Skocz do zawartości

Zdjęcie

Truskawki w tunelu


33 odpowiedzi na ten temat

#21 Share slawul

slawul

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 08 kwiecień 2008 - 21:33

Truskawki w tunelu Witam.
Wodę mam ze stawu 20/20/3.5m i trochę mało bo dwa lata temu przy suszy i nawadnianiu 2 ha po zbiorze było już sucho.Nawadniam tylko kroplówką taśmami z kroplownikami co 30 cm . Jeden przewód na 2 rzędy {sadzę 2 rzędy co 45 cm i ścieżka 110cm} i na 26 ar mam 1650mb taśmy z około 5500 kroplownikami o wydajności ok 1 litr na godzinę.
Tunele własnej konstrukcji coś takiego jak w sadpolu o szerokości 4,70 x50 m.Zblokowane 18 szt .W tunelu 3 wały z 2 rzędami truskawek.
Mam elsantę i haneoye który ma już kwiatki tylko że to z pąkow ktore wystartowały jesienią. Wlaściwe kwiatostany się pokazały .
Adam co planujesz robić w razie przymrozków podczas kwitnienia w tunelu?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Truskawki w tunelu Dzisiaj, 06:00
  •  

#22 Share Adam2940

Adam2940

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Gorlic

Napisany 10 kwiecień 2008 - 21:13

Truskawki w tunelu Maszyny takie jak do 3514. Na pewno lepiej radzi sobie w polu niz c-360. Bo takim sprzetem troche narabialismy. Ma przedni naped a to jak drugi traktor. Szczególnia na pochyłościach. Nie ma problemów z cofaniem. Rowno jedzie z opryskiwaczem. Po prostu nie ślizga sie na tych górkach. Tam na zdjeciach moich widac ze u nas górki. Widać tez opryskiwacz.... Mam trzy skibowy pług i zagregowany kultywator z bronami. Ale tego ostaniego w polu to nawet nie czuje. Dęby takie ponad kubik ciągalismy teraz i radzi sobie po oranisku super.... Teraz jestesmy umówieni na przegląd po 50mtg i zobaczymy. Na razie widzę ze komin jest do wymiany i stale tak jak by troche grzał w kabinie. Chyba nie domyka zaworu od ogrzewania. Opryskiwacz mamy w przyszłą zimę własnie przerobic zeby miał pomocniczy strumień powietrza. Musi mieć tylko składane hydraulicznie lance żeby koło siatek przejechać. Wentylator uniezależnia od wiatru... Oglądałem ten opryskiwacz z Nobili. Rzeczywiście cena powala.... A lance sie nie skłądają hydraulicznie. Nie dam tyle pieniędzy i nie będę od razu tego przerabiał. Tak było z sadzarką. Kupiliśmy i zanim w pole pojechała dorobiliśmy podlewanie.... A z włókniną to jest tak jak mówiłem... nie sprawdzi sie na górkach... I pytanie... Masz ogrodzone plantacje? Jak z kradzieżami? I jak tam z pracownikami odzywają sie? Ja dziś plakatowałem okolice... Nad tą włókniną to trzeba pomyslec. Agrimpex miał ze mną przygodę. Nie było instrukcji ze nie wolno pryskać Siarkolem po włukninie i opryskałem i sie rozpuciła. Nie chcieli uznać gwarancji. Ale na szczeście zachowała sie jedna oryginalna rolka nie rozpakowana i udowodniłem ze nie było warunków gwarancji. Uznali gwarancje w 70% i dali p-17 zamiast p-19 ale to już szczegół. Ale z wielkimi bólami. Wiele telefonów, próśb i gróźb analiz i czasu.... Oni w ogóle nie są producentami. Przywożą to ze Słowacji w takich balach, tną na kawałki, lepią swoje logo i rozsyłają po Polsce. Ja sie zastanawiam czy teraz na jesień nie jechać na Słowację... po taką większą rolkę:)pozdro. Jak tam truskaweczki? pryskacię coś? coś robicie w polu?

Co do tuneli to sam za bardzo nie wiem. Nie tak dawno sieg to przysypał. Mróz był na polu ale w tunelu było na plusie. Liczę ze przymrozek nie przejdzie do tunelu. Można by włókniną przyrzucić albo zadymić... U mnie kwiatostany mają tak po dwa cm. Te kwiaty to takie pospiechy na takich pojedynczych łodygach? Troche trzeba juz wietrzyć bo temp zaczyna do 35 st podchodzić? Jaka według Ciebie może byc maks temp teraz w tunelu w dzień? Bo kłócimy sie o to w domu:). Jak Ci stoją te tunele. Planujesz je przestawiać? Masz giętarkę i narzędzia, skoro takie robiłeś? A co do stawu to masz racje. Staw musi by potężny. Ja mam takie dwa i jeden to praktycznie na 40a borówki amerykańskiej spożytkowałem. A z drugiego nawadniam tunele i za każdym razem po 10cm wody ubywa...

#23 Share slawul

slawul

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 13 kwiecień 2008 - 22:17

Truskawki w tunelu Witam.
Ja wietrzę gdy jest ponad 25st.Przymrozek wchodzi dość szybko do tunelu nawet przy lepszej folii .w zeszłym roku kładłem agro 19 i przy majowych mrozach zero strat.Tylko trzeba nakryć dość wcześnie by zatrzymała wilgoć .Pryskałem od przędziorka bo się strasznie wysypał.
Tunele w planach sa do przestawiania.Część po zbiorze truskawek przeniosę na maliny jesienne .Pałąki z rur 3/4 wyginane ręcznie na szablonie .Tego typu tunele poznałem dość dobrze w pólnocnych włoszech są proste w konstrukcji i mają prosty i szybki sposób nakładania folii.Wstawię zdjęcia tylko opanuję tę czynność bo teraz to mi jeszcze nie wychodzi.
Jak tam u was truskawy?W Polsce spod agro już zaczynają kwitnąć to i na moje już czas-podlasie czyli 2 tygodnie w plecy

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Truskawki w tunelu Dzisiaj, 06:00
  •  

#24 Share Adam2940

Adam2940

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Gorlic

Napisany 14 kwiecień 2008 - 05:43

Truskawki w tunelu Mam hektar pod włókniną i na razie to nic z kwitnienia... Gdzie niegdzie pokazują sie dopiero kwiatostany a w polu to ledwie po listeczku puściły. Strasznie późna wiosna. A tamtego roku miałem z pod włóknin prawie w tedy co z pod tunelu ci koło Rzeszowa... Dzis jest przymrozek i to spory tak ze ide do tunelu zobaczyc czy wszedł:D Powiedz mi jaki jest koszt zakupu rur na taki tunel? Z czarnej rury czy z ocynku robiłeś? Bo w ziemi to ocynk jedynie ma szanse posiedziec? Jeżeli to są wkręcane tunele to jak je wkrecasz i wykrecasz? Co do zdjec to najlepiej ustaw rozdzielczosc w aparacie 800x600 i zdjecia beda sie łądowały bez problemu. Prze konwertowanie ich na kompie to zawsze większy kłopot.... pozdro Jeszcze sie odezwę a teraz lecę do tuneli....

#25 Share aiverson

aiverson

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 15 kwiecień 2008 - 10:38

Truskawki w tunelu witam:) moze ktos mi podpowiedziec gdzie sprzedajecie truskawki?? jakis skup itp?
w przyszlym roku bede mial 2h truskaweczek
pozdro i dzieki z góry.

#26 Share Adam2940

Adam2940

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Gorlic

Napisany 19 kwiecień 2008 - 10:31

Truskawki w tunelu Każdy handluje jak może.... Giełdy towarowe, sklepy, hurtownie, detal... Do skupu to tylko przemysł. Ale to marne pieniądze... Wszystko zależy od odmian i Twojej lokalizacji...

#27 Share aiverson

aiverson

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 19 kwiecień 2008 - 13:23

Truskawki w tunelu kolego Adam@
mozesz napisac po ile byl kg w tamtym roku w skupie jak piszesz ze marno??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Truskawki w tunelu Dzisiaj, 06:00
  •  

#28 Share slawul

slawul

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 29 kwiecień 2008 - 23:05

Truskawki w tunelu Witam.
Jak tam u was truskawki?U mnie zmroziły się pierwsze kwiaty spod folii perforowanej.W tunelu kilka kwiatów czarnych tam gdzie agro była niedociągnięta.Największą różnicą między truskawką w polu a tunelową jest wielkość krzaków.W tunelu rosną liście dwa razy większe tak jak i kwiatostany no i owoce będą duże.Co do tuneli to koszt zależy od odleglości między pałąkami.Ja mam 2 m i rura ocynkowana 3/4 ok.50 zl ,słupki
z rury calówki grubościennej kupionej na złomie ok. 14 zł za2 m.Na 1 ha wychodzi bez dokładnego liczenia ok 100 tys.bez folii.
Słupki z przyspawaną stopką stawiam w dołki robione spalinową wiertnicą glebową z wiertłem 20cm.Do wykopania zrobię otwór obok i się wygiba.
Ja sprzedaję przeważnie na giełdzie.Stały odbiorca po dobrej cenie to by było najlepsze móc się skoncentrować na produkcji i zbiorze

#29 Share Ricardo

Ricardo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 13 maj 2008 - 22:36

Truskawki w tunelu Witam.

Slawul jak z plonami z tunelu w porównaniu z polem odnośnie różnych odmian? U mnie też gdzie nie gdzie pierwsze kwiaty przemarzły, kiedy planujecie pierwsze zbiory? Jak z stawkami za zbiór u was, u mnie 1,5zł koszyk. Macie problem z ludzmi?

#30 Share slawul

slawul

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 18 maj 2008 - 13:33

Truskawki w tunelu Z plonami to sie pogubilem w zeszlym roku.Zaniedbalem zapisy w szczycie ale z namiotu wchodzi dobrze ponad 20 t -h.Teraz zbieramy sami potem dojda miejscowi.placilem 1.50 i przy dobrym plonie byli zadowoleni.Odpadli bialorusini .Chca 2.50 plus wikt i lokum.Ale to byli tacy sobie robotnicy ,W okolicy to samo na telefon 2,50 albo nie pzyjada.No ale nie wiadomo czy bedzie co zbierac,bo znowu przymrozki .

#31 Share funkmaster1993

funkmaster1993

    Młody Przyszły Rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj lubelskie

Napisany 18 maj 2008 - 13:38

Truskawki w tunelu Ale tyle płacisz za łubiankę??
FUNKMASTER

Sprzedam

Kosiarkę bijakową Samasz KB 250

#32 Share fenomen1990

fenomen1990

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 maj 2008 - 15:12

Truskawki w tunelu u mnie truskaweczki zapowiadają sie pięknie,nic nie wymarzło, myślę ze za tydzień będę już zrywał,

#33 Share szczytrus

szczytrus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 17 sierpień 2010 - 14:42

Truskawki w tunelu Czy w tunelu można hodować te same odmiany truskawki co normalnie? Które są najlepsze w smaku? Honeoye, elsanta, camarosa, senga sengana, darselect, kent, selva a może dukat? Która odmiana jest odporna, wygodna do hodowli i daje najlepszy owoc?

________
Szczytrus.pl
Szczytrus.pl - Owoc truskawki i sadzonki

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Truskawki w tunelu Dzisiaj, 06:00
  •  

#34 Share Krzychu24

Krzychu24

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2011 - 16:26

Truskawki w tunelu Na początku chciałem się przywitać bo jestem tutaj nowy na forum :rolleyes:
Prowadzimy gospodarstwo gdzie uprawiamy około 3 hektarów truskawek pół na pół folia i zwykły grunt już od około 10 lat więc jako takie pojęcie w temacie mamy...

W tym roku myślimy żeby w coś zainwestować i zastanawiamy się na postawieniem tunelu wysokiego.
Na razie byłyby to 2 tunele 50x7, własnej roboty, na próbę i liczyłem tak orientacyjnie że postawienie go razem z folią i nawadnianiem kropelkowym tj. sam wąż w redliny to ok. 5000zł za jeden tunel.
Ale póżniej zaczęliśmy się zastanawiać czy to tak naprawdę się opłaca i czy taki dużo większy zysk jest niż normalna folia bo trochę trzeba się narobić żeby taką konstrukcję postawić.
Wiadomo tunel zostaje bo przestawialny byłby, folia powinna wytrzymać ta z tych lepszych ok. 3lat, węże też...

Czy moglyby się wypowiedzieć osoby które posiadają tunele wysokie czy to się opłaca, czy owoce tak dużo wcześniej są od zwykłej folii bo to głównie jest czynnik który wpływa na opłacalność tunelu, i po jakim mniej więcej czasie tunel by się zwrócił...

Za wszystkie rady z góry dziękuję :rolleyes:

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Kiedy ciąć świeżo posadzone drzewka owocowe? zobacz »