Niewiem10

Zetor Forterra 135 + agregat talerzowy + siewnik talerzowy

Polecane posty

Niewiem10    1

Zastanawiam się nad zakupem agregatu talerzowego 3m i siewnika talerzowego również 3m. Maszyny miałaby współpracować z ciągnikiem Zetor Forterra 135, i tutaj moje pytanie jak będzie radziła sobie frotka z takim zestawem, nie będzie miał za ciężko, podnośnik nie będzie mocno tego odczuwał, nie będzie podnosiło przodu? W ciągniku mam przedni TUZ, także nie będzie problemu z dociążeniem, jednak nie chciałbym, żeby ciągnik dostawał jakoś bardzo w d***, jeżeli o agregat talerzowy to w głowie chodzi mi ten z Tolmetu (waga ok. 1300kg), zaś siewnik z Unii (waga ok. 800kg + zasyp), czy nie lepiej byłoby zdecydować się jednak na zakup zestawu 2.7m i śmigać bez problemu? Na pewno wtedy troszkę pojawiłby się problem ze ścieżkami, no, ale coś za coś..

Prosiłbym o opinię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

nie znam się ale do proximy 8441 mam agregat z pelnym zasypem wazacy 1,5 tony i nie jest źle proxa z turem tak myśląc o Twpich planach to zalożysz frotce tone na przód jakieś 2,5 tony na tyl, ja w proxie mam gruba rame od tura przez caly ciagnik a Ty pewnie masz tuza do polowy ciagnika wzmocnionego tak woęc bał bym aię ze z jednej fortery zrobią sie dwie nie wydaje sie zwby fortera byla super mocniejsza w konstrukcji od proximy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niewiem10    1

No właśnie też się tego boję. Na youtube oglądam filmiki z pracy forterry ze zbliżonymi parametrami zestawami, no, ale sam jakoś się obawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    186

jesli masz szerokie pola to pomyśl o agregacie ciąganym

a wracając do twojego pytania to u mnie zestwy talerzowe ciągają ciagniki 130km(NH, DF) i nie ma problemu


Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

Udostępnij ten post


Link to postu