Wozny186

jak wyjąć wałek sprzęgłowy mf255

Polecane posty

Wozny186    0

Jak w temacie mam do wymiany wałek sprzęgłowy w moim mf i za żadne skarby świata nie idzie go wyjąć, Blokuje koło zębate od wom. Zdjąłem wałek wom z łożyskiem i tuleją prowadzącą łożyska oporowego mam wałek w zasadzie na wierzchu. już rozebrałem nawet ten dekiel dolny z łożyskiem co jest poniżej wałków sprzęgłowych i nic. Trzeba do tego rozbierać skrzynie czy co? Wałek mam strasznie wyrobiony na frezie gdzie pracuje tarcza sprzęgła więc muszę go wymienić. Jeżeli to ma znaczenie to wałek na 24 zęby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agroyoko    29

Kolego, musisz rozjechać ferdka między skrzynią biegów, a korpusem pośrednim. Nastepnie ten dolny wałek wybijasz do tyłu skrzyni tak daleko, aż walek wysunie sie z tego dolnego kola zebatego. Wtedy kolo spadnie na dno skrzyni i wyciągniesz walek sprzęglowy bez problemu. Na walku bedziesz mial dwie podkladki oporowe, zwroc uwage jak są załozone, zeby tak samo je zamontowac na nowym walku. Oczywiscie cholerny dekiel wraz z przekladnią kierowniczą musisz odkręciąć. Nie pamiętam juz jak ten dolny walek jest zabiezpieczony z tylu skrzyni, ale jak rozpolowisz to będziesz widział..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czyli jutro biorę się za skrzynie biegów. Będzie ciężko bo mam kabinę więc i ją muszę popuścić. A nie uda się rozjechać nieruszając  dekla i przekładni kierowniczej? Nie odjedzie całością z przekładnią? Pytam bo już mam dużo śrubek a robie to pierwszy raz i zamiast ich ubywać to nadal przybywa. Zaczęło się od wymiany silnika potem doszło rozebranie sprzęgła a teraz jeszcze skrzynia i ten wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agroyoko    29

Rozjechać to rozjedziesz bez odkręcania pokrywy skrzyni. Robilem to raz w zimie 2012 i powiem szczerze, ze nie pamietam juz czy faktycznie jest potrzeba odkrecania tego dekla, bo ten dolny wałek w skrzyni wybijesz do tylu, tyle zeby to kolo zebate zeszlo z walka. Jedynie przy ponownym montazu, to nie wiem czy tą zębatkę dasz rade spowrotem zalozyc na walek.. Ale to sam zobaczysz, ewentualnie później odkręcisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Udało się!! Na szczęście obyło się bez rozbierania dekla i układu kierowniczego. Ale i tak było sporo roboty żeby unieść kabinę rozmontować pedały i porozkręcać co trzeba. Wałek już na swoim miejscu. Jutro biorę się za składanie sprzęgła bo idą nowe tarcze i docisk pierwszego stopnia. Może jutro uda się włożyć silnik a jak nie to chociaż przygotować wszystko do włożenia. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. 

Przy okazji mam jeszcze pytanie. Jakim momentem dokręcić koło zamachowe?

Edytowano przez Wozny186

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak przypuszczałem, że przez ten otwor dolny od przodu skrzyni uda Ci się nałożyć to koło zębate na wałek. Ja mialem bez kabiny, tak ze mniej roboty było z odkręceniem i rozjechaniem przekładni. A odnośnie koła zamachowego, to instrukcja napraw mówi o 108 Nm. Ja dokrecilem troche mocniej, ale bez przesady, tak do 115 Nm. Załozylem tez podkładki odginane, chociaz fabrycznie nie bylo. Jest u nas od nowosci, wiec nikt wczesniej tam nie grzebal.. Sprawdz od razu to łozysko w kole zamachowym, moze warto je wymienic przy okazji.. Pisze z innego konta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

łożysko już zmienione. Ja też mam u siebie podkładki zabezpieczające. Dodatkowo składam wszystko na klej do gwintów tylko ten słabszy żeby puźniej bez palnika dało się odkręcić. W takim razie ide dokręcać koło zamachowe. Raz jeszcze dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co :) Jak bedziesz mieć jakies watpliwosci, to pytaj. W miare mozliwosci staram sie cos podpowiedziec z wlasnego doswiadczenia. Czytalem w jakims poście, ze kolega z ok. Skawiny. Ja z ok. Gliwic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Jeszcze tylko sprzęgło muszę poskładać. I też mam pytania bo książka napraw miała być dziś a jeszcze nie dotarła. Pierwszy stopień reguluje pedałem. drugi stopień tymi trzema śrubkami z kontrami co są na docisku a od czego są te trzy śrubki z kontrami na widełkach (te co stykają się z łożyskiem oporowym sprzęgła)? Jak je ustawić? Gliwice znam bo tam też pracuje. Bywam tam średnio dwa razy w miesiącu. Okolice Sośnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem że ja tych śrub regulacyjnych z dźwigienek nie wykręcałem, bo nie było takiej potrzeby.. Instrukcja napraw wspomina tylko o przyrządzie, którego i tak nikt nie ma. Jesli nie wykrecales tych śrub, to jak juz włozysz sprzeglo w kolo zamach. i dokrecisz, przyłóż jakąś prostą płytke lub nawet deseczke tak zeby dotykala powierzchni łba wszystkich trzech wkretów i pomierz odległość np. do czoła sprzęgła w kilku miejscach na obwodzie. Chodzi o to, zeby wszystkie byly ustawione w miare jednakowo, wtedy podczas wysprzęglania łozysko oporowe jednoczesnie dociska do tych dźwigienek i rowno wysprzęgla..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj