irekm1964

Brak sprzęgła massey ferguson 6130

Polecane posty

irekm1964    0

Witam wszystkich potrzebuję pomocy chodzi dokładnie o sprzęgło pedał wpada w podłogę jak odpalę ciągnik to powoli się podnosi pedał ale niema ciśnienia i znowu jest w podłodze kontrolki wszystkie gasną podnośnik działa wspomaganie kierownicy też jest ok tylko brak sprzęgła.Problem się pojawił jak ciągnik stał około 3 tyg nie ruszany proszę o poradę co mogło się stać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

A masz mokre sprzęgło czy suche? Bo jesli mokre to odpowietrza sie króćcem który wychodzi od sprzęgła słuzy tez do pomiaru cisnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
irekm1964    0

A jest rurka z prawej strony ale myślałem że to tylko do pomiaru ciśnienia to mówisz żeby tym odpowietrzyć jest to mokre sprzęgło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Zobacz jeszcze czy masz hydrauliczną pompkę przy sprzegle czy jest tylko czujnik. Jeśli pompka to poszukaj na niej odpowietrznika, choć nie sądze by  tam był, jednak nie wiem nie rozbierałem tego rozwiazania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Jak nie ma cisnienia to moze pompa 17 bar jest w słabym stanie i po 3 tyg olej spłynął i nie moze zassać. Musisz zmierzyć cisnienie 17 bar na sprzegle lub odrazu na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

albo najzwyczajniej w świecie pompka przepuszcza i tyle.. nic z niej nie cieknie przypadkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

W serii 62xx wentyl od 17 bar jest na pokrywie pomp zaraz przy zaworze hamulca przyczep o elektrozaworze od PTO, mysle ze w 61xx jest podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
irekm1964    0

Pompka przy pedale nie cieknie nie wiem czemu tak się porobiło jutro spróbuje odpowietrzyć


W serii 62xx wentyl od 17 bar jest na pokrywie pomp zaraz przy zaworze hamulca przyczep o elektrozaworze od PTO, mysle ze w 61xx jest podobnie.

 ale jak był by problem z pompą to by chyba nie było wspomagania mam racje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Samo od siebie pewno się nie zapowietrza tylko musi być nieszczelność. Jak nie pompka to z drugiej strony przy sprzegle... Jak to przy mokrym sprzegle działa to nie wiem ale jakis tłok z uszczelnieniami pewno tam jest.

U mnie przy suchym sprzegle też pewnego razu wpadł pedał po kilkuminutowym postoju....no ale było widac że pompka sie poci. wymeniłem i działa

 

http://hurt.agromer.pl/ogolna-zestaw-uszczelniaczy-tloka-mf-3714412m91,c1,p5521,o1,s1001,pl.html

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
irekm1964    0

Samo od siebie pewno się nie zapowietrza tylko musi być nieszczelność. Jak nie pompka to z drugiej strony przy sprzegle... Jak to przy mokrym sprzegle działa to nie wiem ale jakis tłok z uszczelnieniami pewno tam jest.

U mnie przy suchym sprzegle też pewnego razu wpadł pedał po kilkuminutowym postoju....no ale było widac że pompka sie poci. wymeniłem i działa

 

http://hurt.agromer.pl/ogolna-zestaw-uszczelniaczy-tloka-mf-3714412m91,c1,p5521,o1,s1001,pl.html

 

Wiem że zapowietrzy się tylko wtedy gdy jest gdzieś jakaś nieszczelność

Mam jeszcze takie pytanie jakie prawidłowo powinno dochodzić ciśnienie do pompki i z pompki na sprzegło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

w instrukcji napraw serii 3000 pisze 1.5 bar. przy wcisnienieiu pedału ciśnienie może podskoczyć do 30 bar mierzone na odpowietrzniku sprzegła

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zmień pompkę lub kup zestaw naprawczy i ją napraw. przepuszcza olej i dlatego tak sie zrobiło ja miałem w swoim to samo. gdyby pompa była słaba to nie byłoby podnośnika ani kierowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
irekm1964    0

Ok koledzy dzisiaj sprawdzę tom pompę i jak coś to kupuje nową dziękuje za podpowiedzi jeszcze się odezwę czy udało się naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
irekm1964    0

zmień pompkę lub kup zestaw naprawczy i ją napraw. przepuszcza olej i dlatego tak sie zrobiło ja miałem w swoim to samo. gdyby pompa była słaba to nie byłoby podnośnika ani kierowania.

 

Witam miałeś racje pękła sprężyna w pompce muszę zamówić komplet naprawczy.Dziękuje za podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj