Kris94

Belarus 920.4 Czy warto kupić? zmiany względem mtz 82

Polecane posty

Kris94    23

Witam. Przymierzam się do kupna nowego ciągnika za premię z młodego rolnika i trochę interesuje mnie Belarus 920.4. Obecnie mam MTZ 82 z 95 roku którego mamy od nowości więc trochę znam ten ciągnik ale z racji że jest już trochę wysłużony myśleliśmy nad zmianą na nowy. Oglądałem Ursusa C380, C382, Farmtaka 675, 685, myślałem też nad NH TD5.85 Case Farmall A85 itp. jednak opinie o tych nowych ciągnikach raczej nie są zbyt dobre, sporo się czyta o zdarzajcyh się awariach skrzyń, rewersów, usterkach elektroniki itd. w prawie nowych sprzętach do tego ceny też nie zachęcają jak i ceny części zamiennych. I ostatnio pomyślałem nad Belarusem w którym byłby już przedni most krzyżakowy, szerokie ogumienie i skrzynia zsynchronizowana, orbitrol w standardzie więc zawsze jakiś rozwój względem mtz-a z którym ogólnie nie miałem dużych problemów oprócz wycieków, luzów w układzie kierowniczym i raz naprawy wodzików w skrzyni. Jak myślicie te nowe 920 są lepsze od mtz-ów, jest może mniej wycieków, jak sprawuje się ta zsynchronizowana skrzynia 14/4, jest lepsza od starej 18/4 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

jak na to co sie zmienilo to nie sa warte tej ceny i nie sa lepsze, czerwone byly nie do zajechania, te nowe to juz nie to samo, po za tym roznicy nie odczujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

tylko sprawdz normy ekologiczne silników bo tu na forum ktoś pisal ze te białorusy nie spełniają norm euro i nie zwracaja za nich dotacji nie wiem czy to prawda ale tak ktoś tu pisał 


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Prawda ale to modele takie jak 820, 920, czy 920.2 nie mają i sprzedawane są chyba już zarejestrowane jako używane a jako że teraz wyłącznie sprzęt nowy to odpadają. Dopiero modele z 4 lub 5 po kropce się nadają bo mają normę EURO IIIA i IIIB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

ok kolego chciałem Ci tylko podpowiedzieć ale widzę że wiesz o co chodzi za mną nie przemawia technika wschodnia kiedyś też jeździłem czymś takim


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

I na podnośniku monoblok jest duża różnica w udźwigu. A w przeciekach różnie zależy od sztuki na jaką się trafi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj