Stacho1244

Problem z massey ferguson 3060 odpalil i zgasl

Polecane posty

Stacho1244    1

Witam , mam taki problem z moim ciagnikiem massey ferguson 3060 ze odpalilem go i pochodzil z 6 sekund i zgasl i nie chce mi juz zapalic, rozrusznik kreci , akumulator prawie nowy naladowany, paliwo dochodzi , ale dymu z komina nie widac. byl bym wdzieczny jak by ktos mi podopwiedzial , bo ten ciagnik zakupilem niedawno i nie mam doswiadczenia z tym ciagnikiem . Pozdrawiam :)

Edytowano przez Stacho1244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7850

perkins, zapewne sie zapowietrzyl, odpowietrz go dobrze i sprobuj wtedy, mozesz mu pomoc tez plakiem w filtr tylko z umiarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

okrec rurki przy wtryskach

 

Edytowano przez zetores

Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    206

z kąd wiesz że paliwo dochodzi, poluzój przewody na wtryskach i pompój silnikiem jeżeki pokaże się paliwo dokręć i niema opci żeby niezałapał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stacho1244    1

odkrecalem , powietrze nie idzie , tylko sama ropa czyli zapowietrzony nie powinien byc


dodam jeszcze ze to juz trzeci raz mi tak sie zrobilo , ale odkrecilem na pompie srobke ta dluzsza jak to robi sie w perkinsie i go tak odpowietrzylem jakos po dlugim czasie, ale jakas musi byc przyczyna ze zapale pochodzi chwile i gasnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    206

na 100% jest zapowietrzony, też to mam w swoim jak zabraknie paliwa, poluzój przewody na wtryskach i kręć dopuki niewypompuje całego powietrza , aż paliwo niezacznie równomiernie sikać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stacho1244    1

na 100% jest zapowietrzony, też to mam w swoim jak zabraknie paliwa, poluzój przewody na wtryskach i kręć dopuki niewypompuje całego powietrza , aż paliwo niezacznie równomiernie sikać

 

Jutro kupie filtr paliwa i tak zrobie, Czesto ci tak sie robi ?  moze w zbiorniku sa jakies paprochy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

czasem w tych pompkach zasilających lubią zaworki powypadać i niby wygląda OK ale nie daje na tyle.cićnienia żeby działało poprawnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Miałem dokładnie to samo. Jak zwykle @lukbold trafia i radzi bezbłędnie. 

Więc tak, w tych modelach zbiornik jest niżej jak silnik i paliwo może się cofać, podobnie jak w zetorach. Jedynym zabezpieczeniem przed cofaniem jest zaworek w pompce paliwa (po prawej). Niestety nie ma żadnego filterka pomiędzy zbiornikiem a pompką i do pompki dostaje się wszystko to co jest w zbiorniku, czyli paliwo i zanieczyszczenia. Często bywa że jakiś paproch  wlezie w zaworek który się wtedy już nie zamknie szczelnie i po zgaszeniu paliwko się cofa do zbiornika przy okazji zapowietrzając układ. Powietrze ciągnie z przelewu (drugi wężyk na zbiorniku) który wychodzi z filtra paliwa.

Aby usunąć problem to trzeba wyczyścić pompkę paliwa i wypłukać zbiornik paliwa (ma korek spustowy po lewej). Można też założyć wężyk (w zbiorniku) na rurkę powrotu tak żeby sięgał do dna, wtedy gdy paliwo by się cofało to będzie ciągneło paliwo a nie powietrze i układ się nie zapowietrzy.

W moim przypadku wyczyszczenie pompki i zbiornika pomogło, to na razie wężyka nie ma potrzeby zakładać.

Odpowietrzyć najłatwiej, to poluzować przewód na pierwszym wtrysku (może być przy pompie) i kręcić tak długo aż zaskoczy a zaskoczy na pewno. Perkins to najgorsze ustrojstwo do odpowietrzania z jakim sie spotkałem (niestety).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

hehe nie ma tak źle z tym odpowietrzaniem... ważne żeby nie robić tego na "odpier**l" :P sprawna pompka, popuszczony 1 cylinder i odpowietrzenie idzie szybko i sprawnie ;)

 

Po mojemu to paliwo ze zbiornika same leci do pomki... pompka jest dość nisko i o ile zassie to potem już leci z górki no chyba że mamy echo w baku... a po 25 latach byle jakie gluty pływają w baku. Jeden paproch w zaworku i pompka przestaje działać, traktor gaśnie.

Mialem też przypadek, że zaraz na wyjściu z baku wężyk był pękniety... problem gotowy a wykryć wcale tak łatwo nie było

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stacho1244    1

problem rozwiazany , wymiana filtra i na wtryskiwaczu lapie powietrze dokrecilem go ale lapie dalej czeka mnie rozkrecenie i wymiana uszczelniacza.  przynajmiej znam przyczyne . pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adamjazyniec
      Witajcie.
      Mam problem z hydraulika w moim nh. Mianowicie gdy podlacze t088 tasma idzie super ale do przodu. Gdy wlacze ja w tyl weze robie sie twarde. Rozrzutkik jest w 100%sprawny co sprawdzalem w kilku traktorach. Lepszych, co nie ma wiejszego znaczenia.  Podczas kipru przyczepy podnosi super. Ale poczas opuszczania waz robi sie twardy. Co mnie dziwi nie mozna rowniez jej opuscic na pozycji pływającej. Roznicy nie daje tez regulacja przepływu. Ten sam problem wystepuje na każdym z 8 gniazd. Poprzedni własciciel tez nie wie co jest grane bo u niego wszystko dzialalo bez zarzuty (znajomy). 
      Moze ma ktos jakies pomysły?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj