daanny

Jak wybić łożyska zwrotnicy w 95.14

Polecane posty

daanny    33

Witam mam popsute dolne łożysko na zwrotnicy, zdjąłem zwolnice odkręciłam górną i dolną obudowę łożysk tę na 4 śruby  i nie wiem co dalej robić by mi te łożyska zeszły, jest jakiś sposób by je wybić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

górę możesz skręcić jeśli dobra,

w sworzniu masz gwint, chyba m16, od góry jest zaślepka, powinieneś ją wydłubać po przekręceniu zwrotnicy, najlepiej odkręć jeszcze siłownik skrętu, wtedy będziesz mógł swobodnie obracać i do momentu oparcia o oś  ;)

 

sworzen-zwrotnicy-massey-3426523m2.jpg

 

jeśli nie uda Ci się wyciągnąć przez śrubę w ostateczności można walić od góry, czyli środka osi

w obu przypadkach polecam zalanie środkiem penetrującym

 

0_0_productGfx_702023877dddcc9c51efe7058

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Dzięki kolego, dobrze rozumiem że w ten gwint mam dopasować śrubę i wkręcać i ona będzie wypychać ten sworzeń? a ten gwint jest od dołu czyli od strony obudowy czy od środka od strony krzyżaka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

dobierz sobie kawałek rury i płaskownik aby zrobić ściągacz

gwint na pewno jest od góry, być może nawet przez całość, niestety pamięć ludzka jest zawodna  :mellow:

 

jeśli nie pójdzie po dobroci to zakręć śrubę i wal od góry, jak już wcześniej pisałem, do połowy zapewne będzie szło bardzo opornie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Wielkie dzięki za porady zalałem wd i jutro będę próbował  :) kolego a jak zrobię ten ściągacz to próbować to ściągać ku górze w stronę krzyżaka czy ku dołowi pamiętasz jak łatwiej pójdzie? myślę że pójdzie ciężko i szybko mogę taką śrubę ukręcić i raczej bez młotka się nie obędzie  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

wychodzi tylko w stronę dekielka, czyli w przypadku dolnego w dół, nie ma innej możliwości bo się opiera na tym szerokim kołnierzu 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kolega @izydor6280 wyjaśnił co trzeba. Od siebie skromnie dodam, że nie ma takiej możliwości, żeby wybić do środka. Tylko i wyłącznie na zewnątrz.

 

Nie będzie łatwo, jeśli ciągnik był parkowany „pod chmurką”. Opcji wyciągania jest tyle ile głów. Przyspawaj do śruby o twardości 8.8 ucho i wkręć ją przez całą długość elementu. Wyciągaj na zasadzie „dźwigni” tylko tak, aby zapewnić osiowość. Dodatkowo można w tym samym czasie podczas naprężenia uderzyć młotkiem od środka. Powinno puścić. Udanej zabawy.

 

Jak wygląda to w realu, przedstawiają poniższe zdjęcia:

1. przed demontażem:

post-81345-0-28416300-1457272665.jpg

 

2. po wyjęciu:

post-81345-0-99815400-1457272270.jpg


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daanny    33

Jutro działam, mi jeszcze chodzi pomysł by wyciągnąć półoś i śrubę tak wkręcić by wystawała trochę do środka i włożyć w zwrotnicę mały lewarek zaprze o górę i myślę że powinno wyjść, na szczęście nie stał pod chmurką więc nie powinno być tak źle, widzę że u kolegi @AlaCapone łożysko jeszcze w całości u mnie już niestety zostały tylko pierścienie, piasek zrobił swoje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak sobie myśle bo mam do wymiany dolne łożyska że w teorii to nie trzeba zdejmować przekładni .

Wystarczy dorobić jakiś płaskownik i sróba która będzie sie wkręcać w sworzeń i powinno wyprasować sworzeń razem z zewnętrzną bieżnią łożyska , potem anologicznie złożyć . Czy komuś sie to udało ?? Bo po co rozbierać przekładnie jak może tak wyjdzie. Wiem korozja i zapieczenie ale może warto spróbować

Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli posiadasz śrubę z odpowiednim gwintem i twardości 10.9 to bez problemu*, tylko płaskownik musi być gruby (80/20 mm). Zamiast płaskownika może być ceownik.

Montaż jest dużo łatwiejszy, ale trzeba pamiętać o założeniu zabezpieczenia gwintu w postaci plastikowego kapturka (na pierwszym zdjęciu zaznaczone strzałką w poście #7).

 

*Jeśli śruba będzie nieodpowiednia (za słaba) narobisz sobie dużych kłopotów.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Po zastanowieniu , jednak lepiej rozebrać w końcu żadnej trudności nie ma w  wyjęciu przekładni , I dać sróbę na przestał bo jest nie jestem pewny czy jak łożysko jest prawie tak że go nie ma to wyprasuje mi jego zewnętrzną obudowę . Mam jeszcze obawy czy koniczny będzie palnik gazowy czy raczej podda się na zimno 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Jak zdejmiesz przekładnię to już nie potrzebne żadne śruby , tylko młotek i coś do nastawienia. Te zdjęcia AlaCapone to są akurat z mojej rozbiórki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja preferuje sobie dorobić ściągacz . Poszło bez grzania ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

da się bez rozwalania zwolnicy  ;)


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

U mnie w 75-14 jednak nie . Nie mam gwintu sprawdzałem.  trzeba włożyć śróbe i od drugiej strony dać nakrętkę i można wyciągać

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Przerabiałem to na jesieni i powiem tyle jeśli nikt tego jeszcze nie ruszał to będziesz miał problemy żeby wybić to łożysko. U mnie najtwardsze śruby się rwały i nie szło wyciągnąć. Dwie puszki WD poszły, grzanie i walnie młotkami i nie szło tego zbić. Na rozebranie i złożenie kompletne jednego koła to cały dzien roboty. Ale musiałem zwalać zwolnicę bo inaczej by  nie dał rady rozebrać. 

Film który jest bardzo pomocny https://www.youtube.com/watch?v=bsYgyMozDuQ


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19

Tez to przerabiałem w renówce 8514 i fergusonie w reni poszło w miarę choć było mocno zapieczone ale w fergusonie to masakra bez palnika ani rusz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na filmie poszło bardzo ładnie sciągaczem mam nadzieje że u mnie tez tak pójdzie :)


A a wystarczy taki palnik na LPG czy musi być techniczny ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19

Techniczny tylko trzeba uważać na uszczelniacz bo można stopić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Czy pójdzie bez palnika trudno powiedzieć. Jeśli zwrotnice są regularnie smarowane i ciągnik nie stoi większość roku pod chmurką schodzi samym ściągaczem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Tam zwrotnic nie posmarujesz bo fabrycznie nie ma kalamitek ,ja jak robiłem to kalamitki zamontowałem. A tego sworznia się nie smaruje , bo w obudowie mostu ma siedzieć na sztywno, a pracować na łożysku.  Kolega teraz robił w 65 34 bez rozbierania całej zwrotnicy, pobił łożyska ,pierścienie zostały. Pyta co robić :( ? Jak to co  spawarka i pojechał. :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Oryginalnie są smarowniczki.

Dziś musisz uwierzyć na słowo, zaś jak wrócę z Niemiec zrobię zdjęcia zwrotnic i zamieszczę w swojej galerii. Zarówno w górnej, jak w dolnej są smarowniczki.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    159

Tu nie chodzi o wierzę czy nie, tylko stwierdzam fakt że u mnie nie było i w innych nie widziałem tam smarowniczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    142

Nie wiem dlaczego nie miałeś tam tych kalamitek ale raczej są na 100% w końcu łożysko jest otwarte i musi być smarowane.Ja to też robiłem i są smarowniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142

nie ma smarowniczek,nawet by kolidowały z mocowaniem błotnika, oczywiście na górze

przy montażu wciskasz obfitą porcję smaru


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć gdzie jest Wlew, wskaźnik oraz spust oleju hydraulicznego w skrzyni w Renault 461. Może ktoś z was posiada taki ciągnik i podeślę mi dokładne zdjęcie gdzie co, jak. Będę baaardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam i miłego weekendu.🙂🤚
    • Przez Damiano604
      Witam, mam problem z demontażem mokrego sprzęgła w Aresie 550 RX, mam zdjętą przednią pokrywę w której znajduje się pompa, następnie nie mogę wyciągnąć tego elementu na którym wokrół są śruby M10 oraz 3 szt. M8, z tego co wiem to tych M8 się nie odkręca. Może ktoś coś podpowie, z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam. Ares z mechanicznym rewersem oraz skrzynią Quadrashift (4 półbiegi). 
       
       
    • Przez Kamilek1221
      Witam mam taki problem w renault ares 630rz ciągnik jak chodzi na wysokich obrotach i po odpuszczeniu gazu pompa hydrauliczna takjakby łapał gdzieś powietrze czy coś takiego głośno chodzi przez chwilę i zaraz przestaję co może być przyczyną tego 
    • Przez MarcinZetor8011
      Witam,kupiłem niedawno Renówkę i mam mały kłopot, nie wskazuje na tablicy rozdzielczej temperatury płynu chłodniczego silnika.Po przekręceniu zapłonu świecą i gasną wszystkie kontrolki(oprócz smarowania i ładowania na zgaszonym sil.)Pokazują się pełne słupki od paliwa i temperatury,ale po chwili wskazuje rzeczywisty stan paliwa a temperatury już nie pokazuje w ogóle,rozgrzałem go z 10min. i to samo,nie wskazuje.Płyn chłodniczy jest,bezpieczniki dobre,więc zostaje chyba tylko kwestia czujnika lub urwany przewód elektr.Ale gdzie on jest?Szukałem kilka razy,ale nie znalazłem,byłem u dalszego sąsiada,szukaliśmy u niego i też nic(tylko że on nie musi się martwić bo u niego wskazuje,jak dobrze pamiętam to minimum jedną kreskę). Proszę o pomoc.
    • Przez Kamilek1221
      Witam mam taki problem w renault ares 630rz ciągnik jak chodzi na wysokich obrotach i po odpuszczeniu gazu pompa hydrauliczna takjakby łapał gdzieś powietrze czy coś takiego głośno chodzi przez chwilę i zaraz przestaję co może być przyczyną tego 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj