Czy wgl warto pchać się w te modele. Zastąpił by Zetora serii 10045. Byłby jako traktor główny do pługa, glebosza, agregatu uprawowo-siewnego i pracy z turem.
    • Przez MarcinRajca
      Witam. Mam problem z pompą główna w John.D 3130 max ciśnienie to 150-160 bar i po kilku minutach czasu spaduje do 120-110 bar i wtedy wskazówka manometru dostaje silnych drgań jakby ciśnienie pulsowalo.  Po rozebraniu pompy zaworki od strony wejścia oleju wyglądają dobrze tloczki tez są w dobrym stanie bez rys.  Jedynie zaworki po stronie wyjścia oleju mają wyklepane gniazda od tulejek.  Ale te płytki na zaworach można odwrócić. 
      W pokrywie pompy w środkowej części gdzie częściowo wchodzi łożysko są dwa otwory duży i mały oba prowadzą do zaworów duży otwór do dużego tloczka z gruba sprężyna. I jest tam jakby miejsce na iglice ale jej tam nie ma.  I pytanie czy powinna tam ona być? 
      Drugi mały otwór prowadzi ma małego zaworka z iglica ale ten otworek był zakorkowany grubymi kawałkami metalu i opilkow tak ze tam nie było wcale przejścia i sam zaworek był zacięty. 
      Wie ktoś od czego jest ten mały zaworek?  
      To jest ten największy model pompy występujący z przednim napędem na hydrostacie.  
      Orientuje się ktoś czy można ta pompę zastąpić pompa zebata i takich samych parametrach 
      Taka sama pojemność i. Wydajność 
      To znaczy oryginalna pompa i zębata jaka znalazłem mają po 50ccm 
      I obie po 75L/min 
      Regeneracja oryginalnej 2500zł 
       ruska nowa pompa około 300 zł wiec jest to duża różnica. 
      Proszę o pomoc, 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez bem
      Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?
    • Przez patrykb2736
      Witam mam problem z John Deere.Wciskajac gaz ciągnik nie wchodzi na obroty, wymieniłem potencjometr i bez zmian.Do tego sam czasami wchodzi na wyższe obroty.Mial ktoś podobny problem to proszę o odpowiedzi bo już ponad tydzień stoi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj